Gå til innhold

New Xbox 360 with Built-In HDMI Port?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

tror ikke det er en 360... kan vere hva som helst... kjøleribba til høyere ser veldig lav ut til og være i en 360..

Lenke til kommentar
Ser ikke bort ifra at en evt box med HDMI ut, også har built-in HD-DVD spiller :)

6457979[/snapback]

Kanskje dem oppgraderer dem etter hvert som UPS kommer inn med de gamle. :-/

MS har sagt at dem ikke kommer til å lage en ny 360 med innebygd HD-DVD.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Hva skal man med HDMI da? Er det ikke bedre å bruke vga slik at man kan bruke en LCD-HDTV native oppløsning som 1360*768? Med HDMI må du vel ned til en HD oppløsning som 1280*720. Bildekvaliteten blir vel ikke noe bedre enn det som vi får med komponent i dagens X360, eller?

Endret av espent
Lenke til kommentar
Jeg synes det er greit med software-oppgraderinger fra Live, men synes det er råttent å oppgradere hele skiten så folk med den gamle har en uten HDMI-port osv..

6459186[/snapback]

enig med deg deg der ja....

6459251[/snapback]

Skjønner at det kanskje er litt bittert, men samtidig blir jo ikke deres Xbox360 noe dårligere av at MS lager en bedre versjon. Vil jo være litt smådumt å klage over at den siste Slim-ps2 har kommet ut, bare fordi man sitter med den gamle boksen. Ønsker man å kjøpe en konsoll i 1. versjon og ha den fra dag en, så må man jo også tåle at det kommer revisjoner på et senere tidspunkt.

Jeg venter i hovedsak pga at jeg ikke har HD-TV ennå, og at det ikke er så mange spill som egentlig har fristet meg skikkelig på 360 ennå. En versjon med HD-DVD og HDMI hadde seffa ikke gjort noe det heller ;)

Problemet til MS er jo at de på den ene siden ønsker å selge flest mulig av dagens Xbox 360'er, samtidig så ønsker de jo å ha noe å svare med når Wii og PS3 lanserer. Blir interessant å se om det virkelg er noe i alle disse ryktene.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
Jeg synes det er greit med software-oppgraderinger fra Live, men synes det er råttent å oppgradere hele skiten så folk med den gamle har en uten HDMI-port osv..

6459186[/snapback]

enig med deg deg der ja....

6459251[/snapback]

Skjønner at det kanskje er litt bittert, men samtidig blir jo ikke deres Xbox360 noe dårligere av at MS lager en bedre versjon. Vil jo være litt smådumt å klage over at den siste Slim-ps2 har kommet ut, bare fordi man sitter med den gamle boksen. Ønsker man å kjøpe en konsoll i 1. versjon og ha den fra dag en, så må man jo også tåle at det kommer revisjoner på et senere tidspunkt.

Jeg venter i hovedsak pga at jeg ikke har HD-TV ennå, og at det ikke er så mange spill som egentlig har fristet meg skikkelig på 360 ennå. En versjon med HD-DVD og HDMI hadde seffa ikke gjort noe det heller ;)

Problemet til MS er jo at de på den ene siden ønsker å selge flest mulig av dagens Xbox 360'er, samtidig så ønsker de jo å ha noe å svare med når Wii og PS3 lanserer. Blir interessant å se om det virkelg er noe i alle disse ryktene.

6459842[/snapback]

Oblivion skulle friste enhver gamer..:)

EDIT: post nummer 100!:w00t:

Endret av cissaman
Lenke til kommentar
Hva skal man med HDMI da? Er det ikke bedre å bruke vga slik at man kan bruke en LCD-HDTV native oppløsning som 1360*768? Med HDMI må du vel ned til en HD oppløsning som 1280*720. Bildekvaliteten blir vel ikke noe bedre enn det som vi får med komponent i dagens X360, eller?

6459492[/snapback]

HDMI vil gi noe bedre kvalitet enn komponent og VGA da det overfører signalet digitalt. Xbox360 leverer forøvrig ikke signalet i 1360x768. Om oppløsningen er 1280x720 vil TV'en skalere det opp til 1360x768.

Lenke til kommentar

6459492[/snapback]

HDMI vil gi noe bedre kvalitet enn komponent og VGA da det overfører signalet digitalt. Xbox360 leverer forøvrig ikke signalet i 1360x768. Om oppløsningen er 1280x720 vil TV'en skalere det opp til 1360x768.

6461096[/snapback]

Når du bruker VGA skjer vel skaleringen ikke i TV'en, men i X360'en. Man velger iallefall oppløsningen i X360 oppsettet når man har koblet til en VGA kabel.

Regner med at det ser bedre ut med 1360*768 oppskalert intert i boksen via VGA enn med HDMI på 1280*720 oppskalert i TV'en selv om det HDMI er digitalt.

Endret av espent
Lenke til kommentar

Ja godt mulig du har rett med at det er Xbox'en som skalerer med VGA. Men hva som gir best resultat avhenger da mye av TV'en vil jeg tro.

