skidrow Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 først, fikk ny pc nå, virker bra den men oppfører seg rart på nett. om jeg er på dc+ og bruker nett samtidig, så fungerer nettet så treigt. dc går på rundt 100-200kbs og da før jeg nesten ikke brukt nettet da det er så utrolig treigt. når jeg måler linja mi er den på 1750 i snitt, så det skulle da ikke være noe problem? nå har den foresten brukt ca 5 min på og laste ned denne siden. får og opp melding om at pop3 ikke er tilgjengelig hele tiden her? spørsmål 2 er da at jeg tenkte ungen sku få den gammle pc`n, og på den er det et trådløst kort, lasta inn driverdisken nå og da lasta den inn driver til tråløst nett, men jeg finner den ikke! hvor går jeg for og finne den? er det nettværkskort? takknemlig for alle svar som kan senke frustrasjonen min noen hakk her nå...... 9 minnuter og siden er ikke helt lasta ned enda! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Eldre PC med trådløst kort: Om du åpner Kontrollpanel - System - maskinvare og så Enhetsbehandling, skal du finne det trådløse kortet under nettverkskort. Om noen enheter har et utropstegn eller et spørsmålstegn ved seg i Enhetsbehandling, er det enten noe som ikke virker, eller noe som ikke er riktig installert. Tregt nett: Start - kjør: "cmd" skriv "ping www.vg.no -t" og se om du får jevne svar med ikke altfor mange forsinkelser (ms), eller om du får avbrudd nå og da. Trykk Ctrl + c for å avbryte pingingen. Test det samme med HW med "ping www.hw.no -t". det gir meg i hvert fall veldig kjapp responstid (1-2ms). Om du får jevnlige avbrudd eller veldig treg respons kan det være alt fra forstyrrelse fra naboenes trådløse nettverk, til dårlig trådløs ruter/aksesspunkt, til problem med selve linja di. Om du har mulighet, prøv å koble en maskin direkte til ADSL-modemet/(ruteren) din med kabel, og se om du får samme problemer der. Hvis du kun får problemer trådløst, er kanalskifte på din trådløse ruter/aksesspunkt første bud. Om du har 20 naboer rundt deg som er på samme kanal som deg, skal det godt gjøres å ikke få problemer. Prøv å skifte mellom kanalene 1, 6 eller 11, eller noen andre mellom disse tallene. Lykke til Endret 9. juli 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Vil tro DC-en din makser ut din utgående linje og da blir ting ulidelig tregt. Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 testa ping. uten dc lå den på 31 i snitt, 28 min og 71 max, det var over 60 "pakker". med dc på lå den på 248 i snitt, 28 min og 1056 max. enkleste da er vel og skru av dc når jeg skal på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå