Gå til innhold

Stenging av tråder uten tilstrekkelig begrunnelse...


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-16 10:34, skrev SirHartge:

Hvorfor kan du ikke sende meg en mail? Da skulle jeg forklart deg i ro og mak hvorfor ting skjer. Det å legge ut skrekk eksempler hver gang det er en ting er vel undøvendig. Bare for å se om en har støtte for sine argumenter....


Dere tar dette helt feil..

 

Ser jo i retningslinjene at man skal ta kontakt med den aktuelle moderatoren via mail e.l. hvis man er uenig i stengingen, men dette er ikke problemet. Jeg godtar fint at en slik post blir stengt pga. feilposting. Problemet er at man gir for dårlig begrunnelse.

 

Jeg har med vilje utelatt moderators navn i denne tråden, da dette gjelder generelt og flere moderatorer. Linken i ID: 1 var bare det eksempelet jeg trakk fram. Kan godt finne flere tråder der begrunnelsen er for dårlig. "Stenges pga. feilposting." Jeg vil vite hvor den var feilpostet!!!

 

Kall det gjerne for en bagatell, men jeg vil være opplyst! :smile:

 

Altså, ved å sende deg en mail, Hr. Moderator, så hadde jeg bare fått en forklaring på stenging og flytting av tråder. Det er ikke det jeg er ute etter. Jeg ønsker at alle moderatorene skal bli klar over at litt fyldigere begrunnelser før stenging er å fortrekke. Noen som skjønner hvorfor jeg laget denne tråden nå???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-16 12:32, skrev toreae:

Så det er mine høyt ærede medbrukere, med de med mange meldinger, som provoserer meg mest.

Kansje litt Kardemommeby, men 10 stykker som skriker om at dette er postet før/feil, det synes jeg er spam. 10 stykker som gir deg omentrent samme svar på et spørsmål derimot, det er hjelp.

Tore


 

Dette er jeg hjertens enig i. Det er så forb... mange "wanne be" moderatorer som skal kommentere absolutt hver minste feil de kan finne. Det er ikke rart de har en vanvittig mengde poster :grin:

Likevel: Jeg har alltid ment og mener fortsatt at en moderators jobb er å hjelpe ikke å straffe. På de forumene jeg har adm./moderert har vi alltid flyttet postene til riktig katogori, det har aldri vært akttuelt å flytte disse til en søppelkasse. Det har med respekt for brukerene å gjøre.

Dette forumet har i tillegg et usedvanlig stort antall moderatorer så om de 80% som gjør lite eller ingenting hadde fått fingen ut så hadde det vært mulig å få ryddet forumet på en bedre, mer respektfull og hjelpsom måte.

 

Just my 2 cent...........

Lenke til kommentar

Innser at hensikten med den første posten min (ID: 1) var litt uklar. Vil bare påpeke at stengingen var helt grei. Feilposting er feilposting.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med moderatorene (alle sammen) Har aldri hatt store problemer med dere!

 

Selv den beste gjør feil, og dessuten er vi alle bare mennesker! Stå på folkens! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-16 12:50, skrev havegg:

Problemet er at man gir for dårlig begrunnelse.


Jeg vil vite hvor den var feilpostet!!!


Kall det gjerne for en bagatell, men jeg vil være opplyst! :smile:


Altså, ved å sende deg en mail, Hr. Moderator, så hadde jeg bare fått en forklaring på stenging og flytting av tråder.


 

Jeg skjønner problemet ditt.

 

Men når jeg sitter og moderer og har ganske mange poster å se gjennom som er feilpostet. Så er det ikke alltid tid til å skrive fyldige feilmeldinger hver gang.

 

Jeg prioriterer som sagt feilmeldingene mindre. Det er viktigere for meg å kunne se gjennom flere meldinger enn å skrive fyldinge feilmeldinger.

 

Men jeg skal ta dette til ettertrakning og kanskje ta litt ekstra tid.

 

f.eks "Feilpostet i annet om data, passer i cpu"

 

Via mail hadde du fått de opplysningene du hadde trengt. Det er slitsomt med alle de trådene her.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-16 10:57, skrev sjaa:

Sure oppstøt som "Hørt om
når noe spør om noe kan synes unødvendig. Selv om svaret kan synes opplagt for noen, vil ikke si at det er det for alle.


 

Personlig synes jeg at det hadde vært en fordel hvis folk gadd legge et minimum av tid i å finne svaret på noe selv, særlig hvis det er av typen: "Hva betyr CPU", "Hvor fort er T1", "Hva betyr ADSL", og spesielt hvis det er noe som har vært oppe ti tusen ganger før.

 

At man kan gjøre det på en vennlig måte, er selvfølgelig et godt poeng.

 

Noen ting er defintivt for komplekse til at man kan finne hjelpsomme løsninger på Google eller hw.no/søk, så jeg mener for all del ikke at alle som lurer på noe må søke på Google og forumet først.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-16 13:10, skrev SirHartge:

f.eks "Feilpostet i annet om data, passer i cpu"


Ja, det er slik jeg vil ha det! Det tar ikke mye ekstra tid å skrive;

 

"Feilpostet i annet om data, passer i cpu"

 

enn

 

"Feilpostet, passer i cpu"

 

Takk for forståelsen, og igjen; dette gjelder ikke en spesiell moderator, men det var noe jeg ville meddele alle sammen! Takk for meg, skal svare hvis det dukker opp noe relevant, men ellers har jeg fått fram synspunktene mine tror jeg.

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen! :smile: (jeg lover å være mer forsiktig med å poste i tilbakemeldinger heretter..)

Lenke til kommentar

Jeg har vært uenig med moderatorenes linje flere ganger før her på forumet, men her synes jeg ikke det er gjort noe som overhodet kan kalles klanderverdig, dette kvalifiserer nesten ikke til å være en bagatell engang.

 

Ellers synes jeg moderatorene har holdt en veldig fin linje i det siste, og det skal dere ha ros for.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tråden som ble brukt som eksempel var vel strengt tatt utdebattert. Det er begrenset hvor mange ganger det trengs å forklare hvor mye goop som skal brukes.

 

At folk tipser om google, søkefunksjon osv. er alle sammen tjent med i lengden. Det er temmelig unødvendig å fylle databasen med unødvendige tråder som enten har vært oppe et flertall ganger før eller som et enkelt søk kunne gitt deg svaret med en gang.

En oppfylt database får etter hvert dårligere ytelse.

 

Som eksempel er det bare å se på antall "AMD/Intel", "Windows/Linux" og "Hvilken distro skal jeg velge?".

 

Moderatorene kunne selvsagt opplyse om hvorfor de stenger en tråd. Det koster lite krefter og vi slipper sånne tråder som dette.

 

Alt i alt synes jeg personlig at moderatorene gjør en god jobb. De får svært mye ufortjent surmaget kritikk som ingen i lengden er tjent med. Regner med at et par av dem faktisk har blitt såpass lei at de har vurdert om de gidder å gjøre jobben lenger. Og dersom det er tilfellet, så ville det jo være rimelig trist dersom det til slutt ikke var noen som gjorde jobben. Konsekvensene orker jeg ikke tenke på.

 

Og til alle de som mener de har grunn til å kritisere en moderator: Ta nå opp saken med vedkommende personlig før denne henges så til de grader ut her på forumet. En periode var omtrent hver tredje post en eller annen form for kritikk av moderatorene.

 

Det var det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-16 13:54, skrev knutivarr:

Som eksempel er det bare å se på antall "AMD/Intel", "Windows/Linux" og "Hvilken distro skal jeg velge?".


 

Akkurat AMD vs Intel er et svært dynamisk diskusjonemne, så det eksempelet er litt malplassert, synes jeg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-16 14:59, skrev LarsC:


Akkurat AMD vs Intel er et svært dynamisk diskusjonemne, så det eksempelet er litt malplassert, synes jeg.


 

Poenget er at det er unødvendig med 17344 tråder med dette som emne. Her skulle det være rimelig enkelt å finne en eksisterende tråd ved hjelp av søkefunksjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-10-16 13:15, skrev LarsC:

Quote:


Den 2002-10-16 10:57, skrev sjaa:

Sure oppstøt som "Hørt om
når noe spør om noe kan synes unødvendig. Selv om svaret kan synes opplagt for noen, vil ikke si at det er det for alle.


 

Personlig synes jeg at det hadde vært en fordel hvis folk gadd legge et minimum av tid i å finne svaret på noe selv, særlig hvis det er av typen: "Hva betyr CPU", "Hvor fort er T1", "Hva betyr ADSL", og spesielt hvis det er noe som har vært oppe ti tusen ganger før.

 

At man kan gjøre det på en vennlig måte, er selvfølgelig et godt poeng.

 

Noen ting er defintivt for komplekse til at man kan finne hjelpsomme løsninger på Google eller hw.no/søk, så jeg mener for all del
ikke
at alle som lurer på noe må søke på Google og forumet først.

 

jeg tror i grunn vi er ganske enige.

Grunnen til mitt innlegg var at jeg synes det er VIKTIG at dette kan være et forum for alle. Både for noobs og veteraner. Det er vel få av oss som er eksperter på alt, og det kan ofte være greit med hjelp i ulike sammenhenger. MEN(1) jeg er enig i at man BØR gjøre en liten innsats før man poster. MEN(2) hva med de som er "ferske innen data" som tilfeldigvis finner hw.no via søk.. skal de kjeppjages? MÅ de sette seg inn i reglementet? Jeg bare spør.. La moderatorene ta seg av disse tingene. Dersom det er noe man finner uakseptabelt kan man sende en melding til en moderator, heller enn å leke moderator selv.. La oss gjøre forumet til et trivelig "sted" å være...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...