AlecTBM Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg lurer bare på om noen vet om hvordan man lager et slik et bilde som blir redigert etter hva som blir skrevet i et skjema. Feks: Det er et bilde der det står "Beskyttet av" Og når noen går inn på en hjemmerside som jeg lager så kan man fylle ut et skjema med navnet sitt og så står det: Beskyttet av "navnet" Noen som vet hvordan man gjør det?? Lenke til kommentar
0lav Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Brukte det som er ifra denne tråden. Du bruker det ved å skrive http://<yoursite.com>/bilde.php?navn=<navn> <?php header("Content-type: image/png"); $hoyde = 125; $bredde = 250; $font_size= 15; $font = "tahoma"; $bildeRef = imagecreate($bredde, $hoyde); $hvit = imagecolorallocate($bildeRef, 255,255,255); $blaa = imagecolorallocate($bildeRef, 0,0,0); $navn = 'Beskyttet av '. $_GET['navn']; $boxsize = imagettfbbox($font_size,0,$font,$navn); $dx = abs($boxsize[2]-$boxsize[0]); $dy = abs($boxsize[5]-$boxsize[3]); imagefilledrectangle($bildeRef, 0,0 , $bredde,$hoyde, $blaa); imagettftext($bildeRef, $font_size, 0, $bredde/2-$dx/2, $hoyde/2+$dy/4, $hvit, $font, $navn); imagepng($bildeRef); imagedestroy($bildeRef); ?> Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Fikk opp tre feil meldinger. Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/test/bilder.php:7) in /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/test/bilder.php on line 8 Warning: imagettfbbox(): Could not find/open font in /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/test/bilder.php on line 17 Warning: imagettftext(): Could not find/open font in /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/test/bilder.php on line 21 ‰PNG IHDRú}±—ìPLTEÿÿÿUÂÓ~)IDATX…íA õOe3×À¼ÉÞ&‚ ‚ ‚ ‚ ¼:rè…mZIEND®B`‚ og hvor skriver man inn adressen til bildet?? EDIT: Fant det ut nå. Måtte bare laste opp en font. Men hvordan deler man teksten der? Endret 8. juli 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
0lav Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hva mener du med å dele teksten? Du kan jo ta en titt på substr() Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Når jeg mener å "dele" tekseten så mener jeg å gå en linje ned. Finner ikke substr(). Foresten, går det ann å har et bilde som bakrunn og gjøre denne fila om til et bilde, slik at det blir noe som dette: bilde.gif?navn=<navn> Har sett dette før. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Ja det er mulig, se på .htaccess(?) og imagecreatefromjpeg(). substr() finner du her Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Htaccess har jeg desverre ikke tilgang til fordi maskina ikke vil tilate ftp tilgang. Den sia der forsto æ ikke mye av. Ska prøve den andre der. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Er det noen her som vet hvordan man får et bilde til å ha tekst som endres på dette vise. PS. trenger virkelig den bilde bakrunnen EDIT: Olav: Det avataret ditt er vel noe lignende jeg leter etter. EDIT2: Innlegg NR: 200 Endret 9. juli 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Så litt på den siden du linka til om substr, det ser ut som at den er til å printe ut forskjellige bokstaver fra et ord. Forsto den ikke helt da. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Du mkå bruke substr for å dele opp tekst. Eks. fra php.net: echo substr('abcdef', 1); // bcdef echo substr('abcdef', 1, 3); // bcd echo substr('abcdef', 0, 4); // abcd echo substr('abcdef', 0, 8); // abcdef echo substr('abcdef', -1, 1); // f Alltså, hvis maks antall tegn er 20. Så må du gjøre slik: $var=substr($var, 0, 20); Og for å få et bilde til bakrund så må du gjøre som jeg sa ista.. Bruke: imagecreatefromgif (på gif bilder) imagecreatefromjpeg (på jpeg bilder) imagecreatefrompng (på png bilder) Og er en fin knapp Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 ja veit. glemte meg litt der. Sorry. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Men jeg har fått til en del nå. Er ikke sikker på om jeg trenger bakrunsbilde, men lagrer nå koden. Takker Lenke til kommentar
0lav Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Okei.. Men enda en gang.. Bruk den EDIT KNAPPEN! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Det var som bare den husken skulle streike i dag. Prøver og prøver. Skriver det ned på pc kanten nå. Sorry igjen. Edit. Foresten, har du en kode som printer ut en tilfeldig text linje far et .TXT fil?(fant en) PS. Huska redigerings kanppen. PC skjermen funka vist Endret 9. juli 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå