Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feiler til "Fail-Safe State".

Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med og få en helt nybygd PC til og fungere som den skal.

Dvs. den fungerer helt som den skal, men i BIOS får jeg en fin feilmelding som ikke lar seg og fjærne, og noen ganger piper og uler (nesten som en anbulanse) PC'n, men tror jeg rettet det sistnevnte ved og slå av viftealarmen.

Jeg er temmelig sikker på at alle instillinger er riktig i BIOS og lurer derfor på hvorfor dette skjer: http://www.infernusweb.net/Not_very_failsafe.jpg (Bilde av skjærm).

Jeg vil kjøre i 32-bit og dual channel DDR RAM, så jeg funderer litt på hvorfor det står 2T Single Channel 64-bit.

Ellers er jo alt som det skal..

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, here we go..

PC'n =:

- Abit AN8 Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939 ATX, S-ATA, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

- PSU: Mist 460W (eller noe lignende, i alle fall meget bra PSU)

- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

- AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

- Sapphire Radeon X700PRO 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

- Seagate Barracuda 7200.8 250GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM

- Sony DVD-brenner DRU-800A IDE Retail inkl. sort, hvit og sølv frontdeksel

- Verbatim 16x DVD-R disc 4,7GB (Advanced AZO) 50-pack Cake Box

- Linksys Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, WPA/AES

DDR-DIMM RAM'n sitter slik som beskrever i manualen og dette er PC nummer to av to helt identiske PC'r jeg har bygd, den første fungerte fint med en gang, men denne har bydd på trøbbel..

Det som fortsatt gjenstår er denne BIOS feilmeldingen, og den kommer uansett om jeg laster fail-safe settings eller Optimized settings..

Slik det er nå, har jeg egendefinerte instillinger, hvor eneste feil er at IDE stasjonene som ikke finnes fortsatt står i auto (disse vil man gjerne skru av).

Det må være noe som er galt, så da spør jeg: Hva er det som er galt.. He he.. :p

Endret av infernus
Lenke til kommentar

Ehh.. Fail-safe..

Det sier jo seg selv.. Feilings-sikkert, betyr at BIOS'n kjører i instillinger som gjør det umulig at feil kan oppstå (dette er jo selfølgelig ikke helt sant)..

Problemet er at i Fail-safe modus, yter ikke PC'n fullt ut, og man må trykke F1 i BIOS hver gang man starter for og komme videre (slik at WinXP starter f.eks.).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...