enl Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Kjører ZoneAlarm version:6.1.737.000 og er veldig fornøyd 6463201[/snapback] Flott, men hold deg unna 6.5. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 kjørt 6,5 siden release her i gården. To Pcer. Aldri opplevd noen problemer.. For hver bruker som klager, er det 10 du aldri hører om fordi de ikke har noe å klage over... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 For hver bruker som klager, er det 10 du aldri hører om fordi de ikke har noe å klage over... 6463355[/snapback] Det har jeg også inntrykk av. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hadde selv store problem med ver. 6.5 Zonealarm klarte ikke å starte opp hvis jeg logget av. Og all nettverkstrafikk ble lagt ned. Så jeg måtte restarte for å få allt til å fungere igjen. Så jeg gikk tilbake til gode ganle 6.1.744.001 Og den fungerer perfekt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg tror at jeg vil forsøke denne snart, men jeg tror jeg vil ta sikkerhetskopi av systempartisjonen i tilfelle den skaper noe trøbbel, noe jeg tviler på. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Har bare hatt dårlig erfaring med Zonealarm...Blir så mye tull og krøll med det brannmur programmet at det forsvant fort fra min maskin..er også veldig dårlig interface på det og mye og sitte seg inn i.. Lenke til kommentar
WyZarD Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Funker som en drøm her. Vanskelig å sette seg inn i? Det er ikke akkurat min erfaring. Lekende lett er det. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 I forhold til Sygate som jeg er vant med så er det vanskelig.synes jeg da... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Innstillingene skal da gå forholdsvis enkelt. Men Sygate var en del enklere og mindre valgmuligheter. (men også bra) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har ingen erfaring med ZA, men fra bilder syntes jeg GUI-et ser altfor "brukervennlig" og XP-default-theme ut. Jeg holder meg til Sygate Personal Firewall. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har ingen erfaring med ZA, men fra bilder syntes jeg GUI-et ser altfor "brukervennlig" og XP-default-theme ut. Jeg holder meg til Sygate Personal Firewall. 6463990[/snapback] Ja det velger du selv. Jeg synest det er veldig praktisk at ZoneAlarm tilbyr veivisere og mulighet til å stille inn manuellt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Det viktigeste er uansett at default setting er 100% blokkering og at hvert eneste program som vil ha connections ut eller inn skal fint få spørre om lov fra meg hver gang det startes, og det får du av begge brannmurene. Endret 10. juli 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Elmy Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Syns za funker greit bortsett fra at jeg nå ikke kan bruke det siden jeg har windows xp64. Eneste jeg ikke er enig med er minne forbruket da za kjører 2 filer. en client fil som trekker 3-4MB og vsmon som ligger på rundt 15-21MB. Så 3mb er litt feil. Til info så har vsmon fila lagd litt problemer i noen oppdateringer av za hvor den spiser opp alt minnet eller cpu bruk. Dette er er visst noe som har forekommet noen gang men det er selvfølgelig blitt fikset Endret 10. juli 2006 av Elmy Lenke til kommentar
Patz Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Brukte ZoneAlarm før, men så kom jeg over Kerio personal firewall, -og det er totalt overlegent etter min mening Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Kan det hende at nettverksstyringen (internettstyringen) til spillet ikke takler å vente på at du skal trykke "Allow" ? Hva skjer om du "flipper" tilbake til med Alt+Tab, eventuellt med CTRL+ALT+DEL, får du da kontakt med windows igjen? Hva skjer om du får markert "Allow" som permanent for tjenesten som ønsker internettilgang? Prøvde du å "drepe" spillet med å slutte av prosessen for spillet da, slik at du slapp å gjøre omstarten? 6462569[/snapback] Noen spill taklet det fint, mens andre spill bare klikka og nekta å gi fra seg skjerm, mus og tastatur og det som verre er. Et par ganger måtte jeg logge meg ut i "blinde", bruke Windows Task Manager i "blinde" osv... Tilslutt ble jeg lei av å måtte holde på sånn, og jeg ble kvitt makkverket. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Kjører 6.1.744.001 av ZoneAlarm FREE og er også veldig fornøyd med den versjonen. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 I forhold til Sygate som jeg er vant med så er det vanskelig.synes jeg da... 6463724[/snapback] Prøvde Sygate sin brannmur med betal-lisens (ikke gratisversjonen). Syntes den var grei nok. Men den tok sinnsykt lang tid før den kom opp i "system tray", og ga deg lov å gå ut på internett. Det synes jeg er en stor svakhet. Synes ZoneAlarm med de nyere versjonene også er blitt noe treg før du får tilatelse til å gå på internett. Versjon 3.x var mer effektiv mener jeg å huske. Men ZoneAlarm er betraktelig raskere enn Sygate sin brannmur. Ellers synes jeg Sygate var litt mer kronglete å forstå oppsettet på, men så hadde betalversjonen sikkert en del gromme valg som gratisversjonen ikke hadde. Er ikke Sygate selskapet kjøpt opp? Var det Symantec som har fått kloa i det selskapet, eller var det noen andre. Det ser ihvertfall ikke lovende ut for Sygate, men hva vet vel jeg. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Kerio har jeg ennå tilgode å prøve ut. Det er mange som skryter av den ser det ut til. Hmm, kanskje jeg må få prøvd den på en installasjon. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Netveda har jeg også til gode å prøve ut. Den har jeg ikke kjent til like lenge som de andre brannmurene. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har prøvd både brannmurene og security suite. Syntes antivirus løsningen var litt svak i sistnevnte. Har også god erfaring med å kombinere ZA med Avast4home. Har i grunn fungert uten større problemer, når man har ferdigkonfigurert den. Kritikken min mot ZA er problemene som oppstod med spill, og mest BF2, der lagg var et stort problem. Der fungerte Trend Micro og Norman atskillig bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå