arna Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg har fått tilbud om en gamecube som er 3 år gammel ganske billig og som er pent brukt. Skal uansett ha en gamecube men tenker litt på om det er noen forskjell / teknisk på en ny en som du får i butikken til ca 650,- kroner og en som er over 3 år gammel? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Digital AV ut blei vel fjernet etter noen år(?) For å spare prod. kostnader ettersom det var får som brukte den. Lenke til kommentar
Typho Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Digital AV ut blei vel fjernet etter noen år(?) For å spare prod. kostnader ettersom det var får som brukte den. 6462788[/snapback] Stemmer. På Gamecube konsollene som er produsert fra 2004 og utover får du ikke brukt komponent kabel. Men ettersom komponent kabel til Gamecube har blitt så håpløst vanskelig å få tak i så har det vel ikke så mye og si. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Digital AV ut blei vel fjernet etter noen år(?) For å spare prod. kostnader ettersom det var får som brukte den. 6462788[/snapback] Stemmer. På Gamecube konsollene som er produsert fra 2004 og utover får du ikke brukt komponent kabel. Men ettersom komponent kabel til Gamecube har blitt så håpløst vanskelig å få tak i så har det vel ikke så mye og si. 6465222[/snapback] Eg var faktisk på jakt etter den kabelen her om dagen. Men eg gav opp ganske fort egentlig Lenke til kommentar
Typho Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Digital AV ut blei vel fjernet etter noen år(?) For å spare prod. kostnader ettersom det var får som brukte den. 6462788[/snapback] Stemmer. På Gamecube konsollene som er produsert fra 2004 og utover får du ikke brukt komponent kabel. Men ettersom komponent kabel til Gamecube har blitt så håpløst vanskelig å få tak i så har det vel ikke så mye og si. 6465222[/snapback] Eg var faktisk på jakt etter den kabelen her om dagen. Men eg gav opp ganske fort egentlig 6465892[/snapback] Hehe, samme var jeg for en stund siden Fant noen på Ebay, men de skal ha så sykt mye for dem! Lenke til kommentar
jag Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Komponent kabel til GC: Lik Sang 60 US$, ikke langt unna 500 NOK med frakt og mva, etc... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Digital AV - kabel til Gamecube da!? Vanskelig å få tak i? Følger det med? Kjøpte for noen år siden, men har ikke hatt LCD, eller noe sånn, før nå i det siste (tenkte jeg skulle kjøre igjennom PC -skjermen) .. Men, jeg har bare brukt den "Scart" - kabelen.. Fulgte det med Digita AV -kabel? Ligger den i rotet mitt et sted, eller må jeg kjøpe ny? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Det fulgte _ikke_ med Digital AV kabel. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Okei.. Er det lett å få tak i? (Har ikke sett noe særlig etter, heller .. kikket bare på Elkjøp her om dagen, men kunne knapt se noe GameCube -tilbehør) .. Takker! Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Okei.. Er det lett å få tak i? (Har ikke sett noe særlig etter, heller .. kikket bare på Elkjøp her om dagen, men kunne knapt se noe GameCube -tilbehør) .. Takker! 6476365[/snapback] Hvis du ser lenger opp, så ser du at det er par stykker på eBay som koster veldig mye. Så vil ikke si at de er lette å få tak i Lenke til kommentar
jag Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Nok en gang, dette er en digital A\V kabel hos Lik Sang: Komponent kabel til GC: Lik Sang 60 US$, ikke langt unna 500 NOK med frakt og mva, etc... 6466669[/snapback] Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 åååh .. hmm.. Så komponent = digital ? Lenke til kommentar
jag Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 åååh .. hmm.. Så komponent = digital ? 6476973[/snapback] Ser ut som om det er de tilbyr via Digital utgangen, ikke HDMI eller DVI... Om det er mulig å også få det vet jeg ikke... Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 åååh .. hmm.. Så komponent = digital ? 6476973[/snapback] Komponent er da analogt? Uansett, en 3 år gammel GC. Den ser kansje fin ut. Men hadde ikke betalt mer enn 150 kroner for den hvis du får en ny en i butikken til 650. Lesehodet kan være slitt, drevet kan være slitt... Brukt er brukt sier jeg. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) OK, for det første - jeg kjører en "digital" kabel selv. Det er snakk om komponent som nevnt ovenfor. Komponent (3 kabler for video) kombineres da med den "gamle analoge" kabelen for lyd (man bruker begge samtidig). Komponent i seg selv takler fint høye oppløsninger, dessverre har det seg slik at PAL Gamecube kjører...interlaced. Kabelen er derfor nesten helt bortkastet for PAL, ettersom RGB SCART fungerer nesten 99% like bra. Den eneste grunnen til at jeg bruker komponent er faktisk fordi det er enklere å koble den til projektoren. Det interessante derimot må vel bli hvis en modder kuben, og setter den over på NTSC, hvor en ...forhåpentligvis kan få progressiv ut. Personlig venter jeg på Wii Endret 14. juli 2006 av Boye Lenke til kommentar
Typho Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Mener å huske at jeg leste at det er PAL spillene som ikke støtter progressiv. Ikke konsollen. Og at man kan bruke Freeloader og et NTSC spill og få progressiv ut på en PAL Gamecube. Er ikke 100% sikker på dette Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Virker ikke det litt rart? Ser man på f.eks. Xbox kjører jeg progressivt ut via komponent i NTSC, mens både PAL og NTSC spill går omhverandre (ehm..."backup"). Bildeforskjellen er ganske mye bedre der, for å si det sånn Lenke til kommentar
Typho Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jo, det virker egentlig litt rart. Skulle jo tro dette var begrenset av hardware. Men det er jo heller ikke alle Xbox/GCN NTSC spill som støtter progrssive scan så det kan jo være fjernet i PAL versjonene... Men hvorfor de skulle gjøre det vet jeg ikke... Jeg prøvde å søke litt rundt, men det er visst litt tvil om hvordan det egentlig er. Du kan lese litt her og her. Er det noen her som kan oppklare dette så hadde det vært fint Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hmmm, vil jeg få merkbart bedre bilde ved å skifte kabler fra gul/rød/hvit til noe dyrere kabler? Har bare en 28" (bingo JVC som aldri burde funnet veien fra tegnebrettet, takk elkjøp for en flott tv. Ville heller ha panasonic som dere så klart ikke hadde på lager!) CRT widescreen men planlegger innkjøp av en flatskjerm av type LCD eller Plasma. Edit: Jeg fant S-Video og RGB kabel hos play-asia.com Er det noen som selger slike i norge som kan brukes? Vil jeg få noe (merkbart) bedre bilde ved å bruke en slik? Tror jeg ville tatt S-Videoen siden den kan kobles rett i fronten på mr.HarmanKardonAVr4000. Endret 14. juli 2006 av PantZman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå