Gå til innhold

XP-Trøbbel med oppdateringer

An10Bill

Anbefalte innlegg

Hei,

For noen dager siden reinstallerte jeg maskina etter en litt uheldig episode med noen systemfiler, og maskina fungerte veldig bra. Fikk satt opp det meste og livet smilte.

Men så skulle jeg ta svippturen innom Windowsupdate for å laste ned en stor mengde updates, både systemkritiske og funksjonsmessige.

Men samme søren hva jeg gjør så skjer følgende:

Maskina laster ned alle updatene - og så akkurat når den skal begynne å installere så fryser hele dritten (musa og alt) og ikke en skit virker lenger.

(dette funket fint før)

(Installasjon av programvare, drivere og annet funker fint)

Det er kun installasjoner fra Windowsupdate som ikke funker.

Har forsøkt å få tak i updatefilene fra annet hold (lastet ned fra div siter) og disse pakkene krasjer også systemet med en gang jeg forsøker å starte dem.

Det eneste jeg gjorde FØR jeg forsøkte å kjøre updates fra Windowsupdate, var at jeg forsøkte meg på en installasjon av SP1 for XP (fra CD)..... Denne tryna imidlertid ganske fort og hele systemet frøys - etter dette har dette skjedd på alt av Windowsupdates..... Er dette en del av den nye sikkerhetsdritten i XP SP1 ??

PS: Jeg har kjøpt ****skapet, så jeg har en gyldig lisens (ikke en av disse volum-lisensene som blir blokkert), men har altså ikke giddet å aktivere den (fordi jeg misliker det aktiveringssystemet) - derfor har jeg cracket activaten isteden.... Kan det være at SP1 fant ut at maskina mi ikke var aktivert, og at dette er straffen ??

....eller er det andre som har vært borti dette, og vet om en løsning ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...