Gå til innhold

Unngå rot i WIndows

Gjest Slettet-uHVgFQ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uHVgFQ

Hvordan unngår man på best mulig måte at Programmer tvinner seg inn i windows, for sakte men sikkert blir windows til et tre så innviklet at man ikke kan skille greiner og røtter...Jeg skal reinstallere windows og jeg vil ikke at det skal se slik ut i fremtiden:

rotete13hg.th.jpg

rotete21hn.th.jpg

rotete38dv.th.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uHVgFQ

Det blir ikke mindre dritt på pcen selv om man ikke ser det...Jeg liker å ha kontroll på ting derfor viser jeg både system mapper og sjulte mapper...Men er det slikt et rot i alle Windowser. med 50 uninstall mapper, uansett jeg vil ikke ha det når jeg installerer windows på nytt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

Ikke veldig ofte: Men jeg trenger et konkret svar på dette spørsmålet:

Kan all denne driten som samler seg opp unngås, jeg vet jo ikke hva jeg kan slette eller ikke, hvis svaret er ja:hvordan, hvis svaret er nei: hva er det nærmeste jeg kommer å bli kvitt problemet?

Lenke til kommentar

Dette er bare uninstallerene for Windows Update-patcher. De opprettes for at du skal kunne ta bort en patch igjen dersom den ikke fungerer som den skal.

Med CCleaner kan du sette kryss ved Hotfix Uninstallers, og dersom du også har satt CCleaner til å rense ved boot, så er du kvitt problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

Som du ser så er det mer enn bare uninstall som er rot på pcen. Det er mange rare filer med rare filendinger som jeg er redd for å slette i den tro at hele pcen kan crashe og jeg må reparere windows etc. eller at programmer slutter å fungere og det å lage system restore points for hver gang jeg skal slette noe er uaktuelt. Så nå installerer jeg WIndows på nytt, om bare jeg finner en cd noe sted og så får jeg se hva av rotet som skyldes windows og hva som skyldes min bruk...Hvis noen der ute har ryddige disker hvor alt er i mapper og dere har orden på alt, så hadde det vært fint om dere delte hemmeligheten fordi jeg er lei av alt rotet

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet ditt altså. Det eneste gærne på screenshotsene er det mellomste der det kan se ut som om du har gjort noe galt med installasjonen av en ATI-driver slik at filene har havnet øverst under C:.

Utover dette er det Windows Update-uninstallere, noen loggfiler (helt normalt) og noen ekstra mapper under Dokumenter og Innstillinger (heller ikke uvanlig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...