Gå til innhold

studentpc til 7-12k. SHG 7220 Erfaringer? anyone?

Anbefalte innlegg

Hei :) (viktig med god start :innocent: )

Har nå surfa mye på HW og sett på tester av forskjellige bærbare.

Først ville jeg ha en ultraportabel men har nå bestemt meg for en 14" eller større.

Kravene mine er som følger:

- Intel prosessor over 1,7ghz

- 512 mb - 1024 mb RAM

- >50 gb lagringsplass (helst 7200rpm)

- Skjermkort kraftigere enn Nvidia go6600

- Trådløs standar "g" (54mb/s)

- Stille og godt tastatur

- Webkamera (Ta opp forelesninger)

- Har også ett lite ønske om att det skal gå ann til å switche mellom innebygd og grafikkort, for å spare strøm. (a`la netshop 259IEN)

Prisen har jeg satt til 7k - 12k, noen av kravene kan jo seff droppes og da...

Er det vanskelig å bygge selv?

Er også villig til å kjøpe brukt

Mvh storken! :w00t:

Endret av storken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel du kan jo titte på SHG sine maskiner.. De har gode specs, men har lite peil på bygge kvalitet og erfaringer.. Skjermene er også et spørsmålstegn. Er forresten ikke webcam.. er det et must kan du jo se på Asus A6ja også

Link Shg

6456853[/snapback]

Note 7220/NO - Centrino Duo T2400 (1.833GHz - 667FSB), 2048MB DDR2-667, 100GB SATA HD (8MB Cache), 14” TFT (Widescreen), DVD±RW Dual Layer, ATI Radeon X1600/256MB, 54MBIT WLAN, GLAN

FOR 10600!! den der har egentlig alt jeg begjærer uten webkamera og sånn switching mellom integrert og dedikert skjermkort men det gjør ikke så mye...

Lenke til kommentar
Som epleskrell sier, er ikke byggekvaliteten på SHG maskinene spesielt god, vurder også https://prisguiden.no/product.php?productId=39831

Den har litt lavere pris, men en del lavere specs. Men den oppfyller alle kravene dine.

6457262[/snapback]

Om byggkvaliteten er god eller ikke sier jeg ikke noe på.. Jeg har ikke peiling på hvordan den er.. Det eneste jeg har bestilt ifra shg før er et wacom brett.. Det jeg kan si om SHG utifra det er at de er veldig dyktige til både og følge opp og det å vere behjelpelige.

Det er jo heller ikke slikt at det skal være så vannskelig og sette sammen en bærbar pc for et firma som dette, så hvis ikke noe annet kommer frem tviler jeg ikke på at denne maskinen er av nesten toppstandar..

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe negativt om byggekvaliteten til shg's note 7220. Er den alt for dårlig da sender jeg den i angrefrist...

Tror jeg har denne som ett alternativ men er fortsatt ei stund til jeg skal bestille (august)

Lurer og på om jeg skal kjøpe den igjennom firmaet til pappa så slipper jeg moms?

(google etter test av note 7220)

Lenke til kommentar

Husk at angrefrist på maskiner firma bygger "barbone" ikke blir det samme som om du kjøper en merkepc...

Firma har full rett til å ta seg betalt for montering/demontering av dette produktet og feks Netshop tar ca 2000,- ved benyttelse av angrefrist på slike produkter.

Det er ikke alle fimaer som gjør dette men som skrevet de har loven på sin side og har full mulighet til å legge denne kostnaden på deg som kunde.

Uansett så har firma SHG fått mye negativ omtale her både som firma og på produktene "bærbare maskiner" så ha det i bakhodet før du handler.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Husk at angrefrist på maskiner firma bygger "barbone" ikke blir det samme som om du kjøper en merkepc...

Firma har full rett til å ta seg betalt for montering/demontering av dette produktet og feks Netshop tar ca 2000,- ved benyttelse av angrefrist på slike produkter.

Det er ikke alle fimaer som gjør dette men som skrevet de har loven på sin side og har full mulighet til å legge denne kostnaden på deg som kunde.

Uansett så har firma SHG fått mye negativ omtale her både som firma og på produktene "bærbare maskiner" så ha det i bakhodet før du handler.

6459114[/snapback]

Finner ingen tester som kan verifisere att de er dårlige på kvalitet..., finner heller ingen tester!

Det att SHG har fått negativ omtale som firma er jeg ikke kjent med, tvert imot, etter det jeg har hørt har SHG god service.

Men somsagt: vet ikke om det er laber kvalitet på bærbarene deres, men spec'sene er iallefall imponerende!

Også tilbake til ett spørsmål spurt tidligere: Kan jeg kjøpe denne bærbaren igjennom pappas firma og slippe moms?

Endret av storken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...