Gå til innhold

Hvilken kortleser til CF kort?


Anbefalte innlegg

Hei, et lite spørsmål.

 

Jeg har to kortlesere til mitt CF kort. Et PCMCIA kort + en 6in1 USB2 kortleser.

Men når jeg overfører filer tar det veldig lang tid. Nå overfører jeg ca 1,6 GB og det tar ca 35 minutter. Kortet skulle kunne overføre ca 22 MB/s = 1,3 GB per minutt i teorien. Nå får jeg ca 45 MB /s, uansett utrolig lavt.

 

Det går hverken fortere på PCMCIA kortet (som er noen år gammelt) eller USB kort leseren (som også er et par år)

 

Hvilken kortleser bruker du?? Hvilken bør jeg kjøpe?? Trenger bare CF kortleser, siden jeg har en kjapp SD kortleser.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg virker det nesten som om usb porten din er av en treig type. Prøv å koble til en annen usb-port. Tror ikke kortleseren er flaskehalsen.

6456534[/snapback]

 

Har prøvd alle fire. OG når jeg plugger SD kortleser i samme porter får jeg full hastighet. Prøvd to forskjellige USB2 kabler også til kortleseren, men ikke noe forskjell.

Lenke til kommentar

Sikker på at CF-kortleseren din er USB 2.0 Hi-Speed?

 

Teoretiske verdier:

- USB 2.0 Hi-Speed har en "raw data" overføringshastighet på 60 Mbytes/sec (480 Mbits/sec)

- PCMCIA (PC Card) har en "16 bit memory transfer" overføringshastighet på 20 Mbytes/sec (160 Mbits/sec)

- PCMCIA (PC Card) har en "16 bit I/O transfer" overføringshastighet på 7.84 MB/sec (ca. 63 Mbits/sec)

 

Altså ville jeg ha lagt PCMCIA-adapteret på hylla.

 

Personlig så bruker jeg en SanDisk ImageMate® 12-in-1 Reader/Writer.

Koster noen hundrelapper hos MPX.no.

 

---

 

Hvis man kikker til Rob Galbraith sine tester, disse med en firewire kortleser så er hastigheten på CF-kortene meget variable og ikke i nærheten av de teoretiske verdiene oppgitt av produsentene.

REF: http://www.robgalbraith.com/bins/multi_pag...p?cid=6007-6133

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bare en update: Med sandisk kortleseren går det kjapt som fy...så det var den gamle kortleseren som var utrolig treg.

 

Nå bruker den ca litt over ett minutt på en GB. Så da kan jeg ikke klage.

6498900[/snapback]

Takk for update Myhken. Vurderer å skaffe emeg en kortleser/skriver. Har egentlig ikke tenkt så mye over det, men hva er overføringsraten fra 20D til usb2.0 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...