Calle2k Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Hei! Vet det ligger noen andre tråder ang. temp på skjermkort. Men siden ingen av disse omhandler mitt skjermkort poster jeg det som et nytt emne. (heng meg siden) Har et Sapphire X800GTO 256mb. Temperaturen ifølge Trixx er rundt 50 grader + - ved bare å stå på og det stiger sikkert under spilling. (Hvordan måle det?) Jeg lurer da på om noen vet hva som er ca vanlig temperatur på dette skjermkortet. Ellers har jeg en skjermkort vifte som sitter i PCI sloten under, og en ekstra vifte i kabinette over. På forhånd takk En ting til. I første PCI slot under skjermkortet har jeg en skjermkortkjøler. 1. Vifte som skal suge varm luft ovenfra og blåse den ut 2. Vifte som blåser kald luft 3. Skjerkort viften Den sorte oppe til venstre er til å suge luft ut av kabinettet. Noen som har noen anbefalninger i hvilken retning jeg skal stille vifte 2? Og hvordan jeg kan få best "luftstrøm" ?.. Endret 9. juli 2006 av Calle2k Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Dobbel post*host* Endret 8. juli 2006 av S1rre Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) hmm, det er vell i varmeste laget når det står idle?. Selv så har jeg 20 grader idle(Om det stemmer aner jeg ikke). Men tidligere brukte jeg å ha ca 40 grader idle, og 60 under load, tempen der er vell grei, men litt varmt syns jeg.. Legger med et bilde, men jeg har jo ikke samme kort, men det er jo en reg. temp som alle kort har. EDIT: Kjører Arctic Cooling Accelero X-2 vifte Endret 8. juli 2006 av S1rre Lenke til kommentar
Calle2k Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Noen andre forlag? Lenke til kommentar
Hans Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Noen andre forlag? 6462138[/snapback] Jeg bestillte meg akkurat dette kortet, så om noen dager så får vi se Endret 9. juli 2006 av godspeed84 Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) min idle ligger på 28c BILDE kjører med standar kjøler til x850xtpe. Endret 10. juli 2006 av bzerk Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Viss du har ati kort og har vpu recovery påskrudd vill maskinen gi beskjed i form av å skru av 3d grafikken fra driverene... Og du får noe slikt på skjermen."Driverne tilsvarer ikke med korte" eller noe i den duren... Slet med det da jeg overklokka korte mitt med orginal kjøler... Samt kan pcen restarte seg selv viss kortet blir altfor varmt.... Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Da jeg hadde et ATI x850xtpe slet jeg med at pcen skrudde seg av hele tiden da jeg spilte. Vet ikke om kortet var defekt eller om det ble for varmt. Det kom i hvert fall opp i max 85 grader load, det lå på 45-49 grader idle. Lenke til kommentar
Calle2k Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Viss du har ati kort og har vpu recovery påskrudd vill maskinen gi beskjed i form av å skru av 3d grafikken fra driverene... Og du får noe slikt på skjermen."Driverne tilsvarer ikke med korte" eller noe i den duren... Slet med det da jeg overklokka korte mitt med orginal kjøler... Samt kan pcen restarte seg selv viss kortet blir altfor varmt.... 6464839[/snapback] Ja, men overklokker jo ingenting.. Lenke til kommentar
Calle2k Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Da jeg hadde et ATI x850xtpe slet jeg med at pcen skrudde seg av hele tiden da jeg spilte. Vet ikke om kortet var defekt eller om det ble for varmt. Det kom i hvert fall opp i max 85 grader load, det lå på 45-49 grader idle. 6465010[/snapback] Mitt ligger på ca samme temperaturer under idle og load. Men restarter ikke.. vertfall ikke gjort det enda.. Men tempen stiger sakte sånn 70, 70, 70, 70.1, 70.1, 70.2, 70.3, 70.3, osv... Og under 3D image på Ati Tool stiger tempen jamt oppover hele tiden.. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Eg og har eit X1800XT skjermkort, men den ligger på idle på 58-70 grader og over 80 under load. og 50 grader idle er ikkje varmt for eit skjermkort!(meina eg altså) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå