Martinabc Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Hei. Satte sammen pcen min idag, alt virket, men Rammen min var ikke dual-channel, så jeg åpna kabinettet og satte de nærmest hverandre. Samtidig ryddet jeg litt i kabinettet, først tok jeg ut alle kablene, men da jeg satte alt in igjen og skulle starte pcen fikk jeg ikke noe skjermbilde. Har prøvd med en rambrikke, men fremdeles ikke noe bilde på skjermen. Eneste av de kablene som fulgte med kabinettet har har koblet til, er power sw. Alt virket før jeg rydda. Tror jeg har koblet alt rett. Tusen takk for hjelp! MIN PC Dette er delene. Endret 8. juli 2006 av gamemaster_001 Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Alle viftene går. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei! Prøv andre posisjoner av minnebrikkene. Sjekk også at alle kabler sitter riktig. Om du forstsatt har problem, så forsøk clear cmos. Det kan du gjøre ved å ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen (pcen må være avslått). Så prøv igjen. Om du får skjermbilde så gå inn i BIOS og velg "setup defaults". Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Takk. Jeg fikk skjermbilde ved å bruke den ene minnbrikken i et aslottsa. Har nå prøvd alle sammen med begge, men får ikke det igjen :/ Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Mm, finner ikke noe som heter cmos på hovedkortet, men fant en ting som het ambios? Skal denne dreges ut, hvilket verktøy egner seg? Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Tviler på du skal dra ut noe av hovedkorte se i boka som var med det står sikkert der ett sted om å resette bios Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 hmm, oppdaget nettop at jeg ikke hadde skrudd i de gullskruan i kabinætte. Kan æ ha skada no ? Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Viss jeg forstår har du skudd hovedkorte uten avstans skruer viss det er det som har skjed er nokk garanter hw korte korslutta og er du riktig uheldig er det mere som er kortslutta Får håpe det er jeg som tar feil Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Monterte festene og pcen virker. Men nå har jeg et problem, når jeg skal innstallere winxp får jeg opp ei feilmeldning som seier mraid35.exe missing eller no. Har også fått ircq_not_less_or_equal blåskjerm :S Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Får du opp bios?? Er det ikke en diskett til raid skal tro jeg er ikke helt inne på sånt eller kan hendet er på plata som er med hw korte sikker jeg som roter etter x antall med kaffe og sovet lite Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Får opp bios osv. Fikk til å komme inn i windows når jeg ikke hadde rammen i dualchannel. Veit ikke om noe blei skada av at hwet lå intil aliminium bunnen, men håper ikke det... Innstallerer windows på nytt nå, fordi da jeg tok counter-strike soruce stress test fikk jeg bare 49 fps :S uansett hvordan setting eg tok på. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Det kan være en idé å teste minnet og harddisken med diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 hmm, Han er fremdeles ustabil, ble beire da jeg tok volten på rammn til 2.10 v ... Når jeg tar Counter-strike source stress test får jeg ca 49 fps uansett hvilken innstillinger jeg har på. Før jeg monterte alt riktig fikk jeg 140 :S Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 ser det der normalt ut? minnet kjører på 1.10 volt. Har bare ein brikke inne. Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 noen? Får også irql_not_less_or_equal hvis jeg har alt på standard etc... :Ss Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Også når det bare er en brikke inne- Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Trenger fortsatt hjelp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå