iChristian Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Mulig at modemet (slik som mitt) har DHCP. 6458715[/snapback] Har du webconfig på den da? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Prestige er modellserien til Zyxel, og dette er da et Zyxel Prestige modem/router levert fra din ISP-leverandør, om det da er NGT, Telenor eller noen andre. Brukernavn/passord har i så fall din ISP. Tar jeg ikke HELT feil, som jeg sikkert gjør, har en Prestige-boks "admin" som brukernavn" og "1234" som passord. Eller blankt brukernavn, og "1234" som passord. Det spørs da hvor mye konfigurering du bør prøve deg på, da ukompetente lett kan sette noen instillinger feil, som kan gå utover f.eks ADSL-modeminnstillingene dine, og dermed kutte Internett for deg inntil du får stilt det tilbake igjen. Endret 9. juli 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Mulig at modemet (slik som mitt) har DHCP. 6458715[/snapback] Har du webconfig på den da? 6458716[/snapback] Nei (ikke tilgang iallefall), men alle portene er åpne som standard. Det er forøvrig strengt talt ikke et modem, men en residential gateway. Allied Telesyn RG-614. Lenke til kommentar
dricco Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Prestige er modellserien til Zyxel, og dette er da et Zyxel Prestige modem/router levert fra din ISP-leverandør, om det da er NGT, Telenor eller noen andre. Brukernavn/passord har i så fall din ISP. Tar jeg ikke HELT feil, som jeg sikkert gjør, har en Prestige-boks "admin" som brukernavn" og "1234" som passord. Eller blankt brukernavn, og "1234" som passord. Det spørs da hvor mye konfigurering du bør prøve deg på, da ukompetente lett kan sette noen instillinger feil, som kan gå utover f.eks ADSL-modeminnstillingene dine, og dermed kutte Internett for deg inntil du får stilt det tilbake igjen. 6458722[/snapback] Prøvde det du sa, og nå kan jeg i hvertfall være 'host' på en av datamaskinene, selv om det er den dårligste av dem, så er det bedre enn ingenting! Takk for alle svar jeg har fått! Lenke til kommentar
dricco Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Bare sånn ekstra; Noen som vet hva grunnen til at jeg bare finner server, om data nr 2 er 'host' ? Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei Har du satt begge maskinene til samme WORKGROUP da ? Lenke til kommentar
dricco Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Hei Har du satt begge maskinene til samme WORKGROUP da ? 6459121[/snapback] Ja, begge er i samme workgroup Lenke til kommentar
haakie Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Unnskyld, men data/IT er ikke min sterkeste side; Hvordan finner/vet jeg IP-adressen til routeren? 6458696[/snapback] Det pleier å være en av følgende: 192.168.1.1 192.168.0.1 10.0.0.1 10.1.1.1 Eventuelt gå inn på siden til leverandøren, pleier å stå der 6458699[/snapback] Det var 192.168.1.1, men når jeg skriver dette, så kommer det opp spørsmål om brukernavn og passord, noe som jeg ikke tror jeg har noen steder. Det står 'Prestige 650R-33' 6458707[/snapback] Passordet er som regel admin og brukernavnet det samme Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Tillegsinfo: På noen er det bare brukernavnet admin. Hva heter routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå