iMono Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 11 minutter er orgasmisk... Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Alkymisten gikk på rundgang i kollektivet, den var spennende lesing hvis man er litt åpen til sinns, slutten synes jeg dro ned hele boka dog. Såvidt jeg husker, brøt den helt med bruken av alkymi som en metafor, og begynte plutselig å snakke konkret om at hovedpersonen klarte å fremvinne gull fra bly... :/ Skulle vært takknemlig hvis noen hadde revet ut siste side. Har begynt på "Ved elven Piedra satt jeg å gråt" flere ganger, men klarer ikke å komme ordentlig igang med den. Lenke til kommentar
sovietkitsch Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Alkymisten er bra, men Veronika vil dø er best. Har lest Ved elven Piedra... og likte den ikke, begynte også på Zahir, men ga opp før jeg var halvveis Lenke til kommentar
Döden Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg holder på med Alkymisten akkurat nå. Boka er svært stemningsfull og tilsynelatende enkelt skrevet, føler jeg. Deilig. Har lest cirka 1/3, og gleder meg til resten. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Veronika decides to die er den eneste jeg har lest av han. Veldig fin bok som gjorde et ganske stort inntrykk på meg egentlig. Han skriver veldig bra. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Har lest alkymisten og holder på med Pilgrimsreisen. Saluttknall Lenke til kommentar
Mimi Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har nettop lest Zahir. Utrolig vakker bok om kjærlighet Greier ikke helt å sette fingeren på hva som er så fengslende med denne boken, for det skjer jo egentlig ikke så veldig mye i den, men den er bare så utrolig god! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har bare lest Alkymisten, men jeg elsket boken, selv om jeg er en helhjertet ateist. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Urk...Paulo Coelho har gjort store penger på at kvinner i 30 - 40-årene har kjøpt den lettleste kvasifilosofiske smørja. Mange mener sågar å ha oppdaget en underliggende dybde i skriveriene (dette i dyp rødvinsrus, selvsagt). Spekulativt ræl. Og jepp, jeg har lest flere av romanene. Dessverre. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Har lese Alkymisten og Zahir står i hylla. Veldig spesiell forfattar som etter min meining skriv veldig bra, kan absolutt tenke meg å lese meir. Lenke til kommentar
klxm Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Men er her et sted hvor det er lagt ut "sitater" eller "ordtak" som er i bøkene til Coelho ? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Har bare lest Alkymisten, men jeg elsket boken, selv om jeg er en helhjertet ateist. 8389896[/snapback] Selv om du er ateist? Jeg vil si at Paulo Coelho sine tekster er skrevet på en slik måte at folk med forskjellige livssyn kan lese dem(og tolke dem). Untaket må være Ved Elven Piedra(den handler jo mer om religion...) Jeg har lest Alkymisten, Veronika Vil Dø og Ved Elven Piedra. Likte best de to førstnevnte, hvilke bør jeg forsette med nå? Men er her et sted hvor det er lagt ut "sitater" eller "ordtak" som er i bøkene til Coelho ? 8544317[/snapback] Her finner du i hvert fall noen fra Alkymisten: http://en.wikiquote.org/wiki/Paulo_Coelho Endret 8. juni 2007 av TLZ Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har lest Alkymisten, Veronika Vil Dø og Ved Elven Piedra. Likte best de to førstnevnte, hvilke bør jeg forsette med nå? 8810972[/snapback] Jeg vil anbefale 11 minutter (: Selv om jeg egentlig skulle ønske det ikke endte som det gjorde Jeg har lest Alkymisten Men er her et sted hvor det er lagt ut "sitater" eller "ordtak" som er i bøkene til Coelho ? 8544317[/snapback] Her finner du i hvert fall noen fra Alkymisten: http://en.wikiquote.org/wiki/Paulo_Coelho 8810972[/snapback] Det er også gitt ut en bok med sitater fra de forskjellige bøkene. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Utrolig bra forfatter Elsker måten han skriver på og får fram hele historien:) Akkurat nå leser jeg på Alkymisten, so far er den veldig bra Lenke til kommentar
Morro Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Forsøkte å lese Alkymisten, men forsto ingenting. Coelho frarådes på det sterkeste. Hilsen jordnær mann. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Du forsto ingenting? Høres ganske utrolig ut, spør du meg. Alkymisten er en fin bok, om man skjønner de "dypere" meningene bak eller ei. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Enkelte har ikke fantasi til å sette seg inn i en bok. Tenkte jeg skulle handle meg en ny bok, som var litt dyp, og som var skrevet bra, tenkte litt på Veronica vil dø, men samtidig vil jeg prøve en annen bok ;/ Har ikke lest noe av han før.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Lest 2-3 bøker. Meh. Prøv heller Gabriel Garcia Marquez, noe samme stilen, men han har mye mer å si med sine bøker. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Kjøpte Veronica vil dø igår, virker som en utrolig bra bok,leste bare 20 sider, og virker overaskende bra! Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 For noen år siden leste jeg Veronica wants to die og Alkymisten, og ble svært uimponert. All ære til ham for å klare å fenge så mange med sin litteratur, men jeg er altså ikke en av dem. I bunn og grunn synes jeg han farer med "filosofiske" selvfølgeligheter, og jeg ble heller ikke overvettes imponert over verken de grunnleggende historiene han presenterte eller selve språkbruken hans. Men han må jo åpenbart gjøre et eller annet riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå