Gå til innhold

(LØST)Er dette nok som midlertidig hk og cpu ?

Anbefalte innlegg

Har bestillt Pentium D 930 3.0 ghz dualcore og en

Asus P5W DH Deluxe,I975X hovedkort.

Holder cpu'en til spilling til Conroe kommer ut ?

Har snakket med dem på www.pcutstyr.no og dem sier at det hovedkortet skal fint fungere på Conroe når det kommer.

Trenger en bios update for å bruke Conroe stepping 5.

Takker for alle svar :thumbup:

Mvh

Bashir Naimy

Endret av b_naimy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er da ikke lenge til Conroe kommer, så jeg mener det er bortkastet å kjøpe en cpu for så kort tid. Dessuten er det ikke helt sikkert at Conroe vil tilby mest ytelse for pengene, siden AMD skal dumpe prisene betraktelig på X2-modellene. Jeg ville ventet.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Skal ikke være noe i veien for det.

Er jo dyre deler begge to, ja cpu er jo ikke så dyr da men hovedkortet tenker jeg koster litt.

Du kan jo eventuelt ha 930`n i en annen maskin når du får Conroe da :)

6462086[/snapback]

Taker så mye for svar, har bestillt alt til min nye maskin men orket ikke å vente på Conroe :blush:

Vet du om det går an å raide 2 stykk westerndigital hadisker sammen og bruke det som os disk ?

10000 rpm + 10000 rpm = :dribble:

Utifra hva jeg vet så kan jeg raide s-ata disker med det asus hovedkortet.

Takker igjen :)

Mvh

Bashir Naimy

Lenke til kommentar

Du kan kjøre de i RAID ja. Men jeg mener det ikke er poeng i å kjøpe Raptor, siden de ikke gir merkbar ytelseforskjell, støyer og koster mye. Kjøp heller 2x320GB 7200rpm-disker fra WD eller Samsung, som vil være billigere og gi veldig god ytelse.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Du kan kjøre de i RAID ja. Men jeg mener det ikke er poeng i å kjøpe Raptor, siden de ikke gir merkbar ytelseforskjell, støyer og koster mye. Kjøp heller 2x320GB 7200rpm-disker fra WD eller Samsung, som vil være billigere og gi veldig god ytelse.

Hilsen,

efikkan.

6462714[/snapback]

Som de sier "gjort er gjort å spist er spist " :)

Har allerede bestillt 4stykk raport som nå skal i raid :blush:

2xraport(36g)= os disk

2x raport (74g) = installasjons disk

Så har jeg bestillt 2 stykk sånne lifebook fra wester(extern harddisk) på 250g vær til lagring av stash.

Støy håper jeg ikke blir noe stor problem, har sånt et lian li støydempet kanbinett, så tenkte jeg skulle bruke drev til hardisker som demper lyd.

Jeg for snart vite hvor lurt det var å kjøpe raport og bruke dem i raid, krysser fingrene :hmm:

Takker for tipset efikkan :thumbup: Skal prøve å huske det til neste gang :thumbup:

Mvh

Bashir Naimy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...