BlastyTrasty Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Må man ikke ha en ganske stor skjerm for å kunne ha 1080 faktiske linjer? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Må man ikke ha en ganske stor skjerm for å kunne ha 1080 faktiske linjer? 6464590[/snapback] 1920*1200 er vel standard oppløsning på 23"++ LCD PC skjemer hvis jeg ikke tar helt feil Endret 10. juli 2006 av espent Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) 6463958[/snapback] tenk deg at du kan få flere sesonger av favoritt tv-showet ditt på en enkel blu ray disk, 6464502[/snapback] Jeg er så inni hampen sur for at de bytter fra DVD, og synes det er totalt unødvendig. Skal snart kjøpe Sempsons DVD'ene (de i sånn boxset), og synes det er teit om de begynner å kjøre HDDVD/BlyRay fra f.eks sesong 11. Uansett så synes jeg det bare er kult med fire DVD-discer enn en HDDVD/BR-disc.. Tror ikke jeg er den eneste som synes det. Jeg er vel heller ikke den eneste som er møkklei av at du er en av de som gjør hver eneste 360 tråd inn til en PS3 VS 360-tråd. Endret 10. juli 2006 av Naked Snake Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ja, det måtte komme. En lovprisnad over PS3 - der en forteller oss stakkarslige XBOX brukere hvor uheldige vi er. Asia hills: hvorfor er 'toget gått' ? Og hvorfor er det så usannsynlig ? Du har jo gitt inntrykk av at du har et større innsyn i denne bransjen enn oss andre her inne - så hvis du kunne utdypt det litt hadde det vært flott. pluss at du har plass til masse ekstramateriale (behind the scenes, deleted scenes, kommentatorspor e.g.).Det er det idag også - på dagens DVDer Ja, vi har forstått at du gleder deg, og det har du lov til. Men er så unødvendig å komme inn i en tråd som ikke har noe som helst med PS3 å gjøre, for så å spre kvalme. 6464513[/snapback] hvis meg en dvd som har 10 sesonger av seinfeld + deleted scenes toget gikk idet xbox360 kom ut uten HDMI og HD-DVD integrert.. hvis MS mot all formodning er frekke nok til å lansere en sku til med dette integrert så hører jeg klagesangen fra xbox eiere verden over allerede nå untatt fra de mest hardcore xbox fanboysene som visse her på forumet da seff.. det faktum at HDMI er integrert slik at du kan bruke det til gaming i en alt. tredje sku tror jeg vil føre til at mange føler seg snytt.. som sagt du kan kjøpe en HD DVD add on med hdmi, men da kan du ikke bruke det til gaming med mindre det blir gitt ut spill på HDDVD formatet og derfor har jeg kommet til den konklusjonen at ms ikke har baller nok til å gjøre dette for da hadde de fått så øra flagrer. og dessuten hadde de driti seg ut fordi de tiligere har sagt at å integrere et next gen format i konsollen er å tvinge forbrukere osv. er ikke meningen å knuse drømmene dine/deres men dere må nok se langt etter en tredje sku. det er ikke å spre kvalme, det er å spre fakta kompis http://www.engadget.com/2006/07/04/xbox-36...d-drive-no-way/ Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 6463958[/snapback] tenk deg at du kan få flere sesonger av favoritt tv-showet ditt på en enkel blu ray disk, 6464502[/snapback] Jeg er så inni hampen sur for at de bytter fra DVD, og synes det er totalt unødvendig. Skal snart kjøpe Sempsons DVD'ene (de i sånn boxset), og synes det er teit om de begynner å kjøre HDDVD/BlyRay fra f.eks sesong 11. Uansett så synes jeg det bare er kult med fire DVD-discer enn en HDDVD/BR-disc.. Tror ikke jeg er den eneste som synes det. Jeg er vel heller ikke den eneste som er møkklei av at du er en av de som gjør hver eneste 360 tråd inn til en PS3 VS 360-tråd. 6464643[/snapback] så du vil heller ha 1 simpsons sesong på flere DVDer en 10 simpsons sesonger på en BD? skjønner ikke logikken skjønner ikke at du blir sur det er jo ikke sånn at DVD formatet er helt dødt og det kommer til å bli støttet en stund framover så jeg tror de nye simpsons sesongene blir gitt ut både på DVD og BD det blir hva du gjør det til jeg bare nevner fakta, dere som opphisser dere :!: Lenke til kommentar
