SAGE Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg har ikke peiling så litt hjelp hadde vært ok. Jeg skal ha raid 0. Veit stort sett hva raid er, men er litt usikker på de fysiske koblingene...: Jeg har ide1,ide2,ide3 og ide4, der de to siste har jeg forstått er raid-kontrollere...betyr dette at jeg skal koble en hd til ide3 og en hd til ide4?eller sammen på f.eks ide3?eller sammen på ide1, som jeg har den nåværende hd'en på? Må vel formatere begge to etter at de er koblet til, men når jeg legger inn igjen win2000, må jeg da passe på å legge inn raid-drivere helt i begynnelsen av innstallasjonen?skulle jo tro desse uansett ville forsvinne under partisjonering og formatering,men?? takker for all hjelp _________________ Abit be6-IIv2.0 PIII 600(katmai) Geforce2mx-400 Chieftec Dragon midi 384mb ram win2000 [ Denne Melding var redigert av: sage på 2002-10-16 13:05 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Jeg kan ikke så mye om RAID, men du kan se på denne guiden HW.no har gjort. http://www.hardware.no/guider/raid/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå