Gå til innhold

Urettmessig momskrav på pakke fra utlandet


Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet i den gledelige situasjonen at jeg har fått en hentelapp (utleveringsbilag) fra Posten - med oppkravsgebyr. Saken er at selger har skrevet en verdi på pakken som er mye høyere enn beløpet jeg faktisk har betalt, som er på under 200 kroner.

 

Hvordan går jeg frem for å bli fritatt for dette kravet? Holder det å sende en e-post med sporingsnr, kvittering og en forklaring til privatfortolling (at) posten.no, så vil Posten sentralt ta kontakt med det lokale postkontoret mitt og ordne opp?

 

Spør fordi jeg gjerne vil gjøre alt riktig med én gang, så det ikke går så lang tid at pakka mi blir returnert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det du som må bevise at du har betalt et mindre beløp. Du har kanskje et trekk på bankkontoen som viser det faktiske beløpet!?

Det hjelper helt sikkert ikke å sende en epost som forteller at dette er en misforståelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...