Gå til innhold

Maxtor Personal Storage synger en (siste?) sang

Anbefalte innlegg

Jeg har en Maxtor Personal Storage 3100 250GB USB 2.0 ekstern harddisk som har vært på utlån i noen uker nå. Personen jeg lånte den hos sier han ikke rakk å bruke den, men det kan jo hende han er redd for min reaksjon, så jeg kan ikke garantere at ingenting unormalt har hendt med den.

Saken er nemlig den, at når jeg setter i strømmen (det er ikke noen på/av-knapp, men bare en ledning man tar inn i eller ut av veggen), så -- i stedet for å si "nyyyn", slik en harddisk gjør når den starter opp -- synger denne nå en sang (som IKKE høres ut som en tilfeldig rekkefølge av feillyder, men heller en bestemt sang som kanskje identifiserer en spesiell feil?) tre ganger, og tier så helt stille. Lyden er vedlagt.

Windows finner ikke harddisken, men det er vel på grunn av det enkle faktum at den ikke er skikkelig på.

Noen som vet hva jeg/den ansvarlige for feilen bør gjøre?

Takk,

Degeim

--EDIT--

Glemte å legge ved lyden.

lyd.mp3

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Maxtor Personal Storage 3100 250GB USB 2.0 ekstern harddisk som har vært på utlån i noen uker nå. Personen jeg lånte den hos sier han ikke rakk å bruke den, men det kan jo hende han er redd for min reaksjon, så jeg kan ikke garantere at ingenting unormalt har hendt med den.

Saken er nemlig den, at når jeg setter i strømmen (det er ikke noen på/av-knapp, men bare en ledning man tar inn i eller ut av veggen), så -- i stedet for å si "nyyyn", slik en harddisk gjør når den starter opp -- synger denne nå en sang (som IKKE høres ut som en tilfeldig rekkefølge av feillyder, men heller en bestemt sang som kanskje identifiserer en spesiell feil?) tre ganger, og tier så helt stille. Lyden er vedlagt.

Windows finner ikke harddisken, men det er vel på grunn av det enkle faktum at den ikke er skikkelig på.

Takk,

Degeim

--EDIT--

6456985[/snapback]

her har du

Verktøy for å teste disken.

Lenke til kommentar

Takk,

Degeim

--EDIT--

6456985[/snapback]

Nå har jeg ikke tatt i en USB-disk før i hele mitt 19 år lange liv :tease: Men den må jo ha en standard usb-tilkobling, right? Sjekk om det er noe galt med den. At den lyden dukker opp tyder på at den får en viss mengde strøm hvertfall.

Mulig noen har vært litt uforsiktige med magneter eller vann, vet ikke hvor godt beskyttet slike disker er mot denslags.

Lenke til kommentar

HAHAHAHA..den lyden kjenner jeg igjen så meget! :wee: Min Maxtor OneTouch II tok kvelden. Korresponderte med Maxtor og de sa at skrivehodet hadde falt på disken. De sa at dette gikk på garantien og det var bare å gå tilbake til stedet jeg kjøpte den. Fikk en ny en på flekken!

Alt som var på disken kunne lasted ned på nytt så det var ingen krise for min del..

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Artikkel på Maxtor.com om slike problemer

If the noise occurs with just the power applied or is fairly audible, it indicates a hardware failure. Please contact technical support at 1-800-2MAXTOR.

Maxtor har søppeldisker. Sitter å venter på at min skal synge på sitt siste vers..

6480915[/snapback]

Har bestilt den som er på tilbud på psdata nå - 250 gig for 575 spenn. Billig. Hvis den ikke funker skal de få høre det :p Har forøvrig en Maxtor-disk som har gått bra i 2 år, ikke vært noe særlig bøll med den. Bortsett fra en gang den gjorde om 50 Gb til chk-filer da :thumbdown: I tillegg til en 300 GB jeg puttet inn i maskina i går. Så HÅPER du bare har vært uheldig med din(e) disk(er)... ;)

Lenke til kommentar

Kan nesten virke som om maxtor bruker dårligere disker i sine eksterne kabinetter, eller kanskje den passive kjølingen ikke holder mål? Uansett har jeg nå 5 maxtor-disker i serveren(4 Maxline III og én DM9+) og én 300GB DM10-disk i hovedmaskinen min. Ikke hatt noe tøys med noen av dem, ikke DM9+ heller, som er regnet for å være en dårlig disk.

Når det gjelder eksterne disker, anbefaler jeg å kjøpe et godt kabinett med gode kjølemuligheter og en driftssikker disk ved siden av.

Lenke til kommentar
HAHAHAHA..den lyden kjenner jeg igjen så meget! happy.gif Min Maxtor OneTouch II tok kvelden. Korresponderte med Maxtor og de sa at skrivehodet hadde falt på disken. De sa at dette gikk på garantien og det var bare å gå tilbake til stedet jeg kjøpte den. Fikk en ny en på flekken!

Alt som var på disken kunne lasted ned på nytt så det var ingen krise for min del..

Det var jo hyggelig at du koste deg, men det gjør ikke jeg :p . Vel, jeg har også korrespondert med maxtor, men de kunne ikke si mer enn følgende (selv om de til og med fikk tilsendt lyden!):

Dear Sir or Madam,

Thank you for contacting Maxtor,

Sorry for the issue you are facing, could be drive defective in you case, need replace. Please provide your drive S/N number for further assistance or return drive to reseller if still under warranty.

For further enquiries, please feel free to email to us and we will try out best to help you.

Kind Regards,

Danny Xuan

Technical Support Team, Maxtor Ireland Ltd.

(så jeg sendte dem det de ba om)

Så jeg har ingen andre valg enn å bytte ut disken med alle de fine dataene mine på med en ny, uten alle de fine dataene?

:cry:

Degeim

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
HAHAHAHA..den lyden kjenner jeg igjen så meget! :wee: Min Maxtor OneTouch II tok kvelden. Korresponderte med Maxtor og de sa at skrivehodet hadde falt på disken. De sa at dette gikk på garantien og det var bare å gå tilbake til stedet jeg kjøpte den. Fikk en ny en på flekken!

6480812[/snapback]

Sitter på samme disk selv, så langt ikke noe problemer.

Men siden du nevner at skrivehode hadde falt av, men at du kunne laste ned data på nytt fra disken? Hvordan løste du dette hvis skrivehode hadde falt av?

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...