Beatnut Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg har ett iso-bilde på en harddisk jeg ønsker å mounte virtuelt. Hvordan gjør jeg det i linux? Hvilket program kan jeg bruke til det? Kjører Slackware 10.2. Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 mount -t iso9660 -o loop "ditt isoimage.iso" "hvor det skal mountes til" Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 mount -t iso9660 -o loop "ditt isoimage.iso" "hvor det skal mountes til" 6462680[/snapback] Alá mount -t iso9660 - loop dropline214.iso /mnt/cd2 for eksempel? Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 sa lenge din bruker har tilgang til /mnt/cd2 og at folderen eksisterer gar det bra. nb husk -o foran loop Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 sa lenge din bruker har tilgang til /mnt/cd2 og at folderen eksisterer gar det bra. nb husk -o foran loop 6462760[/snapback] Har logget inn som root og mappen /mnt/cd2 er laget. Tusen takk! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Logget inn som root? Du bør og trenger ikke å gjøre det. Kommandoen su eller sudo -s (litt avhengig av distro), er det du trenger for å utføre kommandoer som root. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Logget inn som root? Du bør og trenger ikke å gjøre det. Kommandoen su eller sudo -s (litt avhengig av distro), er det du trenger for å utføre kommandoer som root. 6462998[/snapback] Jeg pleier ikke å være det altså. Er bare at jeg ikke har rukket å sette opp ny bruker ennå. Reinstallerte Slackware i går. Jeg sitter innlogget som vanlig bruker når jeg skriver dette. Endret 10. juli 2006 av Beatnut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå