wil Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei. Sitter her med en PC med et MSI K8N Diamond Hovedkort i. PC`en fungerer kjempe bra. Har ikke noe problemer, eller jo egentlig har jeg det. Problemet er som følger. På Fredag fikk jeg 7 disker i posten. 1x200 GB Samsung IDE Disk og 6x250 GB S-ATAII Disker. Vel, 5 av disse fungerer fint uten noe tull, men de 2 siste får jeg ikke til å fungere. Det ser ut som at de vises når jeg starter maskina. For når jeg ser i bios står 5 disker oppført men de to siste står ikke på den lista, men når MSI skjermen er borte kommer det plutselig 2 disker til en 0 disk og en 1 disk. Disse diskene kommer bare fram når jeg kobler på de 2 siste diskene, så det ser no ut til å fungere, men når jeg kommer inni Windows så kommer ikke de 2 siste diskene fram. For meg ser det ut som at de to siste diskene er kobla til Raid Kontrolleren. Så jeg lurer litt på hvordan jeg får de 2 siste diskene til å fungere i Windows også. Trenger sårt hjelp for jeg vil ha mine resterende 500 GB også. Leste noe om noen diskett på MSI sine sider. Har også 2 disketter liggende til MSI hovedkortet, men har ikke noe diskettstasjon på maskina. Noen som vet hvordan jeg får de siste diskene til å fungere og hva jeg kanskje må installere? På Forhånd takk. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 7 disker ja, hvor stor strømforsyning har du? Med hele 7 disker trenger du en rimelig respektabel sak... Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Urk, leste ikke bra nok.. Blei litt kjedelig å lese så mye sammenhengende tekts uten avsnitt og greier. MSI K8N Diamond drivere, last ned og installer raid driverne som ligger her. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Hei igjen. Har vært ute, så har ikke hatt tid til å sett på svarene før i sta. Har nå lasta ned alle nyeste drivere til MSI Diamond Hovedkortet, skjermkortdriver og Nforce 4 driver. Har ikke rukket å installere dem enda, da det er drit vær her, og det når som helst kan begynne å tordne så jeg ser på det i morra tenker jeg. Til deg som lurte på hvor stor strømforsyning jeg har. Den er på 485 watt, men den yter mye mer. For å si det sånn. Den strømforsyninga jeg har nå. som er på 485 watt tåler mye mer enn bZerk Strømforsyninga som er på 500 watt. Så det er kraft nok i den PSU`en jeg har nå ja. Bortsett fra diskene så blir det ikke kjørt noen tunge komponenter på maskina. Skjermkort drar ikke noe særlig heller. Å USB Controlleren jeg har drar heller ikke noe særlig. Eneste som egentlig drar strøm på maskina mi er diskene, så det har aboslutt ikke noe med Strøm å gjøre som gjør at diskene ikke kommer opp i Windows. Sorry for det med avsnittene. Er ikke noe særlig flink på sånn jeg Prøver å bli flinkere. Æ`kke enkelt serru. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå