Gå til innhold

Tilbud fra datakjeden, lurt?

Anbefalte innlegg

Har endelig bestemt meg for den PCen jeg vil ha. Skal ikke bygge selv, så derfor fikk jeg et tilbud fra datakjeden her i tromsø.

De tar inn delene, bygger og innstallerer alt /m windows som jeg tar med selv i butikken For 12000 kr. Pluss jeg får garantier osv.

HER er alle delene ifra komplett, der får jeg de for 11005 kr.

Har allerede sagt ja til tilbudet, men lurte på om jeg har blitt litt lurt? Har sagt ja til tilbudet, men lurte på om kanskje skulle returnerne den på angrefrist når jeg får den imorgen.

Liker oppsettet, men er ikke 1000kr for den jobben kanskje litt mye?

btw, vil ikke ha noe tips til ny data osv. bryr meg ikke om conroe eller prisdropp som kommer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1000kr høres veldig mye ut ja. Trodde andre butikker tok seg rundt 500kr for nøyaktig samme jobben. Hvilke supportavtaler er det du får her egentlig? Hvis det bare er vanlig produktgaranti og sammensettingsjobben du betaler for er det sykt mye. Gir de deg derimot 1års support og "oppstartsgaranti" og slikt er det mer normalt. Men da vil jeg si man skal være passe grønn for at det skal være vits.

Selv mener jeg at du selv bør sette sammen PCen, om du ikke har helt pølsefingre og null teknisk innsikt er det ikke så vanskelig som først antatt. De fleste tingene passer bare i en kontakt, en vei. Ta deg god tid, ha gjerne en mer erfaren person du kan spørre eller en maskin med internett tilgang ved siden av slik at du kan google litt hvis du ikke finner utav noe.

Så lærer du noe samtidig.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Nei, bygge selv vil jeg ikke, selv om jeg hadde klart det helt fint!

Vil ha garanti hvis den brenner seg eller noe sånt. Pluss at jeg slipper å betale frakt, da jeg henter den her i Tromsø, og får kontakt meg de som bygger den til meg osv.

Er jo ingen andre steder i tromsø som tar den jobben. kanskje noen privatpersoner, men de liter jeg meg ikke til...

Huff, får vel bare bli 1000kr ekstra... Var da virkelig rart at de ikke kunne sette den mer ned. De har da vel avtaler med norek eller noe?

Endret av quackee
Lenke til kommentar

du kan iallefall prøve å prute deg ned til 500kr, som er en mye mer normal pris..

edit: hvis de installerer windows med drivere o.l. er det kanskje mer fornuftig pris...timeprisen gjør fort at prisen blir så høy. Men slike ting synes jeg strengt tatt en bruker bør kunne klare selv...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
du kan iallefall prøve å prute deg ned til 500kr, som er en mye mer normal pris..

edit: hvis de installerer windows med drivere o.l. er det kanskje mer fornuftig pris...timeprisen gjør fort at prisen blir så høy. Men slike ting synes jeg strengt tatt en bruker bør kunne klare selv...

6460880[/snapback]

Ja, skulle ønske jeg hadde klarte å få til det. Men pappa kom nettopp inn her og sa at de ikke har sagt noe om angrefrist :no:

Da blir det vel kanskje ingen annen utvei... Eller har jeg noen som helst rett til å levere tilbake?

Lenke til kommentar

Nå kommer vel denne på rundt 11 300,- fra Komplett med frakt osv.

Tipper du lett får denne for 11 500 dersom du viser prissammenligningen med komplett. Da betaler du bare 200 kr ekstra og det er ikke så ille med tenkte på at du faktisk har en butikk å henvende det til dersom noe skulle gå galt.

PS: Når skal folk lære seg at man ikke har angrefrist ved kjøp over disk.

Endret av Amriden
Lenke til kommentar

Frakten er forresten på kr 307,- dvs at du er oppe i 11412,-

At du betaler 588 kr mer for å få alt satt sammen samt fordelen med å kjøpe maskinen i en lokal butikk framfor nettet synes jeg ikke er galt i det hele tatt.

Men for all del, det er jo alltids lov til å prøve å få den billigere, men ikke tro at du har blitt "lurt" :)

Lenke til kommentar
Nå kommer vel denne på rundt 11 300,- fra Komplett med frakt osv.

Tipper du lett får denne for 11 500 dersom du viser prissammenligningen med komplett. Da betaler du bare 200 kr ekstra og det er ikke så ille med tenkte på at du faktisk har en butikk å henvende det til dersom noe skulle gå galt.

PS: Når skal folk lære seg at man ikke har angrefrist ved kjøp over disk.

6460904[/snapback]

OK, men prisen er fortsatt på 12000kr. Tror dere det er mulig å få den nedsatt ETTER at prisen er satt, og man har varen i hånd?

Er bare 16, så har ikke enda hatt noen erfaring ved angring osv, ved kjøp over disk...

AFireInside, og zeph, hva?

Endret av quackee
Lenke til kommentar

ok, nå kom det flere svar her...

Krifos: Enig der. Kanskje det ikke er så dumt alikevel...

Ja, kanskje jeg er heldig å klarer å få den satt ned enda mer når jeg har varen i hånd (neppe at det skjer men er lov å prøve) Håper sjefen er der, han som fikk den satt ned fra 12500 til 12000....

Lenke til kommentar

Prisen er jo satt og dere var enige om den. Kan ikke begynne etterpå når du står der med pcen og forlange en annen pris.

Om du hadde kjøpt den ferdig skrudd sammen fra komplett hadde det blitt rundt 12k inkl. alt. Hvis du ikke bryr deg om prisdropp på amd og nye conroe som kommer, hvorfor vil du lage så mye oppstyr om et par hundre kroner da?

Du kan ikke angre når varen er kjøpt over disk.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...