iChristian Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jeg er en stor tilhenger av target="_blank" når jeg lager sider. på http://www.beinapåbordet.no så var det eneste forskjellen mellom Transitional og Strict en slik tag. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...ordet-ycb.no%2F Jeg fjernet derfor tagen. Men jeg savner litt at det vinduet automatisk dukker opp i et nytt vindu, så hva skal jeg skrive i CSS for å få til target="_blank"? Endret 9. juli 2006 av Lomz Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Litt av poenget med at akkurat den er fjernet, er vel at brukeren selv skal kunne velge hvor lenken skal åpnes. Du har "rel"-atributten, men den forteller ikke hvordan lenken skal åpnes, bare hvilken relasjon den har til siden din... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Kjedelig... Jeg liker target-taggen. Har vært min favoritt-tagg i mange år. Jeg blir selv veldig irritert over at vinduer som burde åpnes i nye vinduer ikke automatisk gjør det. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Du kan til nød sette inn target dynamisk med JavaScript. Da blir de ikke tatt av validatorene :!: Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Om du må bruke target-attributten, er du nødt til å bytte fra strict -til transitional-doctype. Min personlige mening er at attributten er en uting Endret 9. juli 2006 av haugsand Lenke til kommentar
horetore Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Å bruke target-attributten er å ikke respektere dine brukeres preferanser. Den er, som haugsand skrev, en uting. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hvis du absolutt _må_ åpne sidene i nye vinduer kan du jo ty til å la JavaScript ta seg av åpningen av vinduene gjennom en onClick, eller noe... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 http://www.456bereastreet.com/archive/2006...ipt_version_11/ Berea streets overkill Lenke til kommentar
harrir Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Lenge leve target-attributten! Jeg er akkurat som Lomz, kan ikke fordra når linker(som går ut av den siden du er på, riktig nok) ikke åpnes i nytt vindu. Liker å ha mange tabber. Og at jeg lett kan bytte mellom den nye sida og den forrige. Stress å trykke tilbake-knappen! :!: Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 bruker alltid middlemousebutton, ergo nytt vindu Synes hvertfall man bør merke linker som åpnes i nytt vindu, selv om jeg ikke gjør det selv :\ Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hvis nå target attributen er ulovlig i xhtml strict, hvordan får man åpne en side i en iframe? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 bruker alltid middlemousebutton, ergo nytt vindu Synes hvertfall man bør merke linker som åpnes i nytt vindu, selv om jeg ikke gjør det selv :\ 6462970[/snapback] Eksakt. Hvis nå target attributen er ulovlig i xhtml strict, hvordan får man åpne en side i en iframe? 6463242[/snapback] Strict oppmuntrer folk til å kvitte seg med iframes. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg er så utrolig glad for hvordan XHTML Strict oppfører seg. Frames og iframes er en uting, og som dere sikkert vet er target="_blank" et resultat av at et kall på en (i)frame som ikke er definert vil resultere i et nytt vindu/en ny tab. For de som liker det på den "gammeldagse" måten skjønner jeg godt at XHTML Strict kan være frustrerende, men for majoriteten av nettbrukerne er dette rett og slett herlig. Brukerne skal selv få velge om de vil åpne siden i en ny tab eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå