Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kanskje problemet ditt ikkje er prosessorvifte i det hele tatt, men at det er veldig varmt inni kabinettet ditt. Har du noen vifter som trekker varmluft ut av kabinettet?

Med ett godt luftet kabinett så burde du ligge mellom 45 og 50 grader med den kjøleren......

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinettet ligger vel på en ca 40 grdaer idle og 48 grader under prime.

Fjernet litt kjølepasta og det virker som det hadde stor effekt. nå når jeg er på internett holder cpu og kabinett samme temperatur, 40 grader.

Legger til: Nå ligger cpu på 56 grader under prime. Igår lå den på 62-63 grader.

Endret av åousky
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan man bruke pc mens man bruker prime? Feilet 2,55 ghz etter 1t 50 min. Kan dette ha noe med at jeg surfer på internett samtidig?

jeg legger ingen merke til om prime er igang eller ikke når jeg surfer, har vist litt kraft tilovers her.

6530143[/snapback]

Har ingen ting å si om du surfer på internett mens du kjører prime95. prosessoren blir jo tynet 100% uansett.

Lenke til kommentar
Hva med denne viften+kjølepasta da: Thermaltake Golden Orb II+    Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5, Gram eller NorthQ 3390 Media Center Cooler+Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5, Gram?

legger til:

Det er under full belastning over lengre tid KAN komme opp mot 57 men denstopper vanligvis på 56grader ved 100% på begge kjerner.

Og en ting til er det normalt at prime95 bare bruker den ene kjernen?

6459369[/snapback]

ja, du må starte to samtidig for og bruke begge kjerner

Lenke til kommentar
Kjøpt meg en zalman cnps7000b-cu. Den kjøler like bra som stock kjøler. Er det pga for tykt lag med kjølepasta? Er den viften virkelig SÅ dårlig?

6569896[/snapback]

Kan vøre det at det er en stillegående kjøler. prøv å stille opp på viftehastigheten, og kanskje kjøp ny solvbasert kjølepasta. De skal visst være gode. Men uansett, så i bergens sommervarme for tiden, så er ikke 62 grader load for mye. min Presscott 3.2 går lett opp i den tempen nå i denne sommervarmen (bor også i bergen)

PS: Skal vente til det bilr vinter, og overklokke mye :D, da skal jeg få minusgrader på rommet :D det blir gøy ;)

Lenke til kommentar

Fungerer som den skal nå. ca 53 grader med prime og under 40 idle. kjøpte en ny arctic fan 12 som senker varmen i kabinettet med over 10 grader.

Har i tilleg demontert den gamle cpu viften slik at jeg har en vifte som blåser ny luft inn under skjermkort.

status akkurat nå: 29 grader i kabinett, 43 gpu, 39 cpu og 25 i rommet(sol og sommer). 10 min etter en omgang rome total war.

Lenke til kommentar

Nå som temperaturene er så lave er det litt surt at jeg ikke kommer høyere enn 2.5ghz på min x2 3800+. Mistenker min q-tek 350watter. Men ifølge speedfan så er volten høyere enn det han egentlig skal være. Har gjort vlotmodd på mitt hk, men viss jeg stiller volten høyere enn 1.35 volt så skjer det absolutt ingenting på skjermen eller at den kommer forbi biosgreiene men begynner ikke å starte i windows. og stoler ikke på hva den sier om vcore b.

post-73113-1155383129_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...