Gå til innhold

QLT.no ikke helt gode?

Anbefalte innlegg

Har lagt inn bud på en ting på QLT.no og tapte budrunden, fordi gjenstanden jeg bydde på ikke var verdt så mye. Dagen etter kom mail om jeg ville kjøpe gjenstanden for det motbyderen hadde presset prisen opp til.

De har høye gebyrer og på QLT tror det er 65,- ekspedisjonsgebyr så det må man jo regne med i gjenstandprisen når man byr på noe.

Syns det virker useriøst å sende ut mail om jeg vil kjøpe noe som noen har pushet opp prisen på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt merkelig, da du ikke har lov til å kontakte folk utenom qxl.no hvis du skal selge en ting.

6461494[/snapback]

Nei,men du kan igjennom Qxl tilby flere budgivere å kjøpe gjenstanden(e) etter at auksjonen er slutt. Og da får budgiveren Epost med tilbud om dette. Qlt har sikkert mange av samme liggende på lager og prøve å få noen ekstra salg på denne måten.

Lenke til kommentar

Det var QLT som hadde både auksjonen og som kontaktet meg ikke privatperson, og ikke den som drev å gav bud over meg og stakk når det var tapt for meg...

Mailen så omtrent sånn ut:

Selger tilbyr deg å kjøpe samme gjenstand som du tapte budrunden på

Hei!

Ønsker du fremdeles:

"Gjenstand"?

Selgeren tilbyr deg nå å kjøpe denne gjenstanden for følgende pris: 190,00 NOK

Se budsiden: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=masse-tall

Antall: 1

Ditt bud ble gitt: 8/7/2006 20:40

Frist for å takke ja til dette tilbudet er: 16/7/2006 0:03

Ja, jeg aksepterer tilbudet:

http://my.qxl.no/accdb/acceptSB.asp?add=1&IDO=2665tall...

Lykke til med kjøp og salg!

Vennlig hilsen alle oss i QXL.no

Endret av IceXCool
Lenke til kommentar

Ja akkurat slik jeg mente det var.

Men hvorfor skulle det være useriøst og tilby deg en vare til auksjonspris?

Jeg hadde nok aldri slått til på en Auksjon på Qxl selv. Men jeg har gjort slik når jeg har solgt ting jeg har mange av på Qxl og for å få de unna med stor suksess.

Lenke til kommentar

Jeg har dårlig erfaring med QLT.no.

Dette står på QLT.no:

Som opplyst i auksjonen tilkommer eks.gebyr med kr 65,- pr samlet utsending av gjenstander med samme sluttdato. Er du budvinner av flere gjenstander med samme sluttdato blir beløpet aldri mer enn kr 65,-

Jeg fant to gjenstander med samme sluttdato jeg hadde lyst å kjøpe, den ene med slutt-tid cirka kl 01:10 og den andre rundt 11:30. Jeg sov selvsagt mellom tidspunktene disse auksjonene sluttet, men siden det sto klart at det var samme sluttdato som gjaldt og klokken var over midnatt på første auksjon gikk jeg utifra at dette ble ett ekspedisjonsgebyr.

Men neida, dette ble registrert som to sendinger, jeg sendte mail til QLT.no og forklarte situasjonen, men fikk aldri svar. Orket aldri gjøre noe mer med det, betalte surt to gebyr og ga negativ karakter på auksjonen - selv om jeg bestilte to gjenstander samme dato.

Lenke til kommentar

Det er jo vanlig praksis å tilby den som har nest høyete bud tilsalget hvis budvinneren trekker seg.

Har du sjekket om dette med ekspedisjonsgebyrene ikke gjelder fra bestemte tidspunkt på dagen? 08:00-24:00 f.eks - netthandelen har jo et slikt system.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Det er jo vanlig praksis å tilby den som har nest høyete bud tilsalget hvis budvinneren trekker seg.

Har du sjekket om dette med ekspedisjonsgebyrene ikke gjelder fra bestemte tidspunkt på dagen? 08:00-24:00 f.eks - netthandelen har jo et slikt system.

6463865[/snapback]

Det som er enda vanligere, er å tilby varen til budrunde taper - til den høyeste prisen budtaper bydde.

Hva er vitsen hvis en presser prisen opp, ikke betaler og så skal nestemann betale en pris han ikke ville betale med det første?

Det er jo ikke tvunget handel, men noe logikk må vel QLT.no inneha?

Lenke til kommentar

Nei...hvis den som byr høyest trekker seg, da bør også det budet bli trekket :yes:

Jeg mener hvis jeg byr 10,- og en annen byr 20,- og han som byr 20 trekker seg da burde det vært 10 kroner budet som gjelder.

Jeg har budt 10 kroner ikke f*** om jeg hadde giddet og kjøpe den til 20 bare fordi han som gjorde det trakk seg.

Men det er jo en fin måte å øke prisen på da. :hmm: hvis jeg hadde laget 2 profiler en profil jeg brukte til å selge og en annen jeg kunne trekke opp prisen med. Da kunne jeg jo alltid by høyest og trekke meg, en genial måte å sørge for litt ekstra penger :yes:

Men jeg hadde nok ikke hatt samvittighet til det :no: Nei må si meg enig med trådstarter at det er FREKT å tilby produktet til mer enn man har vært villiig til å betale for det.

Lenke til kommentar
Nei...hvis den som byr høyest trekker seg, da bør også det budet bli trekket :yes:

Jeg mener hvis jeg byr 10,- og en annen byr 20,- og han som byr 20 trekker seg da burde det vært 10 kroner budet som gjelder.

6464389[/snapback]

Ehm, ja jeg fikk kjøpt en vare med qlt.no for den prisen jeg bydde og ikke det som var slutt prisen!.

Ekspedisjons gebyr er jo de pengene "bedriften" skal ha for å ekspidere varen altså: "Finne den frem, pakke den ned og sende den til deg". Så om du kjøper 2varer som er 2 transaksjoner så blir det så klart 2 gebyr, det sier seg selv. Er ikke sikkert det var samme personen som pakket ned og sendte varene heller.

Ellers så synes jeg det som qlt selger bare er drit som ikke er verdt en krone grunnen til att jeg kjøpte en cd spiller var att jeg hadde lite penger å skulle ha musikk til en lang biltur. Jeg viste det var drit jeg kjøpte men når man er i nød så hvorfor ikke.

De som plager meg enda mere på qxl er de som svindler u-erfarne it brukere med å selge linker til andre. Et klassisk eksempel: "Få gratis web-tv i dag, masse masse masse informasjon, dette sendes som link til din epost adresse".

Lenke til kommentar

Det mest latterlige er "Tomt på månen" der du får en lapp om at du eier område/tomt nr 34 eller whatever på månen.

Når jeg har en auksjon på qlt so er iorden og har tenkt å prøve meg på en ting til men det er en annen dag så må jeg altså betale 65kr i ekspedisjonsgebyr pr ting, det er drit da... Synes det stod i en mail at jeg kunne gå inn å betale flere ting å få samlet alt?

Lenke til kommentar

Nå kom det opp " klikk her for å akseptere mulighet for kjøp som nest høyeste budgiver" på QXL på en auksjon, har ikke sett det før eller fått det opp.

Tror det fører til mye "falsk" budgiving når det ikke er så nøye med hvem som byr hva og det er auksjoner som går ganske høyt i pris, sånne pris pushere kan brenne evig!

Lenke til kommentar

QLT tilbyr ofte gjenstander til taperne, har jeg inntrykk av. Når de gjør dette blir varen tilbudt til den prisen varen ble vunnet for. Dette er uavhengig av om en budvinner trekker seg eller ikke.

I mine øyne er dette en helt fair måte å selge mer av en vare på (det er jo bare å svare nei om du ikke er interessert). De selger jo bare nye varer, og bestiller vel inn partier av disse. Alle som selger noe ønsker vel å bli kvitt et parti kjappest mulig?

Det kan forøvrig se ut til at de kjører en blanding av å tilby tapende budvinnere varen til samme pris som den ble vunnet for og "masseauksjoner" med flere gjenstander i en og samme auksjon.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NÅ kom tingene jeg "kjøpte" på QLT, en gjenstand var feil og en noe ødelagt, at det er mulig!

Nå ligger det to ting som venter på betaling i profilen min og de har jeg ikke bydd på engang, kanskje bare bladd fort forbi når jeg så på utvalget, prøvd å maile å få klarhet i det men ingen svarer.

Fraråder alle å bruke QLT, skikkelig dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...