mr messenger Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei Nå har jeg endelig fått kjøpt et større og kanskje bedre objektiv.. Bag og minnekort. Zoombag med plass til objektivet samt kameraet. (har ikke link) Minnekort: Sandisk 2048MB Compact Flash Extreme III http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42213 Objektiv: SIGMA 18-125mm F.3,5-5,6 (har ikke link) Objektiv og zoombag er kjøpt hos Elite // foto. Zoombag har med "regnfrakk" til bagen. Objektiv har med solblender. Jeg kjøpte 2 GB (2048 MB) minnekort, fordi jeg tar bilder i det beste filformatet. Nemlig Raw-filformat. Og med 2 GB da, så får jeg plass til flere bilder. Jeg tror 1 GB har 300 bilder i Raw-fil. Hva synes dere? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Ser greit ut det, ei venninne har det objektivet og det er et helt greit allround-objektiv. Kjekt med mye lagringsplass, men ville kanskje heller ha gått for to 1GB kort i stedet for et 2 GB kort i tilfelle kortet skulle kræsje på f.eks en ferietur. Men nå er det jo sjeldent Sandiskkort kræsjer da (og dessuten er det jo for sent.) Her er en link til objektivet forresten. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hei Nå har jeg endelig fått kjøpt et større og kanskje bedre objektiv.. Bag og minnekort. Zoombag med plass til objektivet samt kameraet. (har ikke link) Minnekort: Sandisk 2048MB Compact Flash Extreme III http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42213 Objektiv: SIGMA 18-125mm F.3,5-5,6 (har ikke link) Objektiv og zoombag er kjøpt hos Elite // foto. Zoombag har med "regnfrakk" til bagen. Objektiv har med solblender. Jeg kjøpte 2 GB (2048 MB) minnekort, fordi jeg tar bilder i det beste filformatet. Nemlig Raw-filformat. Og med 2 GB da, så får jeg plass til flere bilder. Jeg tror 1 GB har 300 bilder i Raw-fil. Hva synes dere? 6457344[/snapback] jeg har 350D og 2GB kort, og når jeg slår på RAW står det at det er plass til rett under 300 bilder. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 1GB greier aldri i verden 300 Raw bilder Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 150 +- RAW på 1GB vil jeg tro. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Det skal du nok bliver glad for jeg havde selv 18-125 før jeg skiftede til 18-200 og det er fedt med et allround objektiv til familiefester, og andet uspecificeret brug - så kan man f.eks. sidde i skygge med en kølig og fange det hele incl. ungerne på plænen i nogle gode portætter. jeg syntes generelt de er bedst fra omkring f8, så det er nok værd at have i baghovedet. Endret 9. juli 2006 av Kigulu Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Får 350 raw bilder på min 2gb brikke (D70s) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Gi oss tilbakemelding om hvordan det objektivet fungerer på din 350D. Det er noen på forumet som bruker det, og jeg har også en venn med samme kombinasjon som deg. Han er ganske fornøyd. Selv har jeg lillebror, 18-50. Jeg har aldri hatt fokusproblemer med min 20D, men det er et område der 20D er klart bedre enn 350D. Litt spent på flere brukererfaringer med det objektivet og 350D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå