Gå til innhold

Stenging av tråder uten tilstrekkelig begrunnelse...

Anbefalte innlegg

La meg forklare topicen med et eksempel;

Hvor tykt lag med kjølepasta skal jeg ha på en XP 2000+

Mr. Moderator har stengt den med følgende begrunnelse;

Passer under cpu kategorien.

Dette er for så vidt greit nok, men i ettertid spør jeg meg selv. Feilpostet? I hvilken kategori var den egentlig postet? Hvorfor ble den ikke flyttet istedenfor? Det var da en seriøs tråd! Riktignok hadde den fått de nødvendige svar, men det er ingen grunn til å stenge den!

Dette er ikke et stort problem for meg, men jeg vil gjerne ha noen synspunkter. Og skulle noen av dere moderatorer være litt enige med meg, så kan dere jo vurdere måten dere behandler feilposter på. :smile:

Jeg ville gjort et av to;

1. Flyttet den til CPU-kategorien, evt. skrevet en post der jeg forklarte at den ikke passet under skjermkort(?)

2. Stengt den og forklart at den ikke passet under Internett og nettverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-16 09:11, skrev DrDoogie:

Jeg ville ha sagt at den passer under CPU.

Ehh.. ja, den passer under CPU (Hovedkort, Prosessor og minne). Det er ikke det jeg stiller spørsmål ved. Ta og les posten min en gang til du..

Det jeg vil fram til er;

- hvorfor stenge tråden istedenfor å flytte den?

- hvorfor kan man ikke gi en litt bedre begrunnelse når man stenger en tråd? I overnevnte tilfellet så mener jeg at man burde si i hvilken kategori den var feilpostet i

See?

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-10-16 09:27 ]

Lenke til kommentar

Feilpostinger stenges og flyttes til "feilposter". Tråden ble ikke stengt uten grunn, selv om man kanskje bør skrive hvor den egentlig ble postet. Men samtidig - det holder jo at trådens opphavsmann får se at han eller hun postet feil, og de fleste er nok oppegående nok til å huske hvor de postet den - evt. ta det til etterretning til en annen gang. Retningslinjene er 100% klare på dette punktet, og det har vært vanlig praksis i lang, lang tid. Så kritikken her er uberettiget.

BTW: det var dere brukere selv som sa at feilpostinger skulle stenges. Så opprettet vi "feilposter" for å holde litt orden i sysakene. Skjønner ikke at dette er noe problem?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg giddde å leggge sokkene mine i skapet hvis jeg vet at mamma kommer å rydder opp etter meg alikevel.

Hvorfor skal jeg gidde å poste riktig når mod ordner opp etter meg. Jeg kan poste hvor som helst og posten vil bli flyttet til riktig plass etter en stund.

Derfor flyttes de ikke til korrekt plass.

edit: skrivefeil

[ endret av Orjanp den 2002-10-16 11:19 ]

Lenke til kommentar

kan huske flere lignende hendelser ja.... men å stenge poster pga. feil kategori synes jeg kan virke litt merkelig.... hvis en kar har lagt noe tvilsomt i "annet om data"-mappa, og en moderator kommer og kjefter og sier at HAN synes den passer under ditt og datt... da blir jeg litt irritert,...

uansett... sånn er reglene, og vi må bare leve med det....

kjeftete moderatorer komme vi oss nok aldri unna!

alexio

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 09:36, skrev Jannis-15:

yummy, når en tråd er feilpostet er det like lett for dere å bare flytte den til riktig kategori som det er å stenge/flytte den til feilposter..!

hvorfor skal dere gjøre det så vanskelig?
:roll:

Fordi det var det brukerene ville. Nå må du følge bedre med i timen.

Lenke til kommentar

Er det da bedre å kaste sokkene (Stenge tråden)?

Jeg synes forumet er en smule uoversiktig, stenging av tråder fører til at det blir en elite som bruker dette, og andre som bare gir det opp. Jeg synes at folk burde gi svar når man kan. Er det spørsmålet tatt opp før så vis dette med linker. For all del gjør man feil, så bemerk dette. Men forumet blir ikke bedre av at 50% av svaren bare er: Dette er postet før/feil. Det er jo faktist dem (oss, jeg) som ikke er i eliten, som har mest bruk for et slikt forum. Og som stiller de spørsmålene som er lettest å svare på. Man hjelper ingen med å fortelle hvor dumme de er.

Tore

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke sende meg en mail? Da skulle jeg forklart deg i ro og mak hvorfor ting skjer. Det å legge ut skrekk eksempler hver gang det er en ting er vel undøvendig. Bare for å se om en har støtte for sine argumenter....

Men over til saken.

DEt er tydelig at denne er feilpostet, den hører til under cpu/hk og minne eller under ok.no. Det er vanlig praksis å stenge postene for deretter å flytte dem til "feilpostet"

For en lang tid tilbake var jeg "SirHartges flyttebyrå", dvs flyttet postene istedet for å stenge dem. Det førte lite frem, og vi måtte finne sterkere virkemiddel.

Uansett så står dette i retningslinjene som alle skal lese. http://forum.hardware.no/retningslinjer.php

Lenke til kommentar

Vi vil selvfølgelig bruke skjønn når vi vurderer feilpostinger. Jeg har flere enn én gang flyttet tråder til korrekt kategori når jeg ser at diskusjonen går høyt og intenst, eller feilpostingen er "tvilsom" som en her sier.

Og som det så treffende ble forklart: vi flytter ikke tråder fordi vi da blir en ryddegjeng for "sløve" forumbrukere. Og begynner vi å flytte, får vi kjeft for det også. SirHartge fikk så hatten passet her en tid.

Mange brukere kjefter og klager på moderatorene. Hva med å feie foran egen dør før dere syter og bærer dere for de minste ting? Sorry, men jeg blir litt småforbanna av og til. Vi forsøker å gjøre forumet ryddig og ordentlig slik at det kan være oversiktlig for brukerne. Og takken er kjefting og syting. Noe av klagene er berettiget, bevares vel - men majoriteten er hva jeg velger å kalle tull og tøys.

Nå tør jeg vedde rævva mi på et gullfat på at jeg får klager på at jeg sier min hjertens mening. Men det blåser jeg Bojarenes inntogsmarsj i. Noen ganger må selv jeg få si fra.

For øvrig ønsker jeg dere en fin dag.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 10:31, skrev toreae:

Jeg synes forumet er en smule uoversiktig, stenging av tråder fører til at det blir en elite som bruker dette, og andre som bare gir det opp. Jeg synes at folk burde gi svar når man kan. Er det spørsmålet tatt opp før så vis dette med linker. For all del gjør man feil, så bemerk dette. Men forumet blir ikke bedre av at 50% av svaren bare er: Dette er postet før/feil. Det er jo faktist dem (oss, jeg) som ikke er i eliten, som har mest bruk for et slikt forum. Og som stiller de spørsmålene som er lettest å svare på. Man hjelper ingen med å fortelle hvor dumme de er.

Tore

Her sier du mye bra! Jeg reagerer litt om jeg ser en tråd som "hvem er best, AMD eller Intel?". Slike tråder er gjengangere verre enn oldemora mi, og de fleste brukerne som har vært her en tid vet at slikt ikke er så poppis. Men det er lov å spørre om ting som er tatt opp tidligere - men prøv å søke først.

Å poste i korrekt kategori burde ikke være store problemet om man gidder se etter. Er du i tvil, kan du skrive i posten at moderator må flytte posten om den er feilpostet. Vi er stort sett greie sånn. :smile:

En liten innsats fra brukerne for å bli kjent med forumet forhndrer over 90% av feilpostingene. Men om man ikke skjønner at spørsmål om feil i windows ikke har noe under "lagringsmedier" å gjøre (med mindre feilen er direkte relatert til nettopp det), vitner det litt om latskap eller ignoranse hos brukeren. See my point?

Det der med "elite" tror jeg ikke du trenger være redd for. Det er noen her som leker moderatorer, men vi har dem i kikkerten...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 10:31, skrev toreae:

Tore

Jeg kunne ikke vært mer enig..

Synes forumet har blitt mindre trivelig fordi mange hele tiden skal påpeke andres feil. Sure oppstøt som "Hørt om http://www.google.com?" når noe spør om noe kan synes unødvendig. Selv om svaret kan synes opplagt for noen, vil ikke si at det er det for alle.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg er minst fornøyd med med mine medbruker av forumet. Moderatorene gjør det de må (Vi får heller ta de med i kveldsbønnen alla den til Ludig i Flåklypa). Det har lett for å gå sport i å være negativ. Det burde heller ha vært 'hjelp stakkaren før modertatorene kommer å stenger' istedenfor 'heng han, skyt han, hvor er moderatorene?!!

Så det er mine høyt ærede medbrukere, med de med mange meldinger, som provoserer meg mest.

Kansje litt Kardemommeby, men 10 stykker som skriker om at dette er postet før/feil, det synes jeg er spam. 10 stykker som gir deg omentrent samme svar på et spørsmål derimot, det er hjelp.

Tore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...