chico Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei, har besøk av en som har 350D, hun får "busy" og feilkode error 99, spesielt når det er behov for blitz. Noen som har vært borti dette... Tom Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Bruk søkefunksjonen neste gang og søk etter err-99, er omtalt flere ganger her på forumet. Evnt. les denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=400192 Lenke til kommentar
shol Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Kan være for "gammelt" objektiv. Synes huske at den samme feilen kan komme hvis blitzen hindres i å sprette opp. Endret 9. juli 2006 av shol Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 jeg fikk error 99 når jeg satt i en CF microdrive som ikke var støttet i 350D. Lenke til kommentar
sNx Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 err-99 er en "generell feilmelding". Dvs at kamera ikke vet hva som gikk galt. Oftest er det gamle objektiv på kamera som må ha ny chip, altså at noe går galt i kommunikasjon mellom objektiv og kamera, det kan være urene objektiv kontakter og mye annet rart. err-99 kommer også når det er software feil, (det er en grunn til at canon anbefaler å ta ut batteriet etter en err-99 feil for å "reboote" mykvaren). Jeg har lest om en fyr som hadde problemer med blitzen sin og fikk err99 melding. Det må fikses på service. Kjører du på auto? mulig at kamera ikke klarer å løfte opp blitzen? (altså du har autopopup blitz, men den orker ikke løfte den opp?). Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Du bruker et for gammelt Sigmaobjektiv? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 nei, jeg har et nytt kamera med nytt kit objektiv, men hver gang jeg satte i MD'en fikk jeg Err 99. når jeg skifta til det andre vanlige CF kortet fungerte alt ok. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 understøtter 350D microdrive? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 den skal det ja. men jeg hadde nok en for gammel MD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå