Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hvor stor plass bør partisjonen jeg skal installere XP Home på være? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Min. prosessortype: Intel Pentium - 233 MHz Min. RAM-størrelse: 64 MB Min. harddiskstørrelse: 1.5 GB Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Tjaa ? mange meninger og råd, går ikke under 15GB selv.. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg har 7-8 gb, holder lenge. Dog legger jeg programmer/spill på en annen disk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei! 8GB passelig, jeg har klart det på en 1,5GB-disk, og da var vel rundt 300-400MB ledig etterpå. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Det kommer jo an på hvordan du har tenkt å fordele ting på partisjonene. Hvis du har tenkt å kun ha XP på en partisjon, og ha alt annet som pagefile, tmp-filer, programmer, spill og dokumenter på andre partisjoner, da holder det med 3-5 GB til XP. Jeg har 5 GB til XP, og har 2,45 GB ledig plass på denne partisjonen. Endret 9. juli 2006 av bobafett Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg har mye programvare innlagt på systempartisjonen og da bruker jeg nesten 16GB, men det er vel ytterst få som har bruk for så mye. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hvis du bare skal ha XP på partisjonen og installere programmer på andre partisjoner vil jeg anbefale ca. 8GB. Hvis du også skal ha programmer der bør du gå opp til 15-30 GB avhengig av hvor mye programmer du skal ha på maskinen. Hvis du vil være forberedt på Vista bør du legge på 5-10GB så du slipper å repartisjonere. Dette er erfaringsverdier utfra mitt bruk. De som påstår det holder med 3-5GB på XP partisjonen har nok gjort visse krumspring som den vanlige bruker ikke gjør. Med dagens diskpriser er det bedre å gjøre partisjonen litt større enn du tror du trenger. Ytelsen på systemet blir også bedre om du har endel ledig plass på partisjonene. Nesten fulle partisjoner gjør at ting blir veldig tregt på grunn av fragmentering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har allerede en partisjon for vista på 20gb og jeg har ikke tenkt til å ha noe annet enn XP på den partisjonen og da mener jeg ingenting... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har allerede en partisjon for vista på 20gb og jeg har ikke tenkt til å ha noe annet enn XP på den partisjonen og da mener jeg ingenting... 6466131[/snapback] Straks du installerer et program vil deler av programmet havne under system og system32 (på C:). Dette er uavhengig av hvor du ber at programmet blir installert. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har allerede en partisjon for vista på 20gb og jeg har ikke tenkt til å ha noe annet enn XP på den partisjonen og da mener jeg ingenting... 6466131[/snapback] Ja, da holder det med 5 GB. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Straks du installerer et program vil deler av programmet havne under system og system32 (på C:). Dette er uavhengig av hvor du ber at programmet blir installert. Er det noen måte å unngå det på eventuelt holde styr på disse filene, har spurt om det i en annen post som heter unngå rot i windows.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå