Sing Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei! Jeg skal hjelpe en kamerat med kjøp av ny PC. Budsjettet hans ligger på 8-9k. Jeg har satt opp et forslag her, og lurer på om det er noe jeg burde endre på? Og hva jeg eventuelt kan kutte på for å komme under 9k. Takker for svar! Lenke til kommentar
speaker Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 jeg ville valgt 2 gig med ram Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Passa hken? det er 945 chipsett. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Det hovedkortet støtter ikke Conroe prossessor... Du må ha enten noen av de hovedkortene av 975x brikkesettet, eller et 965 brikkesett. Og 2gig me ram er absolutt å anbefale Lenke til kommentar
Sing Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 OK Noen tips til hvordan jeg kan få dytta in 2GB ram uten at det overskrider budsjettet? Skulle helst a fått prisen ned noen hundre kroner Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 OK Noen tips til hvordan jeg kan få dytta in 2GB ram uten at det overskrider budsjettet? Skulle helst a fått prisen ned noen hundre kroner 6461647[/snapback] Tjene litt mer penger. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Vel... problemt ditt er at de fleste hovedkort som støtter Conroe også er dyrere enn det du har satt opp. Så Du bør kanskje vurdere å bygge et AM2 system med kanskje en X2 3800+ prossessor (etter prisene har sunket når Conroe slippes). Neste plassen du kan spare litt penger er med å gå for f.eks. et 7600gt i steden for 7900gt... Alt dette vil seff gå ut over ytelsen, men det vil få prisen ned i det budsjettet du har. Hilsen Vinci Lenke til kommentar
Sing Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Vel... problemt ditt er at de fleste hovedkort som støtter Conroe også er dyrere enn det du har satt opp. Så Du bør kanskje vurdere å bygge et AM2 system med kanskje en X2 3800+ prossessor (etter prisene har sunket når Conroe slippes). 6461689[/snapback] Jeg bytta til E6300 jeg Men hvordan vil ytelsesforskjellen være mellom Core 2 Duo E6300 og X2 3800+ da? BTW, kan noen finne et hovedkort som fungerer med Conroe til meg? Intel er ikke min sterkeste side Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Ta en titt på Conroe tråden på CPU forumet, på første siden der lærer du alt du trenger å lære om Conroe Det er noen hovedkort av brikkesett 975X som støtter Conroe, og alle 965 brikkesettene støtter Conroe... Så der har du utgangspunktet. Er rimelig sikker på at Conroe E6300 vil yte bedre en 3800+, uten at jeg har sett noen tester på dette... så ingen garantier. Men Conroe har også vist seg å være meget klokkevennlig, til og med på luft (Men det er jo 3800+ også...) Jeg er flink til å forvirre... hehe Men gå for Conroe E6300, og jeg er sikker på at du ikke vil bli skuffet Hilsen Vinci Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei! Oppsettet er bra det, men jeg ville ventet og sett på hva som vil gi mest for pengene av Conroe- og Athlon64 X2-cpuene. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Sing Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Da lærte jeg litt om Intel-hovedkort også Kjekt til jeg skal ha meg ny PC til rundt juletider Nå har jeg bytta ut HK, men veit ikke om jeg kanskje skulle ha byttet til et litt billigere ett..? Veit ikke helt om kameraten min har bruk for SLi Men hva vil gi den beste ytelsen i spill av dette: 7600gt og 2GB ram eller 7900gt og 1GB ram? Jeg vil da tro at det siste gir best ytelse. Takker for alle svar! Edit: La til link... Endret 9. juli 2006 av Sing Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hvorfor skal han egentlig ha Intel? Lenke til kommentar
Winnetou Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 eventuelt ta en titt på dette oppsettet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=601625 Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Hvorfor skal han egentlig ha Intel? 6463466[/snapback] Hmm... Pga. Intel Conroe? Lenke til kommentar
Sing Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Hvorfor skal han egentlig ha Intel? 6463466[/snapback] Conroe skal jo yte bedre enn AM2, men skal selvfølgelig vente å se hva som gir mest for pengene etter priskuttet til AMD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå