janhaakon Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Har lest mye om akkurat dette emnet med kraftige-prosessorer og HDD som flaskehals, men hvor går egentlig grensa? Selv har jeg en AMD Athlon 64 +3200 og en 120GB SATA HDD, 7200rpm og 8MB cache, men tenker på å oppgradere til AMD X2 +4400! Trenger jeg en raskere HDD for å få max utbytte av systemet? Noen med god erfaring på dette området? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 HDD er normalt en flaskehals i visse situasjoner, problemet er at forskjellen ikke er så stor fra 7200rpm til 10000rpm. Hva du mener med flaskehals kan ha flere betydninger. Spiller du spill? Tung regning? Videoredigering? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Dårlige chipset drivere er en flaskehals for harddisker etter min erfaring. Her er det faktisk en god del å hente på ytelsen for mitt vedkommende iallefall. Ellers er det bra å ha OS separert fra annet på systemet, evt. egen disk kun til system filer etc. En harddisk per i dag er i seg selv en flaskehals når man regner rundt på hvor raskt system minnet er, skjermkortet og prosessor som kan dra mye større ting rundt internt enn det en harddisk kan levere per sekund, som gjerne er rundt 60-80mb på ett bra system,under optimale forhold. Jeg har kjøpt meg 20cm ac ryan sata kabler. Systemet booter raskere, littegrann, og jeg har 2-3mb raskere ytelse via testen man kan ta gjennom driverene,som her er nforce 4. Det synes jeg var rimelig sykt, men talla sier sitt, 128mb burst opp til 131 på system disken min.Og de har alltid vært de samme. Anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå