Gå til innhold

Sol,Skyer og Hav. (kroatia)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her skulle jeg ønsket meg en mer interessant forgrunn. Skyene og horisonten i seg selv er ryddig og flott, men det er desverre ikke nok. Den lille fliken med land er for lite, og inneholder heller ingenting av interesse. Det som gjorde det andre bildet ditt interessant, var at det var så masse å studere på det. Her er det ...... ingenting annet enn en solnedgang.

Lenke til kommentar
Her skulle jeg ønsket meg en mer interessant forgrunn. Skyene og horisonten i seg selv er ryddig og flott, men det er desverre ikke nok. Den lille fliken med land er for lite, og inneholder heller ingenting av interesse. Det som gjorde det andre bildet ditt interessant, var at det var så masse å studere på det. Her er det ...... ingenting annet enn en solnedgang.

6462754[/snapback]

Sto på ett punkt der det ikke var mulig. Dessuten varte dette kun noen minutter. Får det ikke alltid som man vil. Men blir vel bedre neste gang når blir mer ops på sånne ting. :)

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

For lyst der og for mørkt her!!

Alt kan fikses på. Ved slike motiver bør en alltid ta to eksponeringer - et for de lyse feltene i bildet og en eksponerig for de mørke områdene. Disse "settes" sammen i Photoshop eller i Photomatix 1.3 (se siste nr. av DIGITAL FOTO nr 7 (svensk utgave). Der er en 30 dagers testversjon.)

Det er også en en egen artikkel om hvordan ta bedre SOLNEDGANGSBILDER, test av 6 macro (1:1) objektiver, ta bedre portrettbilder og bilderedigering i PS og Elements

Tillot meg å gjøre noen små justeringer på bildet ditt:

- justering i høylys og skygge

- rettet opp horisonten

post-74407-1152509681_thumb.jpg

Lenke til kommentar
For lyst der og for mørkt her!!

Alt kan fikses på. Ved slike motiver bør en alltid ta to eksponeringer - et for de lyse feltene i bildet og en eksponerig for de mørke områdene. Disse "settes" sammen i Photoshop eller i Photomatix 1.3 (se siste nr. av DIGITAL FOTO nr 7 (svensk utgave). Der er en 30 dagers testversjon.)

Det er også en en egen artikkel om hvordan ta bedre SOLNEDGANGSBILDER, test av 6 macro (1:1) objektiver, ta bedre portrettbilder og bilderedigering i PS og Elements

Tillot meg å gjøre noen små justeringer på bildet ditt:

- justering i høylys og skygge

- rettet opp horisonten

6464386[/snapback]

Ble bedre ja :), men fikk ikke samme intrykk om at det var like dårlig vær over hodet på deg når alt ble så lyst. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...