Edit: Dette kan kanskje være bilde fra en proto type. En intern HD-DVD spiller var i planene så vidt jeg vet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Oblivion skulle friste enhver gamer..:)

EDIT: post nummer 100!:w00t:

6460204[/snapback]

Jaja.. da er det bare å ha en pc da :)

må egentlig si at oblivion er bedere på konsoll da men.

Håper ikke det kommer en ny xbox for da må jeg gå til inkjøp på den :thumbdown:

Lenke til kommentar

Skulle tro at 360 sitt grafikk-kort er sterkt nok til å utnytte fargeforbedringene som du vil kunne få med HDMI i teorien. :-/

De såkalte 'Deep Colour' greiene, som gjør at fargene blir bedre enn det menneskeøynene kan skille mellom.

Selv om grafikk-kort tidligere har også kunnet 'produsere' høy bitrate, så har ikke koblingen kunnet vise høyere enn 24-bits farger (med dagens ITU 601-standard har bare mellom 60-80% blitt brukt).

Med HDMI 1.3, er det derimot mulig å vise 30-, 36-, and 48-bit RGB, på 90hz. Kan jo være det er dette MS ønsker å benytte seg av med tanke på media-senter, men synes uansett burde dem komme med en pressemelding dersom dem skulle ha planer om å oppgradere 360.

Kanskje vil man også få lettere opp frameraten med HDMI?

Ett signal på DVI eller komponent går ikke over 24 fps i 1080p oppløsning, uansett hvor sterk konsollen er, har jeg hørt.

Men tror ikke det skal være ett problem på 360-oppløsningene dog, da maksinnstillingene der er 1080 interlaced, selv om jeg egentlig er veldig usikker på dette. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

6459842[/snapback]

Veldig godt poeng.
Lenke til kommentar
Ja må du virkelig det? Tviler på at den forbedringen er verdt nye 2-3000,- ;)  Må vel uansett ha ein HDTV  for å utnytte den maksimalt. Eg veit ikkje om du har det eller ei.

6463958[/snapback]

syns jeg lukter sjalusi... :!:

tror nok dere må innse at toget har gått for HDMI på xbox,

det samme med integrert HD-DVD

at de skulle velge å integrere HDDVD på et så sent tidspunkt er mildt sagt usannsynlig.

tror nok dere for klamre dere til den eksterne HDDVD'en.. når den kommer da :whistle:

og du trenger på ingen måte å ha hd-tv for å nyte fruktene av formatet..

tenk deg at du kan få flere sesonger av favoritt tv-showet ditt på en enkel blu ray disk,

pluss at du har plass til masse ekstramateriale (behind the scenes, deleted scenes, kommentatorspor e.g.).

priser meg lykkelig over at sony har integrert dette i ps3, :w00t:

klarer nesten ikke vente til november

Lenke til kommentar

Ja, det måtte komme. En lovprisnad over PS3 - der en forteller oss stakkarslige XBOX brukere hvor uheldige vi er.

Asia hills: hvorfor er 'toget gått' ?

Og hvorfor er det så usannsynlig ?

Du har jo gitt inntrykk av at du har et større innsyn i denne bransjen enn oss andre her inne - så hvis du kunne utdypt det litt hadde det vært flott.

pluss at du har plass til masse ekstramateriale (behind the scenes, deleted scenes, kommentatorspor e.g.).
Det er det idag også - på dagens DVDer :)

Ja, vi har forstått at du gleder deg, og det har du lov til. Men er så unødvendig å komme inn i en tråd som ikke har noe som helst med PS3 å gjøre, for så å spre kvalme.

Lenke til kommentar
Ja, vi har forstått at du gleder deg, og det har du lov til. Men er så unødvendig å komme inn i en tråd som ikke har noe som helst med PS3 å gjøre, for så å spre kvalme.

6464513[/snapback]

Nettopp, for det klarer Sony fint på egenhånd :p

Lenke til kommentar
Skulle tro at 360 sitt grafikk-kort er sterkt nok til å utnytte fargeforbedringene som du vil kunne få med HDMI i teorien. :-/

De såkalte 'Deep Colour' greiene, som gjør at fargene blir bedre enn det menneskeøynene kan skille mellom.

Selv om grafikk-kort tidligere har også kunnet 'produsere' høy bitrate, så har ikke koblingen kunnet vise høyere enn 24-bits farger (med dagens ITU 601-standard har bare mellom 60-80% blitt brukt).

Med HDMI 1.3, er det derimot mulig å vise 30-, 36-, and 48-bit RGB, på 90hz. Kan jo være det er dette MS ønsker å benytte seg av med tanke på media-senter, men synes uansett burde dem komme med en pressemelding dersom dem skulle ha planer om å oppgradere 360.

Kanskje vil man også få lettere opp frameraten med HDMI?

Ett signal på DVI eller komponent går ikke over 24 fps i 1080p oppløsning, uansett hvor sterk konsollen er, har jeg hørt.

Men tror ikke det skal være ett problem på 360-oppløsningene dog, da maksinnstillingene der er 1080 interlaced, selv om jeg egentlig er veldig usikker på dette. :-/

6464481[/snapback]

Høres jo snodig ut at DVI ikke klarer 1080P på mer enn 24fps. Hva med alle de som bruker DVI tilkobling mellom sine PC'er og 1920*1080 +++ skjermer? Kjører de med 24fps?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...