affi_kaffi Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 jeg har kjøpt meg en ny bærbar pc (hp pavilion dv8000) med 160 gig harddisk. den er delt i tre; 2 til bruk og en backup. problemet er bare med den ene av disse, som forresten var tom når jeg fikk den, og problemet har med flytting av filer å gjøre. viss jeg flytter en fil fra en mappe til en annen så funker den ikke lenger og jeg greier heller ikke å slette den etterpå uten å bruke unlocker assistant. feilmeldingen som kommer opp er :"Får ikke tilgang til filen. Det kan hende at filen er i bruk, at du ikke har tilgang til datamaskinen der den er lagret, eller at proxy-innstillingene ikke er korrekte." og viss jeg prøver å slette: "Kan ikke slette. ingen tilgang. kontroler .." jeg har lite peiling selv på pc men dette synes jeg er rart. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei og velkommen til forumet! Jeg foreslår at du forsøker med nye drivere til hovedkortet eller legger inn driverene på nytt. Hvilke filer flytter du? Store filer? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
affi_kaffi Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 har feilsøkt, men ikke med nye drivere, hvordan gjør jeg det...? filene jeg har flyttet har vært alt i fra større filmfiler opptil 700mb og små filer på under 1 mb. og det er alltid det samme problemet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Nye drivere finner du på hjemmesiden til HP. Men det kan også være en idé å ta kopi av alt innholdet på partisjonen og formatére denne, og så sjekke om det blir bedre. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er ikke èn 160GB, men 2x80GB harddisker. Det er en avansert løsning på dette og en enkel. Den avanserte vil ikke slette noen data på d: partisjonen eller hva denne stasjonen du ikke får til å virke heter, men denne husker jeg ikke. Den "lette" er at du sletter partisjonen i diskmanagement og opprette en ny en som er akkurat lik. Problemet er at ingen er satt opp som eier i windows til denne stasjonen og derfor har du ikke tilgang. Har du ikke anelse på hvordan du sletter og oppretter en partisjon i windows kan sikkert Efikkan hjelpe med det, jeg har ikke tid til å skrive alle knapper du skal trykke på nå. Alternativt kan du ringe HP support som kun tar lokal takst for å hjelpe deg om du er innenfor garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå