CannibalCorpse Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Ok, jeg har installert vannkjøling i pcen, så i går skulle jeg testkjøre oppsettet men kom ikke langt gitt før HK (Abit KN8 Ultra) kom med den pipekonserten! Pipetonen(e) (flere lange pip etterhverandre, talte 5 stk før jeg slo av) indikerer memory error, minnefeil. Men har prøvd 4 ram brikker, hvor 2 av de garantert fungerer (Edit: fungerte før), og ja de er satt skikkelig ned i sokkelen (testet alle fire sokkler og)... No luck. Har og tatt ut skjermkortet fra sokkelen, samt benyttet et PCI skjermkort, også har jeg tatt ut og inn CPU to ganger. CMOS ble resatt foran hvert forsøk. Ingen av de hjelper. Har desverre ikke tilgang til et annet PCIE16 skjermkort for test. Så eh noen som skulle ha noen tips til andre ting som burde prøves? Endret 9. juli 2006 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jaja, får svare meg selv da Trykker jeg reset-knappen etter pcen er slått på, kommer den tilsynelatende fint opp, den poster greit. Men for det første går ikke bios klokka, altså den lagrer innstillinger som gjøres der men klokka og dato er "statisk", teller ikke sekunder, ingenting. Men bios instillingene forsvinner ikke når psu er avskrudd. Altså er det ikke noe galt med batteriet. Prøvde Memtest86, men den restarter pcen med en gang, en annet minnetester på UltimateBootCD, DocMem, gir "Invalid Opcode [laang rekke hexadesimale tall]". Laster ned nyeste UBCD nå så får jeg se om den fungerer. Greit nok, kan konkludere med at nye ram brikker bør kjøpes inn, men det løser ikke bios-klokke-problemet, og rambrikkene har da fungert smertefritt før. Kan jo være tilfeldighet men... Ja, forresten så feiler ram brikkene under Mem86 og DocMem på en annen pc her i huset og, men den pcen poster fint da og kommer inn i win uten feil av noe slag. Edit: Kan legge til at det er ved kaldstart jeg får pipekonserten, men ved restart er den tyst. Endret 9. juli 2006 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
BKB Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 PCen klager ikke fordi det ikke er kobla til noe CPU vifte da? kanskje usannsynlig men.. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) PCen klager ikke fordi det ikke er kobla til noe CPU vifte da? kanskje usannsynlig men.. 6461736[/snapback] Har jo kobla til pumpa... men hehe har ikke testa med ei vifte, tester etterpå. Men den har ikke klaga på det før Edit: Jaja, det funker gull nå, den kom plutselig bare... Tok fra hverandre alt igjen, sjekket HK på bakside såvell som forside, satte cpu, ram, biosbatteri på plass etc og bootet med nyeste ubcd v3.4 og etter det har den vært fin . Kjørte Memtest86 v3.2 i 11 og en halv time i "natt" uten feil, kjører Prime95 (på samme cd) feilfritt i hittil 5 timer. Endret 10. juli 2006 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå