kremt Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Har problemer med start av den ene maskinen her i huset, alt starter men den booter ikke og kommer ikke bilde på skjermen. 2 episoder i dag nå, første gangen tok jeg og koblet vekk floppy`en for å få startet den, andre gangen tok jeg ut den ene ram-brikken så startet den. Det er snart 3 år siden den ble bygd, er det fortsatt garanti på minnebrikkene? Lenke til kommentar
Dr S Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Har problemer med start av den ene maskinen her i huset, alt starter men den booter ikke og kommer ikke bilde på skjermen.2 episoder i dag nå, første gangen tok jeg og koblet vekk floppy`en for å få startet den, andre gangen tok jeg ut den ene ram-brikken så startet den. Det er snart 3 år siden den ble bygd, er det fortsatt garanti på minnebrikkene? 6455716[/snapback] Det er jo ikke sikkert at det er 3 års garanti på disse brikkene men kjøpsloven sier jo noe om dette. Men det kommer jo ann på hvor mye du gidder å stresse med dette siden RAM er billig for tiden Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Det er snart 3 år siden den ble bygd, er det fortsatt garanti på minnebrikkene? 6455716[/snapback] Avhengig av produsent egentlig. Noen har kort garanti, noen har livstidsgaranti. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år En minnebrikke er jo ment å vare lenger enn 2 (to) år? Dessuten mistenker jeg at denne feilen alltid har vært der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå