edds Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei folkens. Vet at emnetittel sikkert høres utrolig generaliserende ut, men jeg får bare beklage og si at jeg rett og slett ikke har peiling i det hele tatt. Jeg er altså ute etter klassisk Øst-Asiatisk musikk - a la soundtracket fra filmen Snikende Tiger, Sjult Drage eller Shichinin no Samurai. Noen som har peiling/anbefalinger til noe jeg kan begynne med? Håper noen forstår hva jeg mener, Ed Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Er det ikke bare å søke etter "symphonic orchestra japan" eller noe lignende? Hørtes forresten meget absurd ut... Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hei, jobber med over 100 000 lper klassisk, så hvis du har navnet på en komponist, fiolinist, orkester e.l kan jeg kansje finne noe av interesse.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Dette høres kanskje veldig absurd ut, men: Kojii Kondo - Zelda: A Link to the Past: Sound & Drama På CD'en vil det selvsagt være orkesterversjonen som er interessante for deg. Lenke til kommentar
edds Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Tusen takk for svar. Jeg leter ikke nødvendigvis etter orkestermusikk - enkeltkomponister/artister er også flott. La meg omformulere litt; har noen anbefalinger til øst-asiatiske klassiske komponister? Gjerne Fiolinister/Orkestre og. Håper dette gjorde det litt lettere. Edit: LarsP, den skal sjekkes ut. Endret 11. juli 2006 av edds Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Enkelt....jadda: www.sitesakamoto.com Ryuichi Sakamoto har gjort en smule vakker tonasje sammen med b.a. David Sylvian, og er vel verdt en lytt uansett hva slags bedrevitende båsplassering enkelte-som-har-lest-en-velskreven-kritikk-kan komme til å poengtere. Lenke til kommentar
edds Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Takk skal du ha, sjekkes ut as we speak. Kom gjerne med flere, folkens. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 ikke akkurat øst asiatisk, men mer vest-asiatisk denne theme wong fei hung Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå