Mojo Pin Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei. Hadde nettopp satt inn ny vifte i kabinettet mitt. Da jeg startet fikk jeg blåskjerm med "starter dumpingen av fysisk minne". Jeg tenkte at den nye viften kanskje ikke kjølte like godt som den forrige, så jeg byttet tilbake. Men jeg får fortsatt opp blåskjerm med feilmelding Hva kan være galt?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei! Kan det være at ei ledning fallt ut da du holdt på inni kabinettet? Sjekk over alle ledninger. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Det har jeg også fått... Fixxet seg av seg selv etter en fest jeg hadde, vet ikke hva det var... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Er cpu spesiellt varm? (se i BIOS) Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har ingen oversikt over temperatur i BIOS. veit ikke hvorfor jeg ikke har det. Ingen ledninger skal ha falt ut, og jeg koblet viften slik den satt tidligere. Kan det være at den nye viften ikke kjølte godt nok, og at cpu ble ødelagt på grunn av det? Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har ingen oversikt over temperatur i BIOS. veit ikke hvorfor jeg ikke har det. Ingen ledninger skal ha falt ut, og jeg koblet viften slik den satt tidligere. Kan det være at den nye viften ikke kjølte godt nok, og at cpu ble ødelagt på grunn av det? 6457512[/snapback] Bare kos litt med den så funker den sikkert igjen... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Det er mulig, men tvilsomt. Om den andre viften(cpu-vifte??) gikk rundt og passet til cpuen så skal det nok gå fint. Om cpuen er defekt så skal du ikke komme så langt at du får blåskjerm. Prøv å velge sikkermodus eller gjennoppretting av systeminnstillinger fra oppstartsmenyen til Windows (F8 under oppstart). Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Blåskjermen kommer etter at windows har bootet, den kommer enten rett før eller rett etter "Windows logger nå inn" (elns). Det kommer opp to ulike feilmeldinger, litt etter hva den føler som. 1: Teknisk Info: ***STOP 0X000008E(0XC0000005,0X8053AF42,0XBOAE397,0X00000000) 2: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Teknisk Info: ***STOP:0X00000050(0XEDB7CDF7,0X00000001,0X8053AF42,0X00000002) Veit ikke om noen kan lese noe ut av det jeg :S Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har prøvd å både starte i sikkermodus, og "siste fungerende instillinger". Jeg har KUN EN vifte i hele kabinettet (foruten den i strømforsyneren). Den sitter rett over CPU og blir ledet med en slags kappe ned mot CPU. Jeg har ingen andre vifter som kjøler verken hovedkort, chipset eller harddisker. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Du kan forsøke diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Du kan kjøre tester for eksempel for cpu og minne. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 okei, takk for svar skal prøve dette! Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har ikke fått brent ut UBCD enda, men fikk opp en ny feilmelding. Der sto det at det virket som om det var en feil med filen NTFS.sys Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg har ikke fått brent ut UBCD enda, men fikk opp en ny feilmelding. Der sto det at det virket som om det var en feil med filen NTFS.sys 6458100[/snapback] oi.... Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hører jo nesten som det er windows som ikker her helt på nett Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Fant ut at den ene rambrikken satt litt skeivt på hovedkortet. Nå startet maskinen på første forsøk. Tror dere dette kan ha vært grunnen? Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Fant ut at den ene rambrikken satt litt skeivt på hovedkortet. Nå startet maskinen på første forsøk. Tror dere dette kan ha vært grunnen? 6460957[/snapback] mhm must be... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Fant ut at den ene rambrikken satt litt skeivt på hovedkortet. Nå startet maskinen på første forsøk. Tror dere dette kan ha vært grunnen? 6460957[/snapback] Det kan absolutt være feilen. Du er faktisk heldig med at hovedkortet ikke har kortsluttet. Det skjedde med en pc her i huset, og en overivrig bror som skulle sette inn minne... Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Var nok dette som var feilen, ja. Funker både med den nye og gamle viften nå. Takk for hjelpen efikkan Og CustomTP som har kommet med mange hjelsomme råd -Det har jeg også fått... Fixxet seg av seg selv etter en fest jeg hadde,vet ikke hva det var... -Bare kos litt med den så funker den sikkert igjen... -oi.... -mhm must be... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå