spolar Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg har siktet meg innpå Coolpix 4300. Dette vil bli mitt første digitale kamera, og jeg kommer nok til å bruke det mest på auto. Størrelse, vekt, egenskaper og oppløsning betyr mye for meg, samt at jeg generelt ønsker et godt kamera som tar gode bilder. Noen som kan anbefale meg å gå for dette kameraet, evt har dere andre konkurenter som er bedre i samme prisklasse ? Lenke til kommentar
Fagerland Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 10:55, skrev spolar:Jeg har siktet meg innpå Coolpix 4300. Dette vil bli mitt første digitale kamera, og jeg kommer nok til å bruke det mest på auto. Størrelse, vekt, egenskaper og oppløsning betyr mye for meg, samt at jeg generelt ønsker et godt kamera som tar gode bilder.Noen som kan anbefale meg å gå for dette kameraet, evt har dere andre konkurenter som er bedre i samme prisklasse ? Dette virker som et utrolig kjekt kamera med nok med pixsler. Men det mangler lyd på videodelen -og det hindrer meg fra å kjøpe det. Synd, da det er lekkert og praktisk lite, og rommer masse av funksjonalitet. Jeg ville heller gått for Olympus 4000Z. Dette scorer kanon bra på alle tester jeg har funnet på nettet, bl.a på det aller viktigste: BEST BILDE. NB: Rettelse: 4000z har ikke lyd, men det har 4040z. Vurderer selv 5MPixsler, men ingen apparater jeg har funnet er kompakte nok, samtidig som de har funksjonaliteten. Spent på 5050Z til Olympus -men dette kameraet ser nasty stygt ut. Sony DSC-F717 scorer kanon, og ser lekkert ut, men prisen er høy. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: fagerland på 2002-10-17 14:07 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Fagerland på 2002-10-17 14:08 ] Lenke til kommentar
plex- Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 spolar: Er i samme situasjon som deg. Mitt første digital kamera og kommer nok til å kjøre mest på auto. Alikevell bestilte jeg mitt kamera i går fra mpx.no og har tracket det til oslo så langt. Venter i spenning på å motta det i løpet av dagen eller morgendagen. Jeg har planer om å bruke kamera til bilder og kjøper meg nok ett film kamera om jeg skal ha lyd og bilde. Ellers har det veldig mye funksjonalitet og det er gøy å ha muligheten til å leke seg litt. Var å så på det i foto forretning i går.. likte det godt. Ta en runde på noen foto forretninger å se på kamerane hans on så kanskje du også kan gjøre deg opp en mening litt lettere. Lenke til kommentar
spolar Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Olympus 4000Z er for meg en sterk kandidat. Det eneste minuset for meg er at det kanskje er litt stort ? Ellers godt poeng med lyd på video-siden. Ellers har Pentax en sterk utfordrer i Optio 430 RS, noen som vet noe om dette kameraet ? Det virker utrolig kompakt og scorer bra på tester. Lenke til kommentar
spolar Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Hvor finner jeg en "seriøs" test av Nikon Coolpix 4300 og Pentax 430 RS ? Jeg regner med at de tester det vises til i prisguiden er seriøse, men hvordan er erfaringene når de forskjellige testene gir litt forskjellige svar ? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Du kan aldri stole på tester. Testere har forskjellige testmetodikk, kunnskap og preferanser for hvordan produktene skal være. Det er ikke alltid at standardiserte testprosedyrer vil finne de tingene på et kamera som skiller seg ut fra mengden, egenskaper i et fotostudio er tross alt mye mindre interessant for de fleste enn egenskaper i daglig bruk over tid. Ofte vil det være tilfeldig om testeren finner de spesielle tingene ved et kamera; som regel har testeren også dårlig tid til rådighet. Etter min mening er mange tester overraskende lite negative, mange nettsteder virker avhengige av å ha et godt forhold til produsentene for å få inn inntekter. Dcresource har den eneste testen av produksjonsferdig Coolpix 4300. De desidert mest seriøse testene finner man på Dpreview.com. I motsetning til de fleste andre tør Dpreview også å si negative ting om produktene. MLW Lenke til kommentar
plex- Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 En mini (kanskje mindre seriøs) test å itavisen idag: http://www.itavisen.no/art/1299749.html Ellers fikk jeg mitt kamera igår og har bare såvidt fått startet å se på funksjonene på det. - Kamera var godt å holde i når en tok bilder - Masse funksjoner! (ikke den som pleier å lese manualer, men kanskje jeg bør gjøre ett unntak) - Super enkelt å overføre til PC - Flott kvalitet på bildene jeg har tatt så langt. Så langt meget fornøyd - gleder meg til å få lekt meg litt med det i helga. Lenke til kommentar
iscariot Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Jeg er i samme situasjon, magefølelsen sier Coolpix 4300. Var i butikken i går og kikket på alternativer. Olympus C-4000 er nesten dobblet så stort, stygt og jævlig, på kanten til å være flaut å dra opp ved siden av kameratens Ixus etter min mening. Så og på Kyocera (4 mp), veldig kompakt og fint kamera, men har lyst på noe som er litt mer.. "semi profft" eller noe sånt.. Det blir nok cp 4300 på meg.. Iscariot Lenke til kommentar
spolar Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Det er godt å høre at magefølelsen er god hos dere som nettopp har skaffet dere CP 4300. Hører gjerne mer fra dere ang erfaringer dere får etterhvert, like viktig med positive som negative ! For meg er føreløpig Nikon CP 4300 først på ønskelista. Bakover følger bla Olympus Camedia C50Zoom, Canon Powershot S45 og muligens Pentax Optio 430 RS. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Var innom click foto før jeg kjøpte kamera og han jeg pratet med der anbefalte Kyocera kamera, men nevnte det kom en ny version før jul som skulle være bra. Har ikke sjekket om dette er sant eller ei. Nikon CoolPix 4300 er større enn Ixus kamera noe jeg egentlig syns er negativt. Skal en bruke kamera til hobby bruk er det viktig det er lite nok til at en faktisk bruker det. Er noe en må ha i tankene når en veier kameraene opp mot hverandre. Lenke til kommentar
spolar Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Regner med at både CP 4300 og feks Canon S-45 er såpass små at de får plass i en normal jakkelomme ? Ellers takker jeg for all hjelp i form av meldinger og e-mail som jeg har fått, og takk til digitalkamera.no for flotte sider ! Lenke til kommentar
plex- Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Sprunget rundt med mitt CP4300 kamera i lommen i helga og gikk fint det, men da uten veske til det. Har bestilt meg veske nå og avventer i spenning på å se hvor stort det blir med den på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå