Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forvirrende vigo.no opplegg?

Anbefalte innlegg

Skjønner ganske lite her, Fikk nylig brukernavn og passord til å se om man kommer inn på flyfag (3'e valget mitt) og jeg står på venteliste som nommer 117, så det gidder jeg ikke..

Foresten bare noen få som har fått sms men brukernavn og passord til å skjekke det, så mange av mine kompiser klarer kansje ikke fristen..

Men de andre fagene? når får man brukernavn og passord til å skjekke dem?

En kompis brukte brukernavnet og passordet han søkte skole med, og fikk vite alle 3 valgene sine, og om han kom inn eller ikke..

En annen kompis hadde ikke fått noen status der..

og jeg finner ikke mitt ark med brukernavn og passord som jeg søkte med..

Hva skjer egentlig? :dontgetit: Når er 1'inntaket? har det egentlig vært?

Syns dette er dårlig opplegg av Vigo.no.. Vil også vite om jeg komm inn på 1 valget mit..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke dårlig opplegg. Eneste grunnen til at flyfag er på en egen login/søknad er fordi det er et annet fylke. Dermed vil du ha to muligheter og får også to svar. Du må bruke den lappen du fikk når du skulle søke for å se hva du kom inn på av de valga som ikke er flyfag og svare JA (fristen er rundt 15 juli). Svarer du ikke ja vil du MISTE plassen. Dette står klart og tydelig på lappen du sikkert ikke gadd å lese når du skulle søke :p.

Endret av chrml
Lenke til kommentar
Vi har aldri fått brev i posten, bare sms'er..

Og har ikke fått sms om at vi har fått svar..

bare på flyfag fra hordaland..

6456597[/snapback]

Samme her... jeg brukte bare brukernavnet/passordet som stod på den lappen jeg fikk når jeg skulle søke som jeg var smart nok til å beholde :p. Hvis du ikke har den lappen, ikke regn med noen SMS (jeg fikk bare fra Rogaland, ikke fra Buskerud). Stikk ned til skolen du går på. De kan gå inn og svare for deg (en i klassen min gjorde det).

Lenke til kommentar

aww.. så sykt irriterende..

tømt hele huset nå.. Skal tømme det igjenn i morgen..

Fant utskriften av fjordårets søking.. men argh!..

Jeg søkte skole på datarommet på skolen.. tviler sterkt på at jeg har kastet lappen.. har sikkert stappa den i sekken og kansje kastet den med ett uhell når jeg har ryddet elns..

Damn så kjipt :cry:

Kan sikkert ringe skolen og høre hva de kan gjøre.. men argh..

Lenke til kommentar

For de forskjellige fylkene er det forskjellige inntaksdatoer. Rogaland hadde 4. Juli, Hordaland har for eksempel 11. Juli. Du har søkt på flyfag, og fikk vite det med et annet passord 4. Juli, og du får vite via sms når du kan logge deg på for ditt fylke. Har du mistet passordet kan du ringe inntakskontoret i ditt fylke. Ikke verre.

HVA MED Å LESE INFOEN MAN FÅR I POSTEN?

Lenke til kommentar

Ja men det som er så snodig, er at noen av mine kompiser har fått vite allerede.. fra samme fylke som jeg søker i..

Men er det sikkert at man får sms med brukernavn og passord da?

Leste en annen plass på forumet at man måtte bruke det man fikk nor man skulle søke..

Lenke til kommentar
HVA MED Å LESE INFOEN MAN FÅR I POSTEN?

6457739[/snapback]

Fyren har et poeng..

Står ganske bra forklart de fleste steder. Og dessuten høres det veldig rart ut at man ikke får brev i posten, og på sms isteden.. Hva med de som ikke har mobil, mobilen er ødelagt o.l.?

Nederst på Vigo.no finner du linker til alle fylkeskommunene. Alle fylkeskommunene legger ut viktig info der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...