Rævalution Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) tenk deg at du kan få flere sesonger av favoritt tv-showet ditt på en enkel blu ray disk,pluss at du har plass til masse ekstramateriale (behind the scenes, deleted scenes, kommentatorspor e.g.). priser meg lykkelig over at sony har integrert dette i ps3, klarer nesten ikke vente til november 6464502[/snapback] Ja, det sa de om DVD og, "man kan få en hel sesong av en TV-serie på en plate!". Men hvor endte vi opp? Med 3-4 episoder på hver disc. LIKE MYE SOM PÅ EN VHS-KASSETT, FFS! Blu-Ray blir ikke noe bedre. Og jeg håper du ikke klarer å vente til november. så du vil heller ha 1 simpsons sesong på flere DVDeren 10 simpsons sesonger på en BD? Det kommer aldri til å skje. jeg bare nevner fakta, dere som opphisser dere laugh.gif Du bare ramser opp dine naive våte drømmer, det er ikke fakta. Endret 10. juli 2006 av Rævalution Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 men der igjen når jeg tenker meg om en ekstra gang så kunne dette vært ett genialt trekk fra microsoft... ps3 har en sku uten hdmi, da kan ms oxo gjøre det men attpåtil kan de si at de ikke tvinger HDDVD på forbrukene siden de ennå tilbyr core/premium pakken jeg må innrømme at kanskje dette ikke er så usannsynlig allikevel... tiden vil vise Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 6463958[/snapback] tenk deg at du kan få flere sesonger av favoritt tv-showet ditt på en enkel blu ray disk, 6464502[/snapback] Jeg er så inni hampen sur for at de bytter fra DVD, og synes det er totalt unødvendig. Skal snart kjøpe Sempsons DVD'ene (de i sånn boxset), og synes det er teit om de begynner å kjøre HDDVD/BlyRay fra f.eks sesong 11. Uansett så synes jeg det bare er kult med fire DVD-discer enn en HDDVD/BR-disc.. Tror ikke jeg er den eneste som synes det. Jeg er vel heller ikke den eneste som er møkklei av at du er en av de som gjør hver eneste 360 tråd inn til en PS3 VS 360-tråd. 6464643[/snapback] så du vil heller ha 1 simpsons sesong på flere DVDer en 10 simpsons sesonger på en BD? skjønner ikke logikken skjønner ikke at du blir sur det er jo ikke sånn at DVD formatet er helt dødt og det kommer til å bli støttet en stund framover så jeg tror de nye simpsons sesongene blir gitt ut både på DVD og BD det blir hva du gjør det til jeg bare nevner fakta, dere som opphisser dere :!: 6464877[/snapback] Bare så du vet det: Du får ikke 10 Simpsons sesonger på en BR.. BR er ikke så fantastisk.. JEG synes at det er finere med flere DVD'er, enn en BR. SMAKSAK kalles det.. Når begynte du å legge frem fakta? Uansett om SONY gjør noe dårlig (noe som ER dritt) så vinkler du det til noe positivt. SONY: Prisen er 6000,-. Oss: , du: YeY! Nå blir konsollen mye bedre! Den er gud!! Ingen tvil om at alle tog for 360 har gått, PS3 kommer til å eie alle.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ja, det sa de om DVD og, "man kan få en hel sesong av en TV-serie på en plate!". Men hvor endte vi opp? Med 3-4 episoder på hver disc. LIKE MYE SOM PÅ EN VHS-KASSETT, FFS! Blu-Ray blir ikke noe bedre. Blu-ray har jo støtte for større kapasitet på ei plate, du må jo få meir plass på ei plate. Men ein ting eg lurer på, kor stor plass tar ein film i HD samanlikna med ein av dagens DVDar på 4,7GB-plater? Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) 6463958[/snapback] tenk deg at du kan få flere sesonger av favoritt tv-showet ditt på en enkel blu ray disk, 6464502[/snapback] Jeg er så inni hampen sur for at de bytter fra DVD, og synes det er totalt unødvendig. Skal snart kjøpe Sempsons DVD'ene (de i sånn boxset), og synes det er teit om de begynner å kjøre HDDVD/BlyRay fra f.eks sesong 11. Uansett så synes jeg det bare er kult med fire DVD-discer enn en HDDVD/BR-disc.. Tror ikke jeg er den eneste som synes det. Jeg er vel heller ikke den eneste som er møkklei av at du er en av de som gjør hver eneste 360 tråd in..n til en PS3 VS 360-tråd. 6464643[/snapback] så du vil heller ha 1 simpsons sesong på flere DVDer en 10 simpsons sesonger på en BD? skjønner ikke logikken skjønner ikke at du blir sur det er jo ikke sånn at DVD formatet er helt dødt og det kommer til å bli støttet en stund framover så jeg tror de nye simpsons sesongene blir gitt ut både på DVD og BD det blir hva du gjør det til jeg bare nevner fakta, dere som opphisser dere :!: 6464877[/snapback] Bare så du vet det: Du får ikke 10 Simpsons sesonger på en BR.. BR er ikke så fantastisk.. JEG synes at det er finere med flere DVD'er, enn en BR. SMAKSAK kalles det.. Når begynte du å legge frem fakta? Uansett om SONY gjør noe dårlig (noe som ER dritt) så vinkler du det til noe positivt. SONY: Prisen er 6000,-. Oss: , du: YeY! Nå blir konsollen mye bedre! Den er gud!! Ingen tvil om at alle tog for 360 har gått, PS3 kommer til å eie alle.. 6464917[/snapback] nah.. nå synes jo ikke jeg at sony er noe spesielt ille i forhold til N og MS folk som sier noe annet er heftig biased IMO uansett så bryr jeg meg ikke så veldig mye om personene på topp da, bryr meg heller mer om hva de lager til meg når det er sagt velger jeg personlig ps3 over xbox pga. BD, Linux men mest av alt og viktigst pga. backwards compability da jeg har ørten ps2/ps1 spill exclusivene veier også tungt men hadde valgt ps3 også hvis alle spill kom på alle formater.. håper du klarer å se/begripe dette edit: svaret på posten din er vel: jeg mener at ps3 er verdt hver eneste krone når den blir solgt for 6000,- har ikke problemer med å se at man for det man betaler for Endret 10. juli 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Får virkelig en 22 episoders (a 45min) TV serie i HD virkelig plass på en Blu-Ray plate? Med MPEG-2 komprimering slik de første Blu-ray titlene har brukt så får man ikke plass til mer enn 2timer på en single layer blu-ray plate. Med 4timer på en DL blu-ray plate må man vel min. ha 4 plater for en sesong. Mer avansert komprimering får plass til 4timer pr lag, altså 8 på en DL plate. Da må vi fortsatt ha 2 plater for selve serien + 1 ekstra for ekstramateriale. Så de som drømmer om hele sesonger på 1 plate må nok kanskje modifisere det synet litt. Lenke til kommentar
Averon Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Virker som visse folk her har rimelig høye forventninger til Blue-Ray. Jeg for min del synes hverken Blue-Ray eller HD-DVD er gode nok til å avløse DVD standarden. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 6463958[/snapback] tenk deg at du kan få flere sesonger av favoritt tv-showet ditt på en enkel blu ray disk, 6464502[/snapback] Jeg er så inni hampen sur for at de bytter fra DVD, og synes det er totalt unødvendig. Skal snart kjøpe Sempsons DVD'ene (de i sånn boxset), og synes det er teit om de begynner å kjøre HDDVD/BlyRay fra f.eks sesong 11. Uansett så synes jeg det bare er kult med fire DVD-discer enn en HDDVD/BR-disc.. Tror ikke jeg er den eneste som synes det. Jeg er vel heller ikke den eneste som er møkklei av at du er en av de som gjør hver eneste 360 tråd in..n til en PS3 VS 360-tråd. 6464643[/snapback] så du vil heller ha 1 simpsons sesong på flere DVDer en 10 simpsons sesonger på en BD? skjønner ikke logikken skjønner ikke at du blir sur det er jo ikke sånn at DVD formatet er helt dødt og det kommer til å bli støttet en stund framover så jeg tror de nye simpsons sesongene blir gitt ut både på DVD og BD det blir hva du gjør det til jeg bare nevner fakta, dere som opphisser dere :!: 6464877[/snapback] Bare så du vet det: Du får ikke 10 Simpsons sesonger på en BR.. BR er ikke så fantastisk.. JEG synes at det er finere med flere DVD'er, enn en BR. SMAKSAK kalles det.. Når begynte du å legge frem fakta? Uansett om SONY gjør noe dårlig (noe som ER dritt) så vinkler du det til noe positivt. SONY: Prisen er 6000,-. Oss: , du: YeY! Nå blir konsollen mye bedre! Den er gud!! Ingen tvil om at alle tog for 360 har gått, PS3 kommer til å eie alle.. 6464917[/snapback] nah.. nå synes jo ikke jeg at sony er noe spesielt ille i forhold til N og MS folk som sier noe annet er heftig biased IMO uansett så bryr jeg meg ikke så veldig mye om personene på topp da, bryr meg heller mer om hva de lager til meg når det er sagt velger jeg personlig ps3 over xbox pga. BD, Linux men mest av alt og viktigst pga. backwards compability da jeg har ørten ps2/ps1 spill exclusivene veier også tungt men hadde valgt ps3 også hvis alle spill kom på alle formater.. håper du klarer å se/begripe dette edit: svaret på posten din er vel: jeg mener at ps3 er verdt hver eneste krone når den blir solgt for 6000,- har ikke problemer med å se at man for det man betaler for 6464931[/snapback] Du synes ikke SONY er ille? Hvem gikk ut å sa (etter en tiår med heftig kopiering av Nintendo) at MS kopierer dem? Det er det mest patetiske bullshitet jeg NOEN gang har hørt. Ja, kjøp PS3 for å spille PS1/PS2 spill.. FOr det kan jo ikke PS2.. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 "Du synes ikke SONY er ille? Hvem gikk ut å sa (etter en tiår med heftig kopiering av Nintendo) at MS kopierer dem? Det er det mest patetiske bullshitet jeg NOEN gang har hørt." alle firmaer kniver mot hverandre, noe som er helt naturlig. dette utrykkes i form av slike uttalelser som ovennevnte. folk har kopiert hverandre i alle tider og kommer til å gjøre det framover, dette skaper innovasjon og hjelper firmaer til å holde seg skarpe. disse uttalsene lages for fanboys only, kun naive fnatter som biter på og begynner å diskutere noe så poengløst som spydigheter firmaer imellom "ja, kjøp PS3 for å spille PS1/PS2 spill.. FOr det kan jo ikke PS2.. " liker og ha alt i en box, tydeligvis derfor jeg har bestemt meg for å kjøpe en ps3 da jeg slipper å ha HD-DVD add on og andre peripherals som må kobles til via usb Får virkelig en 22 episoders (a 45min) TV serie i HD virkelig plass på en Blu-Ray plate? Med MPEG-2 komprimering slik de første Blu-ray titlene har brukt så får man ikke plass til mer enn 2timer på en single layer blu-ray plate. Med 4timer på en DL blu-ray plate må man vel min. ha 4 plater for en sesong. Mer avansert komprimering får plass til 4timer pr lag, altså 8 på en DL plate. Da må vi fortsatt ha 2 plater for selve serien + 1 ekstra for ekstramateriale. Så de som drømmer om hele sesonger på 1 plate må nok kanskje modifisere det synet litt. 6464943[/snapback] når jeg snakket om flere sesonger på en BD disc, snakker jeg selvfølgelig om "standard" oppløsningskvalitet var noen som sa at man ikke kan ha nytte av BD uten hd-tv Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 "Du synes ikke SONY er ille? Hvem gikk ut å sa (etter en tiår med heftig kopiering av Nintendo) at MS kopierer dem? Det er det mest patetiske bullshitet jeg NOEN gang har hørt." alle firmaer kniver mot hverandre, noe som er helt naturlig. dette utrykkes i form av slike uttalelser som ovennevnte. folk har kopiert hverandre i alle tider og kommer til å gjøre det framover, dette skaper innovasjon og hjelper firmaer til å holde seg skarpe. disse uttalsene lages for fanboys only, kun naive fnatter som biter på og begynner å diskutere noe så poengløst som spydigheter firmaer imellom "ja, kjøp PS3 for å spille PS1/PS2 spill.. FOr det kan jo ikke PS2.. " liker og ha alt i en box, tydeligvis derfor jeg har bestemt meg for å kjøpe en ps3 da jeg slipper å ha HD-DVD add on og andre peripherals som må kobles til via usb 6464999[/snapback] Du synes ikke det SONY sa er patetisk du? Nok en gang prøver du å vri dette om til noe annet. "naive fnatter som biter på og begynner å diskutere noe så poengløst som spydigheter firmaer imellom".. Er du rar? Folk diskuterer (selvsagt) hva yndlingsfirmaet sitt gjør? Dette er da (selvfølghelig) naturlig? Kan ikke se hvordan det å diskutere hva firmaene gjør gjør deg til en "naiv fnatt".. Ja, for det er jo SÅ slitsomt å ha en snerten liten boks med USB-tilkonling ved siden av boxen.. Du skal ikke se bort i fra at det kommer "add-ons" til PS3 også. Maskinen (PS3) er LANGT fra komplett. Akkurat som alle andre spillmaskiner.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 men der igjen når jeg tenker meg om en ekstra gang så kunne dette vært ett genialt trekk fra microsoft...ps3 har en sku uten hdmi, da kan ms oxo gjøre det men attpåtil kan de si at de ikke tvinger HDDVD på forbrukene siden de ennå tilbyr core/premium pakken jeg må innrømme at kanskje dette ikke er så usannsynlig allikevel... tiden vil vise 6464910[/snapback] Microsoft var litt kjappe ut med 360 synes jeg òg. Men det er ingenting dem ikke kan rette på. Altså, jeg synes såklart det er kjipt hvis det kommer ut en "nyere" 360 - og jeg sitter fast med den eldre. Men sånn er det bare når man kjøper med en gang. Min 360 blir jo ikke noe dårligere, og spillene vil fungere akkuratt likt. Jeg tror òg at MS fikk en åpenbaring når de så 'hvor stor' forskjell det var på SONY sine to SKUs. Hvis jeg skulle klage om et år, kansje to - fordi den nye revisjonen XBOX 360 kom med HDMI, ville det være som om de som kjøpte V1 av PS2 klagde når Slim kom.. Det blir litt feil. PS. Må si jeg ble veldig overrasket over innlegget ditt Asia hills! Flott at du klarer å se ting fra flere synspunkt! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Heile poenget for meg med BR og HD er jo å få høgare oppløysing, seriar på DVD ser eg ikkje, og at ein film kjem på 2 DVD-plater går fint, eg kjøper ikkje BR eller HD for å få større plass på platene, men for å få filmar i HD-oppløysing. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) seriar på DVD ser eg ikkje, 6465023[/snapback] Hvorfor ikke? Synes dagens oppløsning (DVD-sakene) er mer enn god nok, jeg.. EDIT: Ja hvis du er mer interessert i å ha en "alt i et" maskin som gjør det meste greit nok så får du det.. Oss andre kravstore entusiaster kommer til å velge hd-dvd, de har nyere teknologi som gir bedre bilde og bedre komprimering.. Så da hjelper det lite hvor stor plass du får på en Bd.. 6465056[/snapback] Netopp.Men alikevell skulle je ønske de beholdt DVD en stund fremover.. Endret 10. juli 2006 av Naked Snake Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ja hvis du er mer interessert i å ha en "alt i et" maskin som gjør det meste greit nok så får du det.. Oss andre kravstore entusiaster kommer til å velge hd-dvd, de har nyere teknologi som gir bedre bilde og bedre komprimering.. Så da hjelper det lite hvor stor plass du får på en Bd.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Ja, det sa de om DVD og, "man kan få en hel sesong av en TV-serie på en plate!". Men hvor endte vi opp? Med 3-4 episoder på hver disc. LIKE MYE SOM PÅ EN VHS-KASSETT, FFS! Blu-Ray blir ikke noe bedre. Blu-ray har jo støtte for større kapasitet på ei plate, du må jo få meir plass på ei plate. Men ein ting eg lurer på, kor stor plass tar ein film i HD samanlikna med ein av dagens DVDar på 4,7GB-plater? 6464923[/snapback] Med dagens komprimering, og kvalitet, kunne du hatt flere sesonger inn på en HD-DVD eller Blu-ray plate. Men hele poenget med disse to formatene er jo bilde og lydkvalitet, mener jeg hvertfall. Og når man skal ha f.eks Friends i 1080p blir jo såklart størrelsen på episoden mangedoblet, ergo man får ikke flere sesonger av et tv-program, i HD, inn på en HD-DVD eller BR plate. Jeg er en stor TV hore, og jeg så litt på slike, såkallte 'scene releases' av TV program. En episode sendt i 720p varierer fra 1GB til 1,5GB - og merk Dere at dette er rips - og kvaliteten er da redusert en del. Det samme programmet i vanlig tv-rip (sdtv) er 320-350MB Det var litt off topic, men jeg prøver å tegne et bilde over hvor stor forskjellen er i MB. Veldig dårlig forklart, men vet ikke helt hvordan jeg skal få ordlagt meg. Endret 10. juli 2006 av dark by design Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå