Gå til innhold

MSI K8N Diamond og 7 Harddisker. tips?

wil

Anbefalte innlegg

Hei. Sitter her med en PC med et MSI K8N Diamond Hovedkort i. PC`en fungerer kjempe bra. Har ikke noe problemer, eller jo egentlig har jeg det. Problemet er som følger.

På Fredag fikk jeg 7 disker i posten. 1x200 GB Samsung IDE Disk og 6x250 GB S-ATAII Disker. Vel, 5 av disse fungerer fint uten noe tull, men de 2 siste får jeg ikke til å fungere. Det ser ut som at de vises når jeg starter maskina. For når jeg ser i bios står 5 disker oppført men de to siste står ikke på den lista, men når MSI skjermen er borte kommer det plutselig 2 disker til en 0 disk og en 1 disk. Disse diskene kommer bare fram når jeg kobler på de 2 siste diskene, så det ser no ut til å fungere, men når jeg kommer inni Windows så kommer ikke de 2 siste diskene fram. For meg ser det ut som at de to siste diskene er kobla til Raid Kontrolleren. Så jeg lurer litt på hvordan jeg får de 2 siste diskene til å fungere i Windows også. Trenger sårt hjelp for jeg vil ha mine resterende 500 GB også.

Leste noe om noen diskett på MSI sine sider. Har også 2 disketter liggende til MSI hovedkortet, men har ikke noe diskettstasjon på maskina.

Noen som vet hvordan jeg får de siste diskene til å fungere og hva jeg kanskje må installere?

På Forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Har vært ute, så har ikke hatt tid til å sett på svarene før i sta. Har nå lasta ned alle nyeste drivere til MSI Diamond Hovedkortet, skjermkortdriver og Nforce 4 driver. Har ikke rukket å installere dem enda, da det er drit vær her, og det når som helst kan begynne å tordne så jeg ser på det i morra tenker jeg.

Til deg som lurte på hvor stor strømforsyning jeg har. Den er på 485 watt, men den yter mye mer. For å si det sånn. Den strømforsyninga jeg har nå. som er på 485 watt tåler mye mer enn bZerk Strømforsyninga som er på 500 watt. Så det er kraft nok i den PSU`en jeg har nå ja. Bortsett fra diskene så blir det ikke kjørt noen tunge komponenter på maskina. Skjermkort drar ikke noe særlig heller. Å USB Controlleren jeg har drar heller ikke noe særlig. Eneste som egentlig drar strøm på maskina mi er diskene, så det har aboslutt ikke noe med Strøm å gjøre som gjør at diskene ikke kommer opp i Windows.

Sorry for det med avsnittene. Er ikke noe særlig flink på sånn jeg :blush:

Prøver å bli flinkere. Æ`kke enkelt serru.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...