Mala Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ja må du virkelig det? Tviler på at den forbedringen er verdt nye 2-3000,- Må vel uansett ha ein HDTV for å utnytte den maksimalt. Eg veit ikkje om du har det eller ei. 6463958[/snapback] syns jeg lukter sjalusi... :!: og du trenger på ingen måte å ha hd-tv for å nyte fruktene av formatet.. tenk deg at du kan få flere sesonger av favoritt tv-showet ditt på en enkel blu ray disk, pluss at du har plass til masse ekstramateriale (behind the scenes, deleted scenes, kommentatorspor e.g.). klarer nesten ikke vente til november 6464502[/snapback] Say again? Sjalusi? :!: HDTV må man ha for å kunne nyte den bedre bildekvaliteten. Og eg ser ikkje poenget for min egen del å kutte ned litt på evt. serier eg går til innkjøp av. eg klarer meg utmerket med min DVD spiller eg. HDTV blir ikkje kjøpt i første omgang likevel Extra materiale på DVD er bare noe eg ser om det er ein film som virkelig fatter intresse. Ellers er det bare urellevant for min del. OG ja, eg også gleder meg utrolig til november. Da ramler Wii og PS3 ut på markedet. Det blir hysterisk Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Heile poenget for meg med BR og HD er jo å få høgare oppløysing, seriar på DVD ser eg ikkje, og at ein film kjem på 2 DVD-plater går fint, eg kjøper ikkje BR eller HD for å få større plass på platene, men for å få filmar i HD-oppløysing. 6465023[/snapback] ja , selvfølgelig det gjør jo jeg også.. bare pekte ut en av fordelene man kan få av BD selvom man ikke har tenkt til å kjøpe seg HDTV med det første Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 seriar på DVD ser eg ikkje, 6465023[/snapback] Hvorfor ikke? Synes dagens oppløsning (DVD-sakene) er mer enn god nok, jeg.. 6465053[/snapback] Om du har sett forskjellen på HD og "vanlig" oppløysing på ein HD-projektor vil du kanskje endre den meiningen. Tar så lang tid å sjå ein heil serie, ser heller 20 filmar Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Dagens oppløsning på dvd er ikke bra nok, tydelig at du ikke har fått erfare hd på større skjermer.. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) seriar på DVD ser eg ikkje, 6465023[/snapback] Hvorfor ikke? Synes dagens oppløsning (DVD-sakene) er mer enn god nok, jeg.. 6465053[/snapback] Om du har sett forskjellen på HD og "vanlig" oppløysing på ein HD-projektor vil du kanskje endre den meiningen. 6465068[/snapback] Derfor jeg lurer på om det er best å vente med innkjøpet av alle Simpsons-sesongene.. Men et blir vel kjøp på DVD Dagens oppløsning på dvd er ikke bra nok, tydelig at du ikke har fått erfare hd på større skjermer.. 6465072[/snapback] Les: JEG synes.. Jeg har fått erfare HD, ja.. Mange ganger. Fint det, men jeg synes DVD er helt greit. Men teknologien går fremover, ikke noe jeg kan gjøre med det. Endret 10. juli 2006 av Naked Snake Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) "Du synes ikke SONY er ille? Hvem gikk ut å sa (etter en tiår med heftig kopiering av Nintendo) at MS kopierer dem? Det er det mest patetiske bullshitet jeg NOEN gang har hørt." alle firmaer kniver mot hverandre, noe som er helt naturlig. dette utrykkes i form av slike uttalelser som ovennevnte. folk har kopiert hverandre i alle tider og kommer til å gjøre det framover, dette skaper innovasjon og hjelper firmaer til å holde seg skarpe. disse uttalsene lages for fanboys only, kun naive fnatter som biter på og begynner å diskutere noe så poengløst som spydigheter firmaer imellom "ja, kjøp PS3 for å spille PS1/PS2 spill.. FOr det kan jo ikke PS2.. " liker og ha alt i en box, tydeligvis derfor jeg har bestemt meg for å kjøpe en ps3 da jeg slipper å ha HD-DVD add on og andre peripherals som må kobles til via usb 6464999[/snapback] Du synes ikke det SONY sa er patetisk du? Nok en gang prøver du å vri dette om til noe annet. "naive fnatter som biter på og begynner å diskutere noe så poengløst som spydigheter firmaer imellom".. Er du rar? Folk diskuterer (selvsagt) hva yndlingsfirmaet sitt gjør? Dette er da (selvfølghelig) naturlig? Kan ikke se hvordan det å diskutere hva firmaene gjør gjør deg til en "naiv fnatt".. Ja, for det er jo SÅ slitsomt å ha en snerten liten boks med USB-tilkonling ved siden av boxen.. Du skal ikke se bort i fra at det kommer "add-ons" til PS3 også. Maskinen (PS3) er LANGT fra komplett. Akkurat som alle andre spillmaskiner.. 6465012[/snapback] er veldig opptatt av hva firmaer gjør, men du må forstå at jeg ikke opptar meg noe særlig av hva sony har å si om ms eller vice versa, da dette tydeligvis er biased og feilvinkla til deres egen fordel. men hvis de har noe håndfast å si om sine egne produkter derimot så er jeg mer intressert, foreksempel at de lanserer en ny add-on, spill eller whatever.. for dette er ting som angår meg at sony synes ms kopierer konkurentene sine gir jeg F... i comprende? Endret 10. juli 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 "Du synes ikke SONY er ille? Hvem gikk ut å sa (etter en tiår med heftig kopiering av Nintendo) at MS kopierer dem? Det er det mest patetiske bullshitet jeg NOEN gang har hørt." alle firmaer kniver mot hverandre, noe som er helt naturlig. dette utrykkes i form av slike uttalelser som ovennevnte. folk har kopiert hverandre i alle tider og kommer til å gjøre det framover, dette skaper innovasjon og hjelper firmaer til å holde seg skarpe. disse uttalsene lages for fanboys only, kun naive fnatter som biter på og begynner å diskutere noe så poengløst som spydigheter firmaer imellom "ja, kjøp PS3 for å spille PS1/PS2 spill.. FOr det kan jo ikke PS2.. " liker og ha alt i en box, tydeligvis derfor jeg har bestemt meg for å kjøpe en ps3 da jeg slipper å ha HD-DVD add on og andre peripherals som må kobles til via usb 6464999[/snapback] Du synes ikke det SONY sa er patetisk du? Nok en gang prøver du å vri dette om til noe annet. "naive fnatter som biter på og begynner å diskutere noe så poengløst som spydigheter firmaer imellom".. Er du rar? Folk diskuterer (selvsagt) hva yndlingsfirmaet sitt gjør? Dette er da (selvfølghelig) naturlig? Kan ikke se hvordan det å diskutere hva firmaene gjør gjør deg til en "naiv fnatt".. Ja, for det er jo SÅ slitsomt å ha en snerten liten boks med USB-tilkonling ved siden av boxen.. Du skal ikke se bort i fra at det kommer "add-ons" til PS3 også. Maskinen (PS3) er LANGT fra komplett. Akkurat som alle andre spillmaskiner.. 6465012[/snapback] er veldig opptatt av hva firmaer gjør, men du må forstå at jeg ikke opptar meg noe særlig av hva sony har å si om ms eller vice versa, da dette tydeligvis er biased og feilvinkla til deres egen fordel. men hvis de har noe håndfast å si om sine egne produkter derimot så er jeg mer intressert, foreksempel at de lanserer en ny add-on, spill eller whatever.. for dette er ting som angår meg at sony synes ms kopierer konkurentene sine gir jeg F... i comprende? 6465129[/snapback] "at sony synes ms kopierer konkurentene sine gir jeg F... i" FInt for deg at du forholder deg rolig til det da.. "comprende? " Jada Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) men der igjen når jeg tenker meg om en ekstra gang så kunne dette vært ett genialt trekk fra microsoft...ps3 har en sku uten hdmi, da kan ms oxo gjøre det men attpåtil kan de si at de ikke tvinger HDDVD på forbrukene siden de ennå tilbyr core/premium pakken jeg må innrømme at kanskje dette ikke er så usannsynlig allikevel... tiden vil vise 6464910[/snapback] Microsoft var litt kjappe ut med 360 synes jeg òg. Men det er ingenting dem ikke kan rette på. Altså, jeg synes såklart det er kjipt hvis det kommer ut en "nyere" 360 - og jeg sitter fast med den eldre. Men sånn er det bare når man kjøper med en gang. Min 360 blir jo ikke noe dårligere, og spillene vil fungere akkuratt likt. Jeg tror òg at MS fikk en åpenbaring når de så 'hvor stor' forskjell det var på SONY sine to SKUs. Hvis jeg skulle klage om et år, kansje to - fordi den nye revisjonen XBOX 360 kom med HDMI, ville det være som om de som kjøpte V1 av PS2 klagde når Slim kom.. Det blir litt feil. PS. Må si jeg ble veldig overrasket over innlegget ditt Asia hills! Flott at du klarer å se ting fra flere synspunkt! 6465015[/snapback] ikke nok med det dbd, hvis MS lanserer denne tredje sku'en og attpåtil til billigere pris (noe jeg vet de kan om de vil), så tror jeg faktisk de kan vinne markedet i europa og dominere markedet i usa dette ble plutselig veldig skummelt å snakke om spesielt med tanke på at MS er ett av verdens største firma og at det sannsynligvis er en analytiker der som har tenkt ut dette scenarioet jeg tror en tredje sku så absolutt kan bli avgjørende for hele industrien :S edit: dette tenker jeg fordi sony generelt er blitt spesielt upopulær i mediene i det siste og hvis ms kommer ut med en tredje sku som attpåtil er rimeligere, så kommer folk flest til å gå for xbox, det er jeg bombesikker på vi får se om ryktene om en tredje sku er sanne... Ms må isåfall lansere den før eller samtidig som ps3 releasen, da vil det bli knusende edit2: for å ikke snakke om hva som vil skje med formatkrigen Endret 10. juli 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Mye som kan skje. Priskutt har det lenge gått rykter om - og det tror jeg kommer uansett når Wii og PS3 lanseres. Og, som en 'trøst' for de som har den 'gamle' XBOX 360, når den 'nye med HDMI' kommer (hvis den gjør det da) - så vil de nok gi ut en liten addon, som gjør at de får brukt HDMI, og ekstern HD-DVD spiller er jo allerede på vei. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Microsoft kommer ikke til å ha intern HD-DVD. Microsoft har sagt at dem IKKE kommer til å levere ut en konsoll med innebygd HD-DVD, ryktene begynte å gå da en i Toshiba-representant fortalte ITWeb i Australia at han regnet med at fremtidige 360-revisjoner kom kanskje til å inneholde intern HD-DVD-drive. Dette ble avkreftet av microsoft, ifølge Games Daily. 'Microsoft føler det er best å tillate kunden å velge' sier dem så fint. (Ikke mellom HD-DVD og Bluray, men mellom DVD og HD-DVD, hvis noen skulle håpe). (Kilde: http://games.kikizo.com/news/200607/006.asp) <== Veldig bra website hvis du liker intervjuer med utviklere, o.l.) En HDMI-port derimot, skal du ikke se bort ifra at kommer på senere revisjoner, men er veldig tidlig i livsløpet å begynne å tenke ny revisjon allerede, synes jeg. :-/ Skulle tro at 360 sitt grafikk-kort er sterkt nok til å utnytte fargeforbedringene som du vil kunne få med HDMI i teorien. :-/ De såkalte 'Deep Colour' greiene, som gjør at fargene blir bedre enn det menneskeøynene kan skille mellom. Selv om grafikk-kort tidligere har også kunnet 'produsere' høy bitrate, så har ikke koblingen kunnet vise høyere enn 24-bits farger (med dagens ITU 601-standard har bare mellom 60-80% blitt brukt). Med HDMI 1.3, er det derimot mulig å vise 30-, 36-, and 48-bit RGB, på 90hz. Kan jo være det er dette MS ønsker å benytte seg av med tanke på media-senter, men synes uansett burde dem komme med en pressemelding dersom dem skulle ha planer om å oppgradere 360. Kanskje vil man også få lettere opp frameraten med HDMI? Ett signal på DVI eller komponent går ikke over 24 fps i 1080p oppløsning, uansett hvor sterk konsollen er, har jeg hørt. Men tror ikke det skal være ett problem på 360-oppløsningene dog, da maksinnstillingene der er 1080 interlaced, selv om jeg egentlig er veldig usikker på dette. :-/ 6464481[/snapback] Høres jo snodig ut at DVI ikke klarer 1080P på mer enn 24fps. Hva med alle de som bruker DVI tilkobling mellom sine PC'er og 1920*1080 +++ skjermer? Kjører de med 24fps? 6464550[/snapback] Vet ikke.. :-/ Det var det det stod i en Mailbag på IGN ihvertfall (tror det var der jeg leste det med 24fps, når han forklarte forskjellen på konfigurasjonene til en som lurte på om han kunne spare 100$).. :-/ Endret 11. juli 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 1: Gi dere med quoting fra helvette 2: SLUTT Å PRAT OT-PJATT 3: Gi en lang f*en i å diskutere PS3 vs X360 i denne tråden, det er rett og slett ikke det denne tråden handler om. Brudd på ovennevnte vil resultere i slettede innlegg uten advarsel, det vil bli utdelt advarsler til de av dere som bryter dette og driter i det. Hvis det skjer gjentatte ganger vil det medføre utestengelse. Så - Sony fanboys - gå ett annet sted, dere har egne tråder. OT-kverulanter - OT-baren er rett rundt hjørnet - Her skal emnet diskuteres, ikke noe annet! Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 quoting fra helvete..? Orker du utdype ? Microsoft kommer ikke til å ha intern HD-DVD. Microsoft har sagt at dem IKKE kommer til å levere ut en konsoll med innebygd HD-DVD, ryktene begynte å gå da en i Toshiba-representant fortalte ITWeb i Australia at han regnet med at fremtidige 360-revisjoner kom kanskje til å inneholde intern HD-DVD-drive. Dette ble avkreftet av microsoft, ifølge Games Daily. 6470276[/snapback] Vel - det avkrefter de nok mest sannsynlig uansett om det er planer for dette eller ikke. Av den enkle grunnen at folk ikke skal vente på en 'mer komplett' boks. Men, det jeg lurer på - vi som har boxen nå, uten HDMI, vil vi kunne få en tilkobling som gjør at vi får HDMI ut av XBOX 360? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Quoting fra helvette = når folk quoter quoten som quota en annen quota som quota det første innlegget... Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) 6470276[/snapback] (Skummel moderator ute) 6470385[/snapback](Skummel moderator ute) Men, det jeg lurer på - vi som har boxen nå, uten HDMI, vil vi kunne få en tilkobling som gjør at vi får HDMI ut av XBOX 360? Nei.. Du kan få overgang fra DVI => HDMI, men signalene vil fremdeles være DVI-signalene. Den eksterne stasjon som du kobler til XBox, vil vel sende signalene via USB til XBox'en, kan jo være dem har egen signal-utgang på extra-driven, men da forsvinner jo egentlig hele poenget med xbox'en, da det kunne like godt være en stand-alone, hvis data'en skulle behandles i det eksterne drivet (Og prisen ville forøvrig gått veldig mye over det som MS har fremstilt). :-/ Men kanskje det vil være Extern HD-DVD drive til 360 som konverterer film-signalet og sender til USB-port hvor det står en ny dings-boms med HDMI-utgang, igjen. Sikkert teknologisk mulig, men ville vel egentlig ikke akkuratt være en praktisk eller økonomisk eller estetisk løsning, tror jeg. :-/ Men dersom 360 får en HDMI-port i en revisjon, kunne det fint gått med HDMI-signal. Endret 11. juli 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Nei.. Du kan få overgang fra DVI => HDMI, men signalene vil fremdeles være DVI-signalene. 6470434[/snapback] DVI signal == HDMI signal når det kommer til video. HDMI er DVI + digital lyd, det er jo eneste forskjellen, så skjønner ikke at det er et "problem". Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Nei.. Du kan få overgang fra DVI => HDMI, men signalene vil fremdeles være DVI-signalene. 6470434[/snapback] DVI signal == HDMI signal når det kommer til video. HDMI er DVI + digital lyd, det er jo eneste forskjellen, så skjønner ikke at det er et "problem". 6471041[/snapback] Dette var det jeg trodde også, dog også + HDCP? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Dette var det jeg trodde også, dog også + HDCP? 6471286[/snapback] HDCP er vel valgfritt, men HDMI støtter denne kopisperren. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Med tanke på at HDCP ikke vil bli implementert før 2010, orker jeg ikke anke noe særlig på det. Hvertfall ikke med tanke på at TV'en jeg har nå, i tillegg har støtte for det, på HDMI porten. Og HDCP fungerer også på DVI. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Og HDCP fungerer også på DVI. 6472504[/snapback] Hehe, be carefull med det utsagnet DbD Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Kansje du har rett über- men jeg har googlet litt, å lest om HDCP. Og det som går igjen er: High-Bandwidth Digital Content Protection (HDCP) is a form of digital rights management (DRM) developed by the Intel Corporation to control digital audio and video content as it travels across Digital Visual Interface (DVI) or High Definition Multimedia Interface (HDMI) connections. The HDCP specification is proprietary and an implementation of HDCP requires a license. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå