jantj74 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei..har fått ett problem på 2 maskiner som står i nettverk.. Plutselig sluttet internett oppkoblingen å fungere og ip-adressene endret seg.. Når jeg prøvde å skrive inn ip-adressen til ruteren fikk jeg ikke kontakt, og det la seg .no , .com , .net bak alle internettadressene jeg skrev inn.. f.eks 192.168.1.1 ble til 192.168.1.1.no osv.. Hva kan dette være slags virus..? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Dersom du tror du har virus er det vel en god ide og søke etter virus med et antivirus program. Dersom du ikke har noe kan du laste ned avg antivirus gratis. Scann også maskinen med adaware. Husk å oppdatere programmene før du søker. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei..har fått ett problem på 2 maskiner som står i nettverk..Plutselig sluttet internett oppkoblingen å fungere og ip-adressene endret seg.. Når jeg prøvde å skrive inn ip-adressen til ruteren fikk jeg ikke kontakt, og det la seg .no , .com , .net bak alle internettadressene jeg skrev inn.. f.eks 192.168.1.1 ble til 192.168.1.1.no osv.. Hva kan dette være slags virus..? 6461587[/snapback] vet ikke hvordan du kan få dette til ?..... IP består av numeriske adresser..... Lenke til kommentar
jantj74 Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Hei..har fått ett problem på 2 maskiner som står i nettverk..Plutselig sluttet internett oppkoblingen å fungere og ip-adressene endret seg.. Når jeg prøvde å skrive inn ip-adressen til ruteren fikk jeg ikke kontakt, og det la seg .no , .com , .net bak alle internettadressene jeg skrev inn.. f.eks 192.168.1.1 ble til 192.168.1.1.no osv.. Hva kan dette være slags virus..? 6461587[/snapback] vet ikke hvordan du kan få dette til ?..... IP består av numeriske adresser..... 6462149[/snapback] Det kom en slags popup og ble spurt om hvilken tilkobling jeg ønsket å bruke til å finne adressen 192.168.1.1.no eller 192.168.1.1.com osv. (popup'ene kom kort tid etter hverandre..) Kan jeg forklarte litt dårlig på starttråden men i tillegg til dette endret Ip-adressen til datamaskinen seg (inni i konfigurasjonsinnstillingene..) Lenke til kommentar
joa92 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Har du scanna for virus eller? Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Tror egentlig ikke det at det er virus. IE pleier vel å gjøre sånn, om tilkoblinga fusker og du går inn på ei adresse. Sånn f.eks. hardware.no, så prøver den hardware.net, hardware.no.net osv, før den ender opp på sånn "Finner ikke server"-greie. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 fortsatt kan ikke det med IP, som består av numeriske adresser...... Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Hei..har fått ett problem på 2 maskiner som står i nettverk..Plutselig sluttet internett oppkoblingen å fungere og ip-adressene endret seg.. Når jeg prøvde å skrive inn ip-adressen til ruteren fikk jeg ikke kontakt, og det la seg .no , .com , .net bak alle internettadressene jeg skrev inn.. f.eks 192.168.1.1 ble til 192.168.1.1.no osv.. Hva kan dette være slags virus..? 6461587[/snapback] Det er ikke et virus, Internet explorer skal være snill og prøver å "hjelpe til" med å sette på ".com" eller ".no" i tilfelle du glemmer å skrive inn domene-navnet. Hvis du skriver \\ foran IP-adressen vil det sannsynligvis gi andre resultat, slik: \\192.168.1.1 Endret 17. juli 2006 av Mr Burns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå