PMnormal Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg forstår det slik at det finnes en del forskjellige fjernutløsere til 20D, også trådløse. Er det noen som vet hva som er billigst, og om den duger? Noen som kan liste opp alternativene med pris? Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) her er en oversigt Du må selv finde norske priser. RC5: kan kun tage med to sekunders forsinkelse. RC1: kan tage øjeblikkeligt og med forsinkelse RS60 E3: Trådudløser. kan fokusere, tage øjeblikkeligt + i serie optak Kan (fastlåses til serie) jeg ser nu det er til 20D den har vist ikke indbygget IR modtager, så den skal købes ud over så vidt jeg ved. Endret 9. juli 2006 av Kigulu Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg forstår det slik at det finnes en del forskjellige fjernutløsere til 20D, også trådløse. Er det noen som vet hva som er billigst, og om den duger? Noen som kan liste opp alternativene med pris? 6460712[/snapback] Ja det kan jeg, for jeg har nylig kjøpt en slik selv. Det jeg endte på var var en ganske enkel men funksjonell sak. Styrer utløser og lysmåler. Modellen heter RS-80N3 og koster kr 479,- på fotovideo. Selv bestillte jeg på eBay og prisen kom da på ca kr 280,- inkl.frakt. Eks: http://cgi.ebay.com/Canon-RS-80N3-for-1Ds-...1QQcmdZViewItem Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg kjøpte denne nylig på eBay. Veldig bra må jeg si, og rimelig. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Canon EOS 10D, 20D, 30D, EOS-1D-serien og mener også 5D har ikke mulighet for trådløs fjernbetjening av samme typen som til 300D/350D (RC1 og RC5). Man må gå for den mye dyrere løsningen Canon LC 4 (evnt. LC-5), dessverre. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 RS 80 N3 ser nok mest interessant ut. Litt spartansk sak til høy pris, men slik er merkehelvetet. Ingen som vet om noen uoriginale som er å anbefale? Det er jo for pokker bare en kortsluttning som trengs. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 bare en kortsluttning som trengs.Kremt, to kortsluttning som trengs :En for fokus (halvveis ned) og en for utløser (helt ned). Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 bare en kortsluttning som trengs.Kremt, to kortsluttning som trengs :En for fokus (halvveis ned) og en for utløser (helt ned). 6464349[/snapback] Superavansert teknologi, altså Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 ja - det lyder jo MEGET simpelt og jeg kan også lave kortslutninger min viden strækker nok desværre ikke til at lave dem de RIGTIGE STEDER Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 På MD12 var det veldig enkelt. Bak dekslet var det tre pins. Kortsluttet man to av dem, så fyrte kamera av. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Canon EOS 10D, 20D, 30D, EOS-1D-serien og mener også 5D har ikke mulighet for trådløs fjernbetjening av samme typen som til 300D/350D (RC1 og RC5). Jeg kjøpte Canon RC-1 i dag, i butikk, var ikke så dyr. De hadde godt utvalg der. RS-60E 3 var bare halve av prisen, men altså ikke trådløs. Ettersom jeg søkte på denne, kom jeg inn i denne tråden hvor dere diskuterer disse her, hengte meg på for å spørre om denne trådløse er grei å bruke for EOS 400D ?. Den var i hvert fall veldig liten og enkel å ta i bruk. Vet ikke hvor lang levetid den har på batteriene jeg. RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå