Gå til innhold

Vannskjæring/freser av metaller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Det er billig. Vil tro timeprisen i en vannskjærer er 500-600kr + mva vertfall ..

La oss si at de bruker 5 minutter.. (inkl. røykepause)

60/5 = 12 perioder x 150 = 1800 kr timen + mva.. Er greit nok det.. det er vel en kvadratisk plate på 43cm x 43cm uten mye mikk makk? Hvis du skal ha noen plater med utkapp og diverse + materialer (husk at de regner 20-30% skre) frakt og omkostninger.. For all del be om fastpris før du bestiller.. og ikke minst be om folliert aluminium så du ikke ender opp med plater full av riper..

Mvh Realace

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Litt sent ute med å svare på denne kanskje, men jeg satt tilfeldigvis å søkte på forumet ang. skjæring av metall, da jeg skulle ha kuttet ut noe greier til en bilstereointstallasjon!

Har vurdert flere typer metall, men etter å ha sett litt på alternativene, så finner jeg at det som blir penest uten tvil er rustfritt stål. Får disse platene i ferdigbørstet. (å børste selv er uaktuelt! det vil uansett se alt for røfft og homemade ut!)

Men, eloksert aluminium leveres i fin finsih som kunne passet for kabinett! Blir litt mere blass enn rustfri.

Når det gjelder kutting og sånt har jeg hørt med altmulig. Kutting hos blikkenslager, plasmaskjæring, stansemaskin, vannskjærer og laserkutting.

Sistenevnte ble det jeg går for!

Det blir bra kanter på tynn plate, meget presist og lite misfarging. Billigerer enn vannskjæring.

Leverte bare ei autocad-fil jeg så ordnet de det.

Jamez

Lenke til kommentar

Hvis du bruker våtslipepapir me ca 1000 i korning, vil du få en finfin overflate... Har bytta ut fronten på stero'n, og det ser helprofft ut :grin:

Etter du har slipt ned litt, tar du 1 eller 2 bokser med klarlakk og lakkerer hele greia. Dermed får du et kult utseende som holder EKSTREEEEMT lenge.

Kult utgangspunkt... Skulle ønske jeg hadde så mye penger for tiden :sad:

Jon

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-02 10:51, skrev Hondaen:

Hvordan skal du bukke kanter ? Har du bukke utstyr ? Hvis du ser på kjøpte kabinett så er det mye bukking av plater bak.. bukke i skrustikke f.eks ser ikke pent ut. Annen løsning er jo å nagle, skru eller lime sammen, men da får du jo en annne look.

http://www.overklokking.no/prosjekter/lk2/index.html . Der har jo han "bukket" selv... synest det ser ganske bra ut jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

Når det gjelder kutting og sånt har jeg hørt med altmulig. Kutting hos blikkenslager, plasmaskjæring, stansemaskin, vannskjærer og laserkutting.

Sistenevnte ble det jeg går for!

Det blir bra kanter på tynn plate, meget presist og lite misfarging. Billigerer enn vannskjæring.

Hvilken bedrift var det du henvendte deg til? Kunne jeg kanskje fått navn og URL?

mvh

Skjold

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...