Gå til innhold

WLAN, xbox 360, meget ustabilt?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Jeg skifter mellom å bruke den bærbare pc'en og et trådløst adapter til å koble opp mot 360. Når jeg bruker 360 kommer jeg gjennom testen hver gang uten problemer (manuelt ip og dns)

Når jeg kobler opp med adapteret (manuelt ip) så kommer jeg helt til dns der det kommer "failed". Jeg har prøvd både med manuelt og automatisk. Jeg har prøvd å restarte xbox'en flere ganger. Ingenting hjelper, hva gjør jeg galt? Eller er bare maskinvaren min veldig ustabil?

EDIT:

Nå ble jeg skikkelig forvirret. Nå nettopp hadde jeg koblet pc'en mot xboxen, prøvde for morro skyld å koble til adapteret , nå virket det. Noe det ikke gjorde tidligere i dag, selv om jeg prøvde å restarte boxen flere ganger.. :dontgetit:

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Jo, jeg hadde problem i går igjen. Merkelig nok så ble alt slik det skulle være når jeg valgte automatisk ip så virket det.. Før jeg valgte automatisk ip feilet den på automatisk dns men virket på ip (ip kommer før dns på "check lista" Uansett er det noe som er riv ruskene galt med enten

a) usb adapteret

b) xboxen

Eller kan det være noe annet? Det er jo noe som ikke stemmer iallefall.. :nei:

Kan ikke skjønne det er noe galt med ruteren min siden jeg har 0 problemer med den bærbare, den kobler seg også kjapt på nettet. Både når den er uten 360 koblet til, men også når jeg bruker pc'en koblet til xboxen. Meget rart syns jeg. Virker som hele xboxen er usolid og dårlig til tider da den fryser i ca 10 sek noen ganger (spes når jeg trykker på xbox guide knappen eller hva det nå heter (rund knapp på midten av kontrollen).

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Noen forstyrrende elementer i nærheten der adapteret er? Ledininger, rør osv ?

6495521[/snapback]

Ikke sikker. Det jeg har i nærheten er:

Xelent Subwoofer (denne er skjermet for lyd) + HK forsterker + JBL høyttalere.

Dette er 2-3 m unna xboxen:

Bærbar pc

Mobil

Adapter til bærbar pc.

Det trådløse nettet til den bærbare funker 100% prikkfritt hele tiden uten problemer.

Lenke til kommentar

Er ærlig talt ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du egentlig prøver å gjøre. Men så vidt jeg vet skal det ikke være mulig å ha fast IP-adresse og DNS-adresse levert av DHCP-server. Tror du må ha IP-adresse fra DHCP-server for også å få DNS-adressene.

Når det er sagt, hvorfor i all verden skal du ha fast IP-adresse på X360-en? Hvis automatisk adresse funker, ville nå i alle fall jeg vært fornøyd med det og latt det være slik. At det er noe galt med hardware er generelt sett ikke sannsynlig, mye større sjanse for at det er noe feil i oppsettet ditt. Hardware-feil kan ikke utelukkes, men all erfaring tilsier at i de aller fleste tilfeller skyldes problemer brukerfeil.

Forøvrig skjønte jeg ikke helt oppsettet ditt. Skjønner du har en trådløs ruter, en bærbar maskin med trådløst adapter og X360, også med trådløst adapter? Men prøver du å koble sammen PC og X360 direkte, eller via ruter? Kunne virke sånn på noe av det du skriver.. Uansett, sjekk oppsettet ditt. Og når du setter manuell IP-adresse, ikke sett den til å være noe i det området som DHCP-serveren i ruteren deler ut (ellers kan du få IP-konflikt hvis du klarer å sette den til det samme som den bærbare maskinen bruker). Og sørg for at den adressen er i samme subnett som ruterens LAN (192.168.0.0/255.255.255.0 er default i de fleste rutere hvermansen kjøper).

Og har du koblet sammen PC og X360 og bruker internet connection sharing på PC-en for at X360 skal ha internettaksess, må du endre LAN-adresse på ruteren for at det skal funke, ellers blir det rutingtrøbbel. Da vil PC-ens LAN (192.168.0.0/255.255.255.0) være det samme som PC-ens WAN (som er ruterens LAN), og det blir ikke bra...

Trenger mer info for å kunne hjelpe deg ytterligere... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Skal prøve alt det du sa :)

Jeg har fast ip og dns fordi dette er nødvendig når jeg skal koble xbox'en til pc'en.

*Når jeg bruker adapteret bruker jeg ikke pc'en.

*Når jeg bruker pc'en til å koble opp mot 360 bruker jeg fast ip- og dns adresse.

*Når jeg bruker adapteret har jeg på samme ip- og dn instillinger som når jeg bruker pc'en til å koble opp til 360 med.

Dette virker noen ganger, andre ganger ikke. Da prøver jeg på automatisk på begge, noe som heller ikke virker.

Neste steg er at jeg prøver å restarte xboxen et par ganger. Ikke noe bedre. Slår den deretter på om 1 time, plutselig virker det.

Lenke til kommentar
Skal prøve alt det du sa :)

Jeg har fast ip og dns fordi dette er nødvendig når jeg skal koble xbox'en til pc'en.

6502886[/snapback]

Kan du utdype dette? Hvorfor er det nødvendig?

*Når jeg bruker adapteret bruker jeg ikke pc'en.

*Når jeg bruker pc'en til å koble opp mot 360 bruker jeg fast ip- og dns adresse.

*Når jeg bruker adapteret har jeg på samme ip- og dn instillinger som når jeg bruker pc'en til å koble opp til 360 med.

6502886[/snapback]

Vel, hvis samme IP- og DNS-innstillinger er faste IP-adresser og ikke dynamiske (eller automatiske om du vil), skaper du bare trøbbel for deg selv.

Kan du beskrive det fysiske oppsettet ditt? Hva er koblet sammen og hvordan?

Når du sier at du bruker PC-en til å koble opp mot X360, hva mener du egentlig? Hva ønsker du å gjøre?

Hvorfor bruker du ikke X360-en sitt adapter og din bærbare sitt adapter samtidig?

Dette virker noen ganger, andre ganger ikke. Da prøver jeg på automatisk på begge, noe som heller ikke virker.

Neste steg er at jeg prøver å restarte xboxen et par ganger. Ikke noe bedre. Slår den deretter på om 1 time, plutselig virker det.

6502886[/snapback]

Lukter nettverkskonflikter lang vei.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...