fillefransen Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei, skal legge et nettverk i et kontorområde med ca. 15 rom. Alle skal ha tilgang til internett, men jeg er interessert i å "reservere" mesteparten av båndbredden til omtrent fire av rommene. For å si det enkelt, hvis linja er på 10Mbit vil jeg at 11 av rommene skal ha 2Mbit, og de resterende rommene 8Mbit. Er det noen mulighet til å kontrollere dette, å "strupe" tilgangen hos noen av rommene? Mvh, Øyvind Strandem Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Nøgleordet er "managed switch" (koster flesk). Vanligt hjemmenettverksutstyr vil klare ikke jobben skikkeligt. Vil mene at 'bedriften' er bedre tjent med å hyre en proff til jobben. Kimmer Lenke til kommentar
Azton Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg vet programvare til Linux og FreeBSD klarer saken. Så du kan sette opp en liten PC til å gjøre jobben. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jeg har ikke personlig erfaring med slike programmer, men vil ikke Netlimiter og lignende program kunne tildele max inn/ut hastighet til de forskjellige ip adressene? Edit: Høres lovende ut: NetLimiter is an ultimate internet traffic control and monitoring tool designed for Windows. You can use NetLimiter to set download/upload transfer rate limits for applications or even single connection and monitor their internet traffic. http://www.netlimiter.com/ Endret 9. juli 2006 av squabbish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå