Sonymann Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg har en XML-fil jeg ønsker å bruke innhold fra på min lokale startside. Det har vist seg å være vanskeligere enn jeg trodde. XML-filen inneholder været for Stavanger (levert av The Weather Channel), og ser slik ut: <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?> <!--This document is intended only for use by authorized licensees of The Weather Channel. Unauthorized use is prohibited. Copyright 1995-2005, The Weather Channel Interactive, Inc. All Rights Reserved.--> <weather ver="2.0"> <head> <locale>en_US</locale> <form>MEDIUM</form> <ut>C</ut> <ud>km</ud> <us>km/h</us> <up>mb</up> <ur>mm</ur> </head> <loc id="NOXX0035"> <dnam>Stavanger, Norway</dnam> <tm>8:21 PM</tm> <lat>58.97</lat> <lon>5.75</lon> <sunr>4:39 AM</sunr> <suns>10:44 PM</suns> <zone>2</zone> </loc> <cc> <lsup>7/9/06 7:50 PM Local Time</lsup> <obst>Stavanger, Norway</obst> <tmp>15</tmp> <flik>15</flik> <t>Light Rain</t> <icon>11</icon> <bar> <r>1006.1</r> <d>falling</d> </bar> <wind> <s>23</s> <gust>N/A</gust> <d>170</d> <t>S</t> </wind> <hmid>88</hmid> <vis>10.0</vis> <uv> <i>0</i> <t>Low</t> </uv> <dewp>13</dewp> <moon> <icon>13</icon> <t>Waxing Gibbous</t> </moon> </cc> </weather> Har noen en idé for hvordan jeg kan parse filen, slik at jeg kan bruke den til formålet mitt? Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 http://www.google.no/search?q=php+xml&star...:nb-NO:official ...mange måter å gjøre dette på ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå