Gå til innhold

HP multilaser som fax?


Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp en HP Color LaserJet 2820 som fax.

Denne printeren har ikke innebygget fax, så hva må man gjøre da?

 

Jeg ser for meg at en PC som er tilknyttet nettverket til printeren kan kobles opp mot en vanlig analog telefonlinje gjennom et 56K-modem, bindes til et fax-nummer, og så videresende faxene til printeren for utskrift. Stemmer dette?

 

Hvordan blir det da andre veien, å skulle sende fax fra printeren?

Går ikke dette, og man må scanne inn dokumenter til den lokale PCen som er tilknyttet fax-linja for å så sende fax fra Windows? Eller kan som regel slike printere stilles inn på at faxer som skal sendes kan sendes direkte via en nettverkstilknyttet PC, som igjen er tilknyttet fax/analog-linja?

 

Og hvordan settes dette opp i praksis?

 

Håper noen har noen fornuftige innspill, det settes i så fall stor pris på!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A. Ett analogmodem

 

B. sjekk om softwaren til skriveren har en scan to fax-funksjon.

 

C. Eventuellt fakssoftware, dog så er det innebyggd ett enkelt sådann i XP som er greit i bruk.

 

Er det ingen slike funksjoner i skriveren blir det mer tungvinnt og fakse fra den, er det snakk om endel faksing så kjøp en billig faks, mye enklere.

Laserfakser er også sunket mye pris og de er billigere i bruk.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Jeg skal sette opp en HP Color LaserJet 2820 som fax.

Denne printeren har ikke innebygget fax, så hva må man gjøre da?

 

Jeg ser for meg at en PC som er tilknyttet nettverket til printeren kan kobles opp mot en vanlig analog telefonlinje gjennom et 56K-modem, bindes til et fax-nummer, og så videresende faxene til printeren for utskrift. Stemmer dette?

 

Hvordan blir det da andre veien, å skulle sende fax fra printeren?

Går ikke dette, og man må scanne inn dokumenter til den lokale PCen som er tilknyttet fax-linja for å så sende fax fra Windows? Eller kan som regel slike printere stilles inn på at faxer som skal sendes kan sendes direkte via en nettverkstilknyttet PC, som igjen er tilknyttet fax/analog-linja?

 

Og hvordan settes dette opp i praksis?

 

Håper noen har noen fornuftige innspill, det settes i så fall stor pris på!

6458700[/snapback]

 

Anbefaler deg å se vår side: www.telefaks.no . Der kan du laste ned programvare som installeres som en "printer" på pc'en. Du får et eget faksnummer og kan sende telefaks rett fra et dokument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...