fAight Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 hei, hvordan setter jeg på dma på dvd-rom'en min i win2000 eng.versjon (service pack 3). Jeg har et sis hovedkort (asus p4s533) og har installert sis-driverene som fulgte med. Med SiS sitt eget lille program (som også fulgte med) kan jeg se hvilke enheter som er installert på ide-kontrollerene; IBM Desktar 80GB 7200rpm UDMA5 (regner med at dette er det samme som ata100) som master på primary ide, LiteON 40125s (40x-brenner) UDMA 2 (ata33) som master på secondary ide og til slutt SONY dvd (16x) som slave i PIO-mode! Så hvordan får jeg enable't DMA på dvd'en min. Vet hvordan man gjør d i Win98, men finner det ikke igjen i win2000 eng. jeg kommer fram til enhetsbehandlingen, altså Device Manager, men hvis jeg går inn på "Properties" på ide-kontrollerene finner jeg som sagt ikke ut hvor jeg kan enable DMA. Har også sett i "Properties" til cd-rw/cd-rom/dvd-rom kontrollerene. Har søkt litt på forumet her og hos sony og lite-on, men fant ikke noe ordentlig svar. Noen som vil/kan hjelpe meg? På forhånd takk... _________________ "...time is not important, only life is..." <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ridgea på 2002-10-16 10:37 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: ridgea på 2002-10-16 10:38 ] Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Det gjør du på IDE kontrollerne i enehtsbehandling. Du går på egenskapene til primær og sekundærkontrollerne, og der finner du valgene for DMA. [ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-10-16 11:43 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 http://www.microsoft.com/hwdev/tech/storag...age/IDE-DMA.asp http://www.tournament.com/forums/showthrea...&threadid=59354 Eller det som forige duden fortalte deg =) Lykke til :razz: Lenke til kommentar
fAight Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 11:41, skrev slowcooler:Det gjør du på IDE kontrollerne i enehtsbehandling.Du går på egenskapene til primær og sekundærkontrollerne, og der finner du valgene for DMA. problemet da er at hos meg fins det ikke noe som heter primær og sekundær-kontroller. jeg har noe som heter "IDE-ATA/ATAPI controllers" i Device Manager (enhetsbehandling). trykker på properties og der har jeg tre grener som heter SiS bus master IDE controllers Ultra DMA channel Ultra DMA channel ingen av disse har egenskaper hvor jeg enable DMA. anyone? help? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå