Kirchhoff Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Har overklokket min amd x 3800+ til 2,5 ghz. har stock vifte uten kølepasta. Lurer på om prosessoren vil få lengre levetid viss jeg kjøper ny vifte. Men er det nødvendig med vifte eller er det nok med litt kjølepasta? Vil helst gå for kjølepasta for å spare noen hundre kroner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) 57 grader var vel litt i meste laget hvis det er idle-temp. Har X2 4400+, den ligger på 42-44 grader i idle i Windows XP. Her burde du kanskje byttet ut med en litt mer effektiv vifte og da selvfølgelig lagt på ny kjølepasta. Jeg vil anta at å bare legge på mer kjølepasta har mindre effekt. EDIT: Har forresten ikke overklokket min, som altså ligger på 2 x 2,2 GHz. Endret 9. juli 2006 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Hva med denne viften+kjølepasta da: Thermaltake Golden Orb II+ Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5, Gram eller NorthQ 3390 Media Center Cooler+Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5, Gram? legger til: Det er under full belastning over lengre tid KAN komme opp mot 57 men denstopper vanligvis på 56grader ved 100% på begge kjerner. Og en ting til er det normalt at prime95 bare bruker den ene kjernen? Endret 9. juli 2006 av åousky Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Og en ting til er det normalt at prime95 bare bruker den ene kjernen? 6459369[/snapback] det er derfor man kjører to primer på likt Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Det er under full belastning over lengre tid KAN komme opp mot 57 men denstopper vanligvis på 56grader ved 100% på begge kjerner. 6459369[/snapback] 56 grader load er ikkje så farleg, trur eg. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 men hvordan starter jeg to prime da? viss jeg åpner prime for andre gang kommer det samme vinduet opp istede for at det kommer 2 vinduer. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 men hvordan starter jeg to prime da? viss jeg åpner prime for andre gang kommer det samme vinduet opp istede for at det kommer 2 vinduer. 6469376[/snapback] du kopierer bare programmappen, og åpner Prime95.exe Lenke til kommentar
justice Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 her er en god guide til hwordan du kjører dualprime: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=16446 men husk å sette prioritet 10 i menyen på prime95 hvis du ikke visste det fra før koden for å låse opp prioritesmenyen står i readme filen til prime, 9876 tror jeg det er Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 her er en god guide til hwordan du kjører dualprime: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=16446 men husk å sette prioritet 10 i menyen på prime95 hvis du ikke visste det fra før koden for å låse opp prioritesmenyen står i readme filen til prime, 9876 tror jeg det er 6489041[/snapback] hvor finner jeg "prioritet 10 i menyen på prime95" Lenke til kommentar
justice Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 velg "advanced fra menyen, så finner du priority ca midt på listen, men du må låse opp menyen med koden, som sagt står det i reademe filen. klipp og lim fra readme filen : "To turn on the Advanced menu, use the Advanced Password dialog box and enter a value of 9876. Also note that many of the menu choices are grayed while testing is in progress. Choose Test/Stop to activate these menu choices." hvis du kjører det i "vanlig prioritet" stresser du ikke prosessoren så mye som om du setter max prioritet (10) d.v.s at du "kan" få falske resultater hva angår stabilitet og varme utvikling. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 velg "advanced fra menyen, så finner du priority ca midt på listen, men du må låse opp menyen med koden, som sagt står det i reademe filen. klipp og lim fra readme filen : "To turn on the Advanced menu, use the Advanced Password dialog box and enter a value of 9876. Also note that many of the menu choices are grayed while testing is in progress. Choose Test/Stop to activate these menu choices." hvis du kjører det i "vanlig prioritet" stresser du ikke prosessoren så mye som om du setter max prioritet (10) d.v.s at du "kan" få falske resultater hva angår stabilitet og varme utvikling. 6494355[/snapback] er det vanlig at musen hakker under testen da? Lenke til kommentar
justice Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 velg "advanced fra menyen, så finner du priority ca midt på listen, men du må låse opp menyen med koden, som sagt står det i reademe filen. klipp og lim fra readme filen : "To turn on the Advanced menu, use the Advanced Password dialog box and enter a value of 9876. Also note that many of the menu choices are grayed while testing is in progress. Choose Test/Stop to activate these menu choices." hvis du kjører det i "vanlig prioritet" stresser du ikke prosessoren så mye som om du setter max prioritet (10) d.v.s at du "kan" få falske resultater hva angår stabilitet og varme utvikling. 6494355[/snapback] er det vanlig at musen hakker under testen da? 6494397[/snapback] javisst! du tyner absolutt all kraft ut av prosessoren, det nesten ikke nokk til overs til å styre musen Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Kan man bruke pc mens man bruker prime? Feilet 2,55 ghz etter 1t 50 min. Kan dette ha noe med at jeg surfer på internett samtidig? jeg legger ingen merke til om prime er igang eller ikke når jeg surfer, har vist litt kraft tilovers her. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 ja to prime samtidig. en på kjerne 0 og en på kjerne 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Det er under full belastning over lengre tid KAN komme opp mot 57 men denstopper vanligvis på 56grader ved 100% på begge kjerner.Og en ting til er det normalt at prime95 bare bruker den ene kjernen? 6459369[/snapback] Er PCen stabil så er ikkje 56-57c noe problem. Det er for høy spenning som helst kverker prosessorer. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Bor i bergen og her er det varmt og fint, derfor må jeg rette på 57 grader. nå kommer den oppi 62 grader med prime på begge kjerner. og hastigheten er 2.52 ghz Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Fremdeles samme svar. Er det stabilt og spenningen ikkje er veldig høy er det helt iorden. Men eg tviler på at kjøleren din er veldig god når du får så høy temperatur på en relativt lav hastighet som du bruker. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 driver på med stock kjøler og ingen kjølepasta Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Kjøpt meg en zalman cnps7000b-cu. Den kjøler like bra som stock kjøler. Er det pga for tykt lag med kjølepasta? Er den viften virkelig SÅ dårlